Ändrad beräkning..


Ja var ju på ultraljud igår som sagt. Trodde att förlossningsdatumet skulle flyttas till ett ännu senare datum eftersom jag inte haft regelbunden mens, varken innan eller före missfallet. Så nu efter så kom mensen igång så sent, så ja trodde ju egentligen inte att vi skulle bli gravida på en gång. Men det blev vi. När jag var på det andra ultraljudet (gynundersökning v6) så räknade hon ut som det var då att jag låg efter, vilket jag tyckte stämde. Var visserligen bara 3 dar efter men då räknades förlossningsdatumet bli den 17 november. Men då räknade man då på fostervattnet vilket inte ger en korrekt bedömning.. Igår då hon räknade ut hur gammal ungen var så kom hon fram till att jag hade gått längre än vad ja trodde. Hon sa, ja då har det gått 20 veckor. Ja sa, ja prick på dagen. Dvs igår så var jag 19+0 dvs i vecka 20 (i min räkning). Men hon menade inte alls så. Hon menade att jag var i vecka 20+0 dvs i vecka 21. Jag blev så jäkla förvånad. Så nu är förlossningsdatumet ändrat till den 11 nov. 5 dar innan vi ska flytta! Asså ja lovar dig att ungen kommer på samma dag som vi flyttar. Skulle ju inte förvåna mig, faktiskt.

Men det känns lite snopet sådär. Låter skumt. Men nu har ja ju missat en vecka.. Alltså ja har ju inte missat den. Men det är mysigt i sig att läsa varje vecka vad som händer eller inte händer i min mage.. Å nu hoppade ja bara över v 20. Som om ja fuska lite *s* Skumt man tänker, men ja.. Nu är det iaf en vecka närmre tills min bebbe kommer.

Mina fina kommentarer
Postat av: Malin

Precis.. väntan blir inte riktigt liiika lång ;D

Postat av: Evelina - blivande brud <3

haha inte lätt det där, att räkna rätt menar jag =)

2008-06-26 @ 22:11:47
URL: http://evelinastrand.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: