Mer sol, mer kärlek..


Känns som om den här dagen har varit så lång. Jag förstår faktiskt inte varför. Har haft en bra dag, vaknade mkt piggare än igår. Jag, hunden och Theo tog en timmes promenad vid vattnet. Mannen kom hem tidigare, jag fick duscha =)  Gud så skönt det är, är verkligen underskattat. Theo var på super bra humör hela dan. Han har skrattat och busat. Han gör mig så ofantligt lycklig den där ungen. Spelar ingen roll hur dassig jag känner mig. En liten titt på min ängel å jag känner mig toppen. Mammas sötaste!

Vi åkte till tandläkarn. Skulle ju laga det där hålet. Lovar att under den ynka minuten som man får bedövning så blir jag mer svettig än att gå en promenad. Helt sjukt. Jag hatar sprutor. Blunda så ja slapp se den. Och hon ger mig alltid en ordentlig dos bedövning. Jag var bedövad i gomen, näsan, överläppen. haha! Lite roligt. Å det gick hur bra som helst. Inget att oroa sig om där inte. Va sånt litet hål så det gick ju över på nån minut.

Nu på kvällen så grillade vi IGEN. Känner mig så bortskämd. Vi hade gott kött, mer tzatsiki, sallad, smörstekta champinjoner, stekt sparris, halloumi.. Jag är fortfarande mätt. Var så jäklans gott! Blir säkert grill imorrn igen *s* Men jag är sugen på kyckling.. Kyckling, banan curry. Får se om det blir så.. Snart är det äntligen helg ju..

Imorrn ska vi hem till Annika och fika. Vi kommer att vara några mammor hemma hos henne. Ska bli skoj att ses. Lovade att jag skulle baka. Ger mig en ursäkt att prova lite recept. Vill nämligen veta vad jag ska baka till dopet. Ställde mig och baka två sorter under 2½ timme. Då städa jag ju samtidigt i köket och diska. Är klar med båda och smakar av och de smakar ingenting, absolut ingenting. tragiskt! Så dem kommer jag INTE att ha på dopet. Så synd, för de ser så jäkla goda ut ju.. Den ena var med kokos i och den andra skulle vara mer som en morotskaka. Typ så.. Men jag är sååå missnöjd. Det är ju bra konsistens och allt. Men de smakar just ingenting.

Å sen den turkosa formen som jag köpte - som jag oxå hade tänkt att ha på dopet gilla ja inte alls. Först så luktar dem konstigt när man tar ur dem ur förpackningen. De är sköra som bara den - tappar formen lätt. Och sen när man haft den inne i ugnen så är det som om dem inte tål värme, för de trycker ihop sig. Nej dem var inge vidare faktiskt..




Nu kan ni gå in igen och rösta på min blogg!  =)

Tack för alla röster!!


#1 - - Duracellmamman:

Kikar förbi med massor av varma Påskhälsningar nu innan jag imorgon tar en välbehövlig paus från datorn en vecka!



Glad Påsk!!



Kramis!!

#2 - - Mindy:

Godmorgon hjärtat.Jodå jag mår bra denna onsdag morgon..lita nylder i näsan..men jag står ut..Hoppas att du får en skön onsdag.Så söt bild :) Kram kram

#3 - - emma:

nu fick du ju en ursäkt att baka och provsmaka lite mer ;) men typiskt då att ingn av dom var bra, och att formarna inte var bra, det förväntar man sig ju absolut inte!



hoppas ni får en bra dag!

#4 - - Frida:

Jag blir mätt bara jag läser, men gud så gott!

Vad bra att det gick bra hos tandläkaren.

Ha en jättemysig dag med dina vänner idag.

Han är såååååå sööööt din lillgubbe!

Kraaaaam<3

#5 - - Helena:

Godmorgon! Tråkigt med kakorna, den på bilden ser ju i alla fall jättegod ut. Älskar morotskaka, sen kommer nog kladdkaka.Har bara en dag kvar att arbeta, sen åker jag ut på Ekerö och firar påsk med en kompis. Det skall bli jätteskönt och jag hoppa att vi kan grilla lite, men de säger ju att det skall bli fint på fredag med 15 grader, så der verkar ju lovande. Skall ni vara hemma och ta det lugnt eller har ni några andra planer? Ha en jättefin dag!

#6 - - Helena:

Tryckte på skicka knappen av misstag och vet inte om en jättekram till dig kom med, annars kommer den här eller en till, hihi!

#7 - - Petra:

Stackare... gillar inte heller tandläkarn, men jag måste dit jag med. Misstänker hål. Usch vad man drar på det.. det var bättre när man var liten och var tvungen att gå dit!



Synd med muffinsarna. På Marieberg köpcentrum här i örebro har det öppnat en ny affä,r Lagerhaus. Där finns det massor med söta formar i olika färger, mönster,storlekar och material. Min nya älsklingsaffär :P vill ha allt där inne! Den kanske finns i sthlm med?

#8 - - Fru Evelina:

hihi vilken söt napp han har theo-sötisen =)

#9 - - Therese och Henry:

Hej!

Var inte inne på bloggen igår, var trött efter den långa dagen... På BVC gick det bra! Han vägde 9096 gram och mätte 72 cm! Min lille stora kille =)



Vad skönt att du mår bättre, en del dagar kan man känna sig så dassig och trött i hela kroppen, det är inte skoj alls.



På Öland ska vi mest mysa och ha det trevligt, äta brukar vi göra en hel del med =) Oxfilé... mmm Det är en kompis som har stuga där så vi ska bo i den. Ligger strax ovanför Borgholm så ligger jättebra till! längtar Det är så härligt på Öland!

Mamma-barn gympan var kul! Var som bodypump men lite annat med. Var jobbigt så det känns i armarna idag =) men är ju bra iofs, då märks det ju att man har gjort nåt... Tråkigt att du inte hittat något sådant, borde ju finnas någonstans... SATS har sådant har jag för mig att jag läst. Nu var det längesen det fanns mamma-barn gympa här så är glad att jag får tillfälle att gå! Smidigt att "ha det gjort" också, så är kvällen fri =) annars går det ju gå och träna då, men är svårt att komma iväg då tycker jag.



Vad skönt att det gick bra hos tandläkaren, gillar inte heller sprutor, usch så otäcka dom är! Måste alltid blunda då.

En gång fick jag en i foten när jag hade cyklat omkull (ja egentligen blev jag påkörd av en bil, men bara på bakdäcket så jag for över cykeln). Men i alla fall, då fick jag en stelkrampsspruta i foten, det var det värsta jag varit med om tror jag! Gjorde ondare än själva skadan (fick sy lite)!!



Hihi, ja imorgon fyller jag år =) Självklart är jag 81! =) Bästa året ju! Mmm, tårta och smörgåstårta blir det. Ska dona med det idag. Tänkte testa nya fyllningar till smörgåstårtan, ska bli spännande och se hur den blir... =) Tårtan får bli vanlig med vaniljkräm och jordgubbar den här gången, var såå länge sen man åt en "vanlig" tårta nu!

Va trist med cuppisarna du gjorde! =( Är så jäkla tråkigt när man lagt ner en massa tid och så blir det inte bra, men var ju bra att du fick testa recepten nu innan dopet i alla fall. Synd med formarna med, var ju så fina...



Ja, Ullared is da shit! HIhi, Är så billigt och bra där, men det är ju en bit från dig att åka så är ju inget man gör sådär bara. Men är ju smidigt när ni ändå är Gbg. Men man gör av med mycket pengar...



Va tråkigt att maken din jobbar i helgen. Vad jobbar han med? min är elektriker så han är ledig hela helgen, skönt det.



Gud så gott det såg ut med grillat! Vi har ännu inte gjort det i år, får se om det blir i helgen, annars blir det garanterat grilla på Öland. Sparris och champinjoner och annat gott... mmm



Hihi, jag gillar dina "böcker" du skriver till mig, alltid lika roligt att läsa! =) Nu blev det visst en novell här ifrån mig... s



Hoppas dagen blir bra! Här regnar det idag, lite trist men kommer nog inte hinna gå ut så mycket ändå.



Stor kram T och H

#10 - - Mindy:

Tack gumman för recept länken.Ska skriva ner det & baka i morgon eller på fredag..ska bli gott.kram kram

#11 - - Erika:

Vad gott med grillat!



Hoppas ni har en bra dag

#12 - - Hanna:

jag vill oxå grilla!! =( får väl ta fram våran el-grill och grilla på balkongen till helgen, hahaha! värsta amatös...



givetvis ska jag rösta, på momangen!! ^^

puss

#13 - - L:

Hej hej. Hur är det??

Det var nog inte bihåle för det gick över iallfall=)

Jag är också riktigt duktig på att skjuta på saker och ting,fick också gratis massage en gång men använde aldrig det =/ dum som jag var.



Hade ni tänkt komma imorgon?? Kramis

#14 - - Linda:

Ni ångar på på grillen:-) Så gott med tzatsiki och jag råkar bo ihop med en riktigt grillmaster och tzatsiki kung så jag är lyckligt lottad jag med:-)



Vi åker först en kort sväng till Ludvika för gubben ska bli tatuerad av broder sin, sen åker vi vidare till Sundsvall för att hälsa på mina föräldrar och bli lite bortskämd med god mat och en helg där disk och städning är ett minne blott:-)



Vad händer hos er i påsk då??

#15 - - Åsa:

Hej! kikar in på din sida. jag har lagt till dig på bloglovin för vi ska ju båda till mammablogg galan i sommar :D

ha en trevlig påsk!

Åsa

#16 - - Lina:

Glad Påsk

#17 - - Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.:

TUR att du cokså bakar.

Vet jag vadd jag ska hoppa över, haha!!!

Fast den där kanske inte var med i leilas =)



Ja nu mår jag "bra" igen, känns ju i kroppen att man vart sjuk.. men what the hell nu är man mamma bara upp i spåret igen och tuta och köra.

Haha!

Noh är fortfarande lite dålig, lillkillen. Men Jolie mår bra.

Tur är ju det.

Lite lättare att ta hand om 1 litet sjuk barn än 2. Så karln kunde gå tillbaka till jobbet idag också.



Ja jag hoppas också dem fixar med ip nr, men ja.. som sagt krångligt. Men de grejjar de nog =)



Du lär ju lära theo med ooops till vi ses. Haha.

Just ja, helgen efter påsk funkar inte. Men annars helgen efter det?

J är ju ledig varannan, och jag har inte lust att ta tåg =P

Phu med tvillingvagn.

Nej någon måtta får dte vara. Hehe.



Ha en underbara påsk nu med familj och vänner.

#18 - - Helena:

Godmorgon! Idag åker jag ut på landet och firar påsk, och lämnar datorn hemma. Hoppas att du får en fin dag och glad påsk, kramar!

#19 - - Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.:

Du har fått ett award av mig =)

#20 - - nina:

Hihi va söt han är :)

#21 - - AMANDA FALK:

så fin bild ;-) gott med fika!

Ha en mysig långfredag-kväll!

#22 - - Angelica:

Vad gott det såg ut :P

#23 - - Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.:

Funderar på om man skall baka den där ändå då..

Kokos är ju gott.

Till dopet tänkte jag.

Ska ha choklad, vanlig med hallon och hallonfrosting och sen kanske den då (?)

Tänkte bara ha 3

Tycker alla de där polly etc blir så förbannat söta.. det fungerar inte för mig.

Ska prov baka den minsann och vänta tills dagen efter sen smaka.

Kanske man kan göra den.



Men tycker det är så trist med sån frosting, lär väl ha i lite karamellfärg då.. =P

Haha!



Hoppas allt är bra med er och att tvätten gick bra. Kramen