Blaaaaaaa.....

Har tänkt en del på förlossningen och sånt nu den senaste veckan som gått. Vad som känns spännande och skrämmande. Känner mig inte så rädd inför själva förlossningen utan snarare rädd för att allt inte ska vara som det ska med Theo när han kommer till världen. Men inget har ju antytt på att det skulle vara så, alltså något fel. Men man får helt enkelt försöka att inte tänka i dem banorna.

 

 Förlossningen kan ja inte rå för hur den går. Jag har ingen kontroll över det hela - vilket jag kämpat med att acceptera. å det känns som jag gör det mer å mer för varje dag. Där får ja dessutom hjälp. De säger vad som är normalt å inte. Ja kan få smärtlindring å hjälp med vad som helst.

Men sen är det jag som ansvarar för den lille. Jag som ska veta när han kissat å bajsat, när han ska ha mat eller när han bara vill ha närhet. Vad som är normalt eller inte. Om han andas. Det skrämmer mig så jävla mkt mer. Jag tänker inte på förlossningen, jag tänker förbi den – vad som kommer.

 

Har iaf börjat fundera ut vad jag ska ha i min packsäck till sös. Jag har ju redan packat den, men det är väl det som är lite charmen med det hela. Jag kan packa om den flera ggr. Blir aldrig nöjd. Vet inte vad jag ska ta med mig etc. Men det sjuka är ju alla de här böckerna som man kan läsa. Där står det vad man ska tänka på och ha med sig – allvarligt, jag tänker inte flytta till sös! Blir bara irriterad. Så mkt som de skriver upp kan man ju omöjligt konka med sig. Ska väl göra en av mina berömda listor.. hahah. Nej men jag måste ha något sådant, annars blir jag galen – rakt av.

 

Nej nu blir det något annat skojjigt att göra. Så trött på att bara sitta vid datorn..


Mina fina kommentarer
Postat av: Evelina

åh vilken spännande tid ni har framför er!! är så avis =)

Postat av: Nicole Snitchy.blogg.se

ja du får skriva lista på lista.tror ändå man inte är tillräckligt förberedd. Glöm inte kamera och batterier!! viktigast=) Allt kommer gå bra. massa kramar till dig.

2008-10-23 @ 20:18:02
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: