Puss!

Här hemma så består dagarna av en massa blöta pussar och en jäklans massa kramar. Myys! Kan man bli gladare. Ungen som förgyller ens dag. Blir bara så varm och go då jag har vår älskade son i famnen. Vi är så lyckligt lottade att vi fick honom in i vårat liv. Älskar honom så mkt.



Frågade förut om någon såg Theo till höger (alltså INTE de tre till vänster, klickar ni på bilden så har jag tom gjort en pil). )Här är bilden av vad jag ser här hemma. Därför jag undrar varför ingen annan kan se den? Så weird.. ?

#1 - - Veronica - mamma till Denver:

så mysigt med pussar och kramar=)



jag ser bilderna!

#2 - - Vivi:

Jo då jag ser bilderna.

#3 - - Malin:

Jag ser allt dom nya bilderna på vänstersidan :)



Sv. Ja det är sjukt mycket..! Och mer har kommit under dagen. Ska lägga upp lite fler bilder i bloggen sen efter att jag ätit :)

#4 - - Elin (Edvinsmamma):

vilka underbara pussbilder :)



Jag ser ingen Theo till höger...konstigt...



Kramar

#5 - - Lillemor:

Åh vad fint men nej den ser jag inte.

#6 - - Frida-Fantastiskamamman:

Barn är en gåva som man verkligen ska vara rädd om..

Puss<3

#7 - - Jenny:

#8 - - Jenny:

Jag ser tyvärr inte pilen på min dator :(

#9 - - Jenny:

haha jag tänker en sak men skriver en annan, självklart menade jag bilden på theo o inte själva pilen du ritat dit *fniss'



hihi



kramisar

#10 - - N I L M A:

så himla söta :D



bra fråga varför ingen annan kan se det..

#11 - - Elisabet:

Vad mysigt!

#12 - - Tims mamma:

Jag ser Theo nere till höger, jätte snyggt! Vet inte om det har någon betydelse men jag kör firefox och inte Explorer.

#13 - - Malin:

Okej..nu sitter jag vid fel dator..har för liten skärm så jag ser ingenting på någon av sidorna :P Inte ens den lila färgen.. Men för att svara på din fråga så nej, jag har aldrig använt mig av procent..vet inte hur man gör :P

#14 - - Annelie:

Vilka mysiga bilder!! Man blir alldeles varm när man ser dom!! Äkta kärlek!!



Kramen

#15 - - Malin:

Jag har tyvär inga bra svar på din fråga..har du kollat på designadinblogg.se? Där kan man få superbra tips :) Japp i denna datorn kör jag med mozilla :)

#16 - - K:

Ah, I see! Tror jag vet varför. Ur min vy så syns bara typ 1 cm utav den lila kanten på höger sida vilket såklart gör att jag inte kan se bilden som sen är utanför det. Men då jag höjer skärmupplösningen ser jag bilden. Du har ganska låg upplösning på din blogg/själva layouten. Du skulle behöva minska ner hela storleken på den, vilket du alltså gör genom att höja upplösningen. Förmodligen är din blogg i 800*600 bildpunkters-bilder nu, en upplösning de flesta läsare inte har. Svårt att förklara, är inte säker på att jag säger "åt rätt håll" - dvs att du har lägre upplösning än läsarna, kan va tvärtom också - blir liksom bakvänt allt när man ska tänka det.



Ursäkta krånglig förklaring, men konrektare: Det är skillnad på din upplösning och läsarnas vilket gör att du ser allting mindre så därför ryms det på din skärm medan jag t.ex. inte ser allt det du ser för det hamnar utanför skärmkanterna.



Såhär ser din blogg ut för mig:



http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/images/2010/bloggbild2_75194073.jpg



http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/images/2010/bloggbild1_75193535.jpg



#17 - - Veronica - mamma till Denver:

sv; dumt... jag tänkte kolla nån dag, spelade in det på boxen ;D men nu känner jag mig inte så lockad ;)

#18 - - Malin:

Kollade i den stora datorn nu och jag ser en liten liten liten del av Theos tröja nere i högra hörnet..

#19 - - N I L M A:

sv: aha då förstår jag!

hoppas du har haft en bra dag :D

#20 - - Malin:

Sv. Ja det är helt knas! Undra om snön är borta till midsommar..haha! :p ja det var längesen jag shoppade barnkläder nu så jag tyckte att det var dags :) tack!

#21 - - K:

Men vad har du för skärm nu? En 17? 19? Och vad har du för upplösning på skärmen? (högerklicka på skrivbordet, egenskaper, inställningar - där syns det) Sen är frågan hur stor "upplösning" du lagt själva bloggen på. Du väljer ju i stilmallen bredden p å"bodyn" etc. Min mittdel/content-delen är på 790 t.e.x Gissar att den du har nu är bredare än så. Men det är klart. Om din headerbild är storleksjusterad till den bredd du har nu blir det ju svårt att bara ändra om värderna och få det att se bra ut. Gäller att få en bra ballans mellan pixlarna på headern och bakgrunden för att det ska se så bra ut som möjlitg i de flestas läsare. Min header-bild är på 690 och min bakgrundsbild på 900pixlar.



Nåja, sånt här är svårt att beskriva i text, beror på så mycket, man får testa sig fram lite mellan storlekar på olika saker =)



Här är en sida där man kan testa och se hur ens layout kommer att se ut i olika webbläsare och olika upplösning hos läsarna, då kan man testa lite olika inställningar och se vad som funkar bäst för många:



http://browsershots.org/



Annars tycker jag din blogg funkar bra som den är också =) Även om alla inte ser utkanten på höger sida =)

#22 - - Lillemor:

Hej hej. Jodå helgen var bra! I lördags var jag ute en sväng på en lokal pub med sys och några tjejer. Skoj som attan men oj så bakis jag var i söndags. Urk. så nu tar det låååång tid innan nästa ute kväll.



Lilla E är lite snorig så jag hoppas det inte utvecklas till något värre. Idag är det sjukt kallt ute. Trött e jag fan hela tiden, förstår dig verkligen! Haha nej nu får våren komma! Men jag gör så mycket jag kan för att bli piggare, solar solarium, trycker i mig vitaminer. promenerar. Så jag hoppas det hjälper. Vad gjorde ni i helgen? kramisar

#23 - - Johanna:

Haha, ja Ferry har så härlig kommentarer om allt.... :) men det ligger ju faktiskt en poäng i det han säger :)



Jag gick upp och såg matchen sen gick jag och sov igen :) själv då?



#24 - - Jennie:

De har likadana jackor våra sötnosar hihi

#25 - - Emelie, Elliotts mamma:

ja det är en villervallabody =)

hihi.vilket mysigt pusskalas =) här är de oxå puss o kramkalas till max nu..fast verkar som att elliott fattat fel- för när jag bad om en kram förut så fick jag en puss istället, hihi! hoppas allt är bra? kramar

#26 - - Lillemor:

Hellue. Idag är jag trööött. J är och tatuerar sig så jag har haft barnen själv hela dagen och nu kvällen men det går bra som tur är. Måste ju öva lite innan 12mars då J drar på kryssninge från fre till sön. Då lär jag vara gråt färdig och lite lätt förstörd på söndagen om man säger så. haha.

Vad skulle johan göra i östersund?

Kramis

#27 - - Helena:

Ajdå, trist men jag kan inte se den på min dator, det var ju skumt! Har haft en skön och lugn helg, för kallt att vara ute för min smak, men i morse var jag tvungen att ge mig iväg och då var det 23 minus, brr. Hoppas att du också haft en skön helg, kram!

#28 - - Elin - Ett hus till oss:

Så mysigt! Ni är så söta!

Hoppas ni får en härlig kväll, Kram Elin!

#29 - - Helen:

Helt underbara kort :O)



Jag ser bilden på honom nere till höger på skärmen, jättefint gjort :D.



Sv: Förutom att jag fortfarande är jätteförskyld och supersnorig så är det bara bra med mig. Hoppas att det är bra med dig oxå :D.



Ta hand om dig.

Kramisar

#30 - - Linda, Stolt Mamma till två Busfrön:

Vad fräckt att ha Theo så, dock kan jag inte se honom om jag nu inte klickar på bilden så klart.



Ja eller hur, Ella hade skitskoj med dom färgerna :)

#31 - - Malin:

Ja det ska jag testa när hon kommer hem från farmor :P Tindra skvätter också endel så vi har tagit en stor bit kartong som vi ställer hennes stol på..det täcker endel :)

#32 - - Angelica:

Nix,ingen Theo till höger :S

#33 - - Annah - blivande tvåbarnsmamma:

Tyvär så hade ju den tävlingen precis gått ut!

Men kika gärna in och var med nästa gång det är tävlingsdax igen! :D

#34 - - Sanna - 2 grymma tävlingar igång!:

svar Kul att du är med och lycka till nu!



Ha en din dag! kram