Härlig helg..


Igår så hade jag fullt upp. Theo sov ju så mkt på fredagen så natten till lördagen blev helt och hållet skev. Han vaknade verkligen hela tiden. Var på jätte bra humör och skratta och prata. Tyvärr måste jag säga att jag inte riiiktigt var på det humöret. sov två timmar! Väckte tillslut mannen klockan 7 för då var jag så trött, så jag visste inte vad jag hette. Sov till halv elva. Gick upp och käka frukost och fortsatte med städningen. Mamma kom över och vi tog en promenad på två timmar och sen så tog vi en fika. Åkte sen allihopa hem till brorsan på middag och kolla schlagern. Mycket trevligt!

Theo dregglar mer och mer. Det rann riktigt mycket idag. Han ska smaka på allt. Tröjan ska han alltid smaska på. Sen har han börjat suga mer och mer på tummen. Det är ju så jäkla sött. Han kör runt den överallt i munnen och ser lite fundersam ut. Snart kommer han inte vilja ha nappen längre. Kan bli ett problem?


Idag så var vi sega på morgonen. Kom iväg sent, men vi kom iväg. Åkte till heron city och käkade lunch och sen gick vi på ikea. Köpte lite blandat med saker. Det blev en stol till Theo med bricka och sen så köpte vi en badbalja. Vi har ju badkar, men om jag inte badar själv så får jag alldeles för ont i ryggen. Så för att underlätta lite så köpte vi den. Skulle ha  köpt en strykbräda, men den var slut den vi skulle ha. Även förvaringsboxarna som jag ville ha var det. Snyft! Köpte mina hängare till gardinstängerna, även delar till min nalle puh lampa (så nu är den äntligen uppe). När vi ändå var där borta så passade vi på att storhandla. Gjorde en hel del klipp måste jag säga. Vi fick 200 kr i rabatt. Det tycker jag är bra jobbat =)

Appropå att lampan har kommit upp så har även tavlorna fått en plats på väggen. Men fy satan så missnöjd jag är. Det är ju betongvägg som jag sa i inlägget i fredags. Så hade mamma sådana där fästen. men dem är sååå svåra att hålla i då man ska spika i dem så dem hamna lite ur position.. Så tavlorna sitter inte jämt. Å det irriterar skiten ur mig. Så någon dag då ja har orken så ska jag fixa det. Tror det blir till att borra. Så där kan ja inte ha det.




Shopping från HM

  • Nalle puh mössa
  • Nalle puh haklapp
  • Scarf
  • Haklappar

(skulle kunna shoppa hur mkt nalle puh prylar som helst, kan ju inte få nog - underbart sött)


Lyckades hitta en underbar overall till Theo idag med. Jag köpte den på en gång. Hade en rabatt hemma (som jag glömde). Men jag vågade inte chansa på att den skulle finnas kvar senare. Så jag slog till. Super nöjd! Har ju gjort lite mer shopping sen sist ja la upp. Har tom fixat ett kollage - men har inte lagt upp det. Helt glömt bort. Så jag ska ta och fixa ett inlägg med det. Ska ta kort på overallen. Ååå den är så fin. Nu blev det i storlek 68, 74 var så mkt mkt större. Så det blir bra den där storleken. Borde räcka till våren kommer. Hoppas den kommer snart. Förresten så hade Theo på sig storlek 68 i byxor idag. hihi. Så lång han har blivit. Helt otroligt. Som vanligt är överkroppen lite efter, men den kommer väl den med. Ska kika in i garderoben och se vilka klädesplagg man kan börja med redan nu.. myyyys!

Så nu har ja uppdaterat tillräckligt för idag, Ska ta och fixa iordning mig och sen sätta mig i soffan med täcket och kika på oscarsgalan som börjar om 10 min. Ja röda mattan börjar då. Måste ju bara se. Hoppas, hoppas, hoppas att Heath Leadger får en oscar. Då kommer jag att böla ihjäl mig.. Natti Natt ♥
#1 - - Bea:

sv: Joho bara bra helg här med: )

förutom att ja e förkyld

#2 - - Erika, mamma till Mira<3:

Tackar! Nej hon är bara 2 månader gammal! Ger du din son smakisar?

#3 - - Elin:

Vilkahärliga bilder, och jag gillar verkligen bilden på lille Theo :)



Nej, orken försvann nog i samma veva som jag skrev kommentaren till dig. Det blev bara sånt där måste-städning som att plocka upp leksaker, diska och tvätta...



Ska ni hitta på idag då?

#4 - - emma:

ja jag är lite seg på att planera, men jag har bestämt vilka psalmer jag vill ha, vad vi ska ha för lunch efter men inte så mycket mer. funderar på att baka tårtorna själv men det kanske är för svårt?? brukar inte baka...

#5 - - Erika, mamma till Mira<3:

Jag tänkte väl det! :D hehe. Min lilla tjej är ju bara 2 månader.. men precis när hon blir lite större runt 4 månader kan man ju börja ge dom*!

#6 - - M O S A N:

svar: Varsegod :D

#7 - - Nina:

Varför inte köpa en sån där badhjälp http://www.babyland.se/badhjalp-buddyxGB79477.aspx

Vi har en sån och den är jättebra! Man kan sitta vanligt vid kanten till badkaret utan att böja sig ner sådär så man får ont i ryggen.



Våran helg har varit helt ok. Lugn och skön :) Hoppas eran helg också har varit bra!

#8 - - Dorothea:

Hallå där..

Ja det är ju definitivt en ändring mor hur vidare de var vakna förut =)

Men jag har märkt att när jag aktiverar dem sådär massor mitt på dagen blir de verkligen dödströtta haha... så de sover ju i princip efter varje måltid ändå.. fast lite kortare stunder =)



Hoppas du får en bra start på veckan.

Kram

#9 - - Angelica:

Vad kul ;) Haft en bra helg!?

#10 - - L:

oj hur länge var du uppe??Jag ville se oscars men orkade inte.Så sent.Går juh i repris massa gånger men tyvärr nerklippt då.

Ja du måste fota overallen!:)

såg att ni köpte den där stolen,hoppas ni blir nöjda med den=) Nu ska jag gå upp och äta frukost.Är super hungrig. Kramis

#11 - - Sarah:

Hej!!

Kikade in lite nyfiket och fick se till min stora glädje att det fanna mer än jag som är helt tokig i nallephu ha ha!

Har köpt mer eller mindre ALLA kläderna på HM med Nallephu och Tigger på ha ha!! Tror jag iallafall, visst är de söööta??



Trevlig blogg du har, här kikas det in fler gånger. Ha en bra vecka!!



Kram Sarah

#12 - - Helena:

Godmiddag! Nu är jag vaken igen. Härliga bilder och jättesöta saker från H&M. Satt faktiskt uppe till sex, och tyckte galan var fantastisk. Är dock besviken på klänningarna och att jag inte fick se mina favoritskådisar. Själv var jag iklädd Juicy couture mjukisdress i marin, hihi!örstår att du inte kunde sitta uppe utan måste sova för att orka. Hoppas att du får en fin måndag, kram!

#13 - - elena:

Åh, så söt!



#14 - - Helena:

Hallå igen. Nu kom jag till nästa kommentar. Förstår at du blev både äcklad och besvikenlöver en sån kommentar, det finns så mycket knäppa människor.Skulle också tagit bort den, krsm!

#15 - - Duracellmamman:

Kul med så mycket shopping! Me like!! Jätte fna fynd har du gjort!!



Hoppas att vi får sed Dig på Mammablogg Galan i sommar!!



Kramis!

#16 - - Anna:

Gick in på pippilotta.se, blev överlycklig. Sambon suckade... Massa söta grejer ju, nu har jag att fixa!



Skoj att få börja använda nya kläder! Nico är däremot tvärtom, har mycket större överdel än underdel. Ett par byxor (som visserligen används utan blöja under) är storlek 50/56.



Jobbade på McD förut och när de hade Nalle Puh som happy meal-leksak var halva mitt rum fyllt med små gosedjur.



Grattis till Heaths oscars, var så fint!

#17 - - Anonym:

Ne det är sambon som är duktig på att måla, så det får bli hans lilla projekt;). Tycker också Jätte mycket om Nalle Puh kläderna på HM, skulle vilja ha alltihop.

#18 - - Debela:

sv. firade två födelsedagar i helgen + att vi hann gå på bröllopsmässa.. =).. hade ni det bra?? kram