Haft en härlig helg..

Igår blev det en dag på landet. Vi tog en härlig promenad med hundarna - då solen sken (det va ju så konstigt väder igår). Vi grilla och var där till nästan 20 igår. Sen rullade vi hem. Theo somnade hur sent som helst. Men han var på bra humör under hela dagen. Gullunge! Å så hade mannen och jag så himlans mysigt resten av kvällen. Så skönt å bara pyssla om varandra lite då å då. LÖV U!

Idag har vi fått en massa gjort. Jag har handlat lite kläder, lite tillbehör till gardinerna. Vi käkade i farsta, la om till sommardäck (något försenade), jag var på ikea och köpte trall. Vi handlade inför dopet på lör. Vi handla vår matta *yey* jag har tvättat två maskiner, älsklingen laga sån god mat - mums. Så kolla vi på tv, hockey, serier.. Känns som om denna dag varit så lång trots att jag sov ut imorse igen..

I veckan har ja en jäkla massa å stå i. Tyvärr kommer ja ju inte hinna så mkt om dagarna då Theo tar upp all min tid och vi ska åka lite här å var dessutom. Men på kvällarna så blir det mkt med dopet. Ska ta och baka lite kakor å cheesecake i morgon är tanken. Om ja får lite tid över om Theo vill sova lite längre på dan, så ska jag städa lite här hemma. Skulle kännas skönt å vara lite effektiv. Behöver gå ner i källarn med en hel del saker. Dessutom kasta en del kartonger å så. Vi får se. Man kan ju inte göra allt själv - lättare då mannen är hemma.

Nej nu ska ja sova är tanken. Ny dag imorrn, nya tag!


Blev utmanad av Helene

Skriv den bästa, finaste eller snyggaste du kommer på i varje kategori….. Fyll på med kategorier och skicka vidare….

Färg - Lila
Människa – Theo & min man
Maträtt -  Grekiskt                                                              
Dryck - Mousserade vin, Cola
Plats - Grekland
Musik – Mycket blandat
Jag själv – Ögonen, naglarna :)
Sak – Datorn
Tv – serier i mängder.
Sysselsättning – Blogga, promenera, älska
Plagg -  klänningar
Blomma – Liljekonvalj
Djur - Hund

Utmanar: Lillermor, Lotta, Therése, Mindy





Jag är med och tävlar hos Edvinsmamma om 
2 paket nappar från Namnnappen.se
 Var med och tävla HÄR du med!








NU HAR RÖSTNINGEN STARTATS OM
Gå in å rösta på min blogg
Röstningen pågår tom 20 Maj!

Tack alla ni som röstade mig till final!

#1 - - Veronica - mamma till Denver:

ja, det ska bli så kul! :D

du, jag tänkte, det vore kanske bra att ta varandras telenr och så? så man kan ringa vid ev. tågförseningar osv...=)

#2 - - M A L I N:

naw, han är så söt så :) och håller med om att det var riktigt konstigt väder igår.. hmm..

#3 - - Angelica:

Ja,men jag har blivit så trött om kvällarna. Visst har väl aldrig varit en nattmänniska. Men denna vecka (förra) har verkligen tagit knäcken på mig :S

¨

Hoppas ni får en bra dag!

#4 - - Sandra [2barnsmamma]:

Ok! :) Jo det är bara bra här med.

Ja det är fina kläder, tycker det är tråkigt att dom ska ligga i påsar, bättre om andra får användning av det! :)

#5 - - Mindy:

Godmorgon min söta vän..Hoppas att din helg har varit en skön helg med familjen,.,,kram kram,

#6 - - Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.:

Vilken fin bild.



Ja jag förstår precis hur du menar, jag har gjort iordning nu så ska när som börja vika servetterma.

Phu.

Å goodiebagsen tänkte jag skulle vara klara till helgen.

Vi får väl se hur det går, svårt att kunna göra nått på dagarna.. blir ju när J är hemma och helst när barnen sove för natten.



Hum, konstig präst.

Tvärs emot våran.

Hon tyckte det var så himla kul att vi hade gått igenom och kolla upp palmerna och valt sådana som inte var så vanliga (?)

Haha, ja alla är ju olika.

Jag vart iaf riktigt nöjd tillslut och det är väl viktigast, det hopaps jag du också blev vännen.



Hehe okej, jag vill att J skulle läsa den då jag ska läsa en dikt senare som sagt, men han ville inte.

Så nu vet jag inte hur vi ska göra om han kan gå med på att läs ihop, annars får väl prästen läsa den.. vet inte om jag vill läsa det "också"

Tycker det blir lite mycket ..är nervös bara som det är.

Är det den som gudföräldrarna också kan läsa? Nej.. de e väl någon annan va? eller.. jag ska höra med syrran och hon vill jag också, vill inte tvinga henne eller Johan direkt.

Våran präst sa nog ingenting om det.. eller så missade jag helt enkelt det =P

Var ju så himla mycket man pratade om. Haha.



Ja men vad roligt att det var typ här ni gifte er då, vi hade för övrigt stuga därborta i rumhällen förut =D

Bor kanske 10 min från Heby.

Inte långt alls, ska jag till Vås brukar jag ta tåget därifrån istället för att åka in till Sala.

Men kom ni från Sthlm på 700:ian åkte ni förbi en skylt där det tår "Tärna Kyra" (vänster sida) svänger man in där och kör på grusvägen 1 km kommer man till vårt röda lilla hus =)

Synd att ni hade lite bråttom tillbaka, annats hade ni ju kunna komma över på en cheescake bit ;)

Men vi ska ju snaaart ses, i Sthlm iaf =D

#7 - - emma - mamma till meja:

skönt att ni har haft en bra helg, hunnit med massor låter det som :)



kram

#8 - - Therese och Henry:

Mysig helg ni haft - härligt! =) Ska göra utmaningen ikväll, kikade bara in lite snabbt nu =)



Hoppas du hinner med allt och att alla förberedelser inför lördag går bra. Hoppas bakningen går bra med!



Stor kram

#9 - - L:

Haha oj oj många frågor.

Hmm tror inte skötväskan fanns i annan färg. Allt köptes på babyland.Spännet är spännbart så därför kunde den hänga så.Inga typ krokar eller så.

Solskyddet kostade 299kr och köptes på babyland, fanns två olika,tror båda kosta lika mycket.

Ja tjejen i affären sa att parasollen flyttar sig när det blåser så därför tog vi det där.

=) Ska göra din utmaning :D

#10 - - L:

Åh tack =) Ja ska bli så kul o ses på dopet.Se alla theo med alla presenter.och se alla goda bakverk.hihi blir ingen middag för mig inte :-P

Jag vet om 3v är jag i v 37 och då kan hon ju komma. ihh.. Vill verkligen inte att hon kommer så jag inte kan vara med på rebeccas skolavslutning dock. den 10de.

#11 - - L:

Jag sov med två kuddar mellan låren inatt på varandra. Det funkade=) Så jag hade inte lika ont inatt.hehe.

Tror inte min axel skulle gilla att jag hoppa runt på kryckor tyvärr.

Försöker fixa axeln nu med övningar från sjukgymnasten.får hoppas det blir någon skillnad innan bebis kommer.

Åh vad mysigt med fin balkong.Blir nog super snyggt med turkost.=)