tyvärr det är slut..

Det hela började igår kväll. Jag pumpar ju alltid på kvällen eftersom theo sover så jäkla länge om nätterna. ja hela nattan. ja ammar honom absolut senast 20,00 på kvällen. å sen inte förrän 6 morgonen därpå - då han vaknar. Jag pumpade och fick endast ut 50ml. vilken är väldans lite. tänkte inte så mkt mer på det  etersom jag hade helammat honom heladan utan problem och somnade. sen på morgonen så vaknade theo kl 7. dvs en timme senare än vanligt. men mina bröst kändes inte ens stora. de brukar ju ömma som fasen å i värsta fall spruta åt varsitt håll. ja amma honom å vi somnade om båda två..

vid 11 snåret så försökte jag igen och då vägrade han helt plötsligt att ta bröstet. tänkte att det måste ju vara nån ny period han kommit in i. då han inte vill ha bröstet. ja försökte ett tag till men sen orkade jag inte mer så jag ordnade med ersättning och skulle sen pumpa brösten medans. å va händer? ja ingenting! ja fyllde inte ens botten av flaskan. jag fick panik. min bröstmjölk försvann? hur är det möjligt?

ringde johan upprörd. stressad. va skulle ja göra? ja kan ju inte göra något. ja har ätit bra, druckigt bra, sovit bra. allt är bra. jag förstår inte. fick ta med mig ersättning medans jag var ute under dagen. hade inte ammat sen jag försökte få up skiten kl 11. å så kl 16 så lyckades ja amma theo. men hur många timmar hade inte gått då? sen så ammade jag honom innan han skulle lägga sig - men det blev samma problem då. kom ju lite, men sen inge mer..

tog fram pumpen igen å jag fyllde väl kanske 15-20 ml. helt sjukt. lät det nu gå 2 timmar sen pumpade jag igen. alltså senast nu 21,30. å då fick ja iaf ut kanske 50cl. ska pumpa igen om 25 min. sen får ja se hur ja gör under natten. om ja måste ställa klockan för att gå upp å pumpa. bara för att försöka få igång mjölken på något desperat sätt.

blev bara så ledsen å sönderstressad. fy fasen vad något sånt här kan få mig ur balans. får se vad som händer i morgon..

Mina fina kommentarer
Postat av: Annika

Men, va skumt? Okej att det kanske minskar, men att det gör det så snabbt? Kan du inte ringa barnmorskan och kolla?

2009-04-16 @ 15:50:44
Postat av: L

Men gumman. inge skoj! Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. Men tyvärr är det sånt som kan hända har jag läst. Hoppas det löser sig och du får igång det igen. Kram

Postat av: Willes mamma

Vad tråkigt gumman! Fast tycker inte du behöver stressa pga det än. Visst mjölken brukar sina när bebisen får i sig ersättning och vanlig mat. Har han fått det mycket på sistone? För då suger han inte lika mycket/ofta tuttar.

Men om du vill håkka igång amningen ett tag till så erbjud bröst och alltid före ersättning. Nu vet jag inte hur ofta han äter bröst men du kanske kan erbjuda lite oftare än vanligt. Här ammas det fortfarande och det har ju hänt att vissa gånger får han isig mycket mera och andra nästan inget men vi fortsätter amma nästa gång. OCh jag har ju haft upp till 1.5dygn mellan amingen som längt när han har sovit hos farmor och farfar. Coh ändå har det inte tagit slut. Fast allting är ju individuellt.

MEn som sagt hoppas det löser sig som du och Theo vill. Wille vill fortfarande amma... Undrar när det är dags att sluta???

Förresten har nattat honom första gången i hans egen säng ikväll!!! nu fär jag lägga mig intil min stora prins. JIIIHAAAA!

kram

2009-04-17 @ 21:53:08

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: