Mitt i natten.. (ovanligt, inte!!!)

fasiken ja kan inte sova igen.. så himla jobbigt. Har sån huvudvärk och kroppen är så jäkla spänd. Ja försöker tänka på vad det är jag är spänd över, men det verkar inte funka det heller. Har sån hemskt ryggvärk dessutom. kommer ifrån att ja städa hemma hos bror min å sen så har  Dammsugaren ju stått framme hela dan, använt den hit å dit.. Ludde badades igår, så han har tappat hår idag så det finns inte. Obeskrivligt mkt!! Det hamnar överallt. Ja sa som ett skämt, den som inte får ett hårstrå i maten, den vinner!! mamma kom iaf hit. å sen kom brorsan.. vi lagade mat, gick en promenad och så fortsatte ja laga mat´=) Sen fick vi se hammarby förlora. å det va en konstig match som bara gjorde mig upprörd i slutändan.. men aja.. nu är den matchen förbi..

Hade planer inför i morgon. men vi får se hur det blir nu. Vet att jag kommer att vara helt slut! Ska iaf försöka ta mig upp vid 10, absolut senast 11. jag har bokat tvättstugan. eftersom ja hjälpte brorsan å fick flytta min kolv, så va det nån som va där å snodde vår tid. så nu får ja försöka tvätta lite i taget.. tvätten går ju fort, det är torkandet som inte gör det. önskar att de hade byggt ett sånt där torkrum!

Sen tror ja att ska gå till kyrkogården.. Jag har velat gå dit sen förra gången ja var där. Nu har ja lite mer som ska på graven. Bla så ska ju lyktan dit för i år. Från och med 1 okt så fick man börja tända ljus igen..
har en hand som ska dit i mitten. det var egentligen en lampa som mormor hade hemma. den lampan hade brunnit så länge hon bodde där (aldrig släckt den) och hon sa att när hon dog, så skulle vi släcka den lampan åt henne. Den skulle inte brinna längre då... Så när hon gick bort så var det vi första som vi gjorde. Jag tog lampan. klippte bort alla sladdar och allt annat på den, där glödlampan satt å så. Kvar blev två händer.. Så den ska sättas på graven. så kan man sätta en marchall i händerna. Tror att det kan bli bra. Å så brinner ljuset ännu på mormors grav. så det vill jag fixa. Ludde måste ju ändå ut, så han kan ju promenera med mig bort dit och hem..

skulle behöva åka en snabbis till farsta oxå. åkkortet ja har går ut strax.. så det vore bra att passa på medans ja har det.. ska kolla efter en jacka.. se om ja kan hitta nån.. å sen så ska ja även köpa textillim. ska laga tretton par byxor här hemma *S* Nej men brorsan ville ha hjälp med ett par och J har ju 3 par som behövs fixas till lite smått..

ja behöver ju inte göra allt im. men det känns som om ja skjuter upp allt varje dag, så det blir bara mer å mer att göra. sen när ja inte mått helt hundra så kan ja ju inte göra det heller.. men men.. vi får se helt enkelt.. i värsta fall får ja ta det på tors då ja är inne i stan.. ska ju ändå till hela kroppen!...

å appropå hela kroppen så måste ja skriva ett brev. inte vilket brev som helst.. det gör ju saker å ting jobbigt. jag vet inte vad ja ska skriva, hur ja ska skriva det. är som en blockad. så ja funtar på att göra det med som en mindmap.. som om ja skulle hålla nån slags redovisning.. då kommer ju meningarna av sig självt. ja slipper formulera det i brevet och jag har bara stödorden som ja skriver. som ja förstår.. å då kan förklara.. jag tror det blir så.. men den måste ja skriva im eller på ons.. känner mej inte alls laddad för det..

vet inte om ja känner mej laddad för sängen just nu... ja känner mej trött, men det är helt värdelöst att ligga rakt upp å ner å bara känna sån enorm värk från topp till tå.. ja har lärt känna mera.. ja märker mina spänningar i kroppen, men ja kan inte slappna av!.. jag vet inte hur man gör... å det är så hemskt.. jag vet verkligen inte va ja ska göra.. hur ja ska göra.. .

sitter å tänker på lägenheten. va hemma hos brorsan igår å kolla hur han hade gjort.. han har ju köpt lite nytt. så fint det va!! å nu blev ja ännu mera sugen på att slänga ut soffan, fotöljen och sen bokhyllan!!! jag har sett några skumma lampor som ja vill köpa *S* en snygg tv bänk, som är anpassad till vår enorma tv.. å sen lite nya gardiner.. en matta vore trevligt å sen ett nytt bord som skulle passa ihop med den nya soffan!!! nej fy fasiken så glad ja skulle bli då.. nån som vill donera mej pengar? hah..

appropå pengar så gick brorsan ut 10 papp.. så jäkla najs. de höll ju på att renovera hans lägenhet.. det gick över tiden hur länge som helst. å d va mögel å det va vattenskador.. vattenskadorna går igenom hela lägenheten.. men han fick bara badrummet. de är för jävla snåla. de ska bli stambyta där typ nästa år eller så.. därför de inte gör det.. men iaf. så hade han ingen dusch å så.. å så fick han leva i skiten i kanske ett halvår.. istället för nån månad som de sa.. mkt strul va det iaf.. å då skulle han få avdrag på hyran å så.. å då fick han 10 papp tillbaka.. skönt för honom...!!! synd bara att de inte fixade resten åt honom oxå.. så han kan bo fint. lägenheten är d ju inge fel på.. men vi i vår familj har så mkt probs med allergier.. å man känner av direkt då man kommer in där att det är nått som inte står rätt till. å det måste han sova i.. nej fy.. ja hoppas det löser sig där...

Nej ja tror att ja ska försöka att ge det en chans iaf. vill ju försöka att komma upp im... vill komma upp. å vill bara pigg.. å så vill ja bocka av min lista!!! fan ja måste bli mer oorganiserad... hahhahhahhahhah.....
skämt åtsido så menar ja verkligen det!!! att vara lite spontan vore trevligt!!!

Mina fina kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej! Hoppas du kunde sova sedan! Insåg nu när du skrev om graven att du frågade ju förut... **seeg** ja åker gärna i helgen om du vill ta en tur extra.Måste till plantagen och så, bilen åker ju till verkstaden i nästa vecka..
Höres senare!


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: