Skogskyrkogården..

image14
Jag och Annika åkte ut till gravarna idag. Hon skulle sätta dit lite nya blommor och tända ljus.Själv så hade ja handen att tänka på och sen lyktan.. Handen, det var egentligen en lampa som mormor hade hemma. den lampan hade brunnit så länge hon bodde där (aldrig släckt den på 30 år) och hon sa att när hon dog, så skulle vi släcka den lampan åt henne. Den skulle inte brinna längre då... Så när hon gick bort så var det vi första som vi gjorde. Jag tog lampan. klippte bort alla sladdar och allt annat på den, där glödlampan satt å så. Kvar blev två händer.. Så den skulle bara sättas på graven. med en marchall i händerna. så brinner ljuset ännu på mormors grav. ♥ För henne ♥

Vi lyckades undvika regnet. Varenda gång som vi har varit ute, så har det alltid varit sol. När vi va på plantagen så började det regna. Men när vi kom tillkyrkogården så var det uppehåll. När vi sen kom hem till mig så började det regna igen.. Tror verkligen på ödet och på att de håller vädret klart då vi sköter om gravarna.. Jag kan börja tro på annat då motsatsen är bevisad.. Men nån gång så måste det bli dåligt väder oxå..

Mina fina kommentarer
Postat av: Anonym

Mm, tror det med.Det enda "ovädret" som vart var i vintras då det snöade, men mamma älskade snö, e ju så vackert, så det tog ja inte som oväder. ;)
Tack för idag! Natti!


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: