mer om dop..

Ja idag så fick jag tag i alla som jag skulle ha tag i. sweeet! blev inte det datumet som vi hade tänkt oss utan den 16 maj. allt annat va uppbokat. vi hade tur som ens fick en tid. sofia kyrka är tydligen poppis. Vi ville ha den eftersom det känns som om båda våra familjer är uppväxta med den kyrkan. Johans familj och min familj bodde tom på samma gata. lite roligt. mamma konfimerades där. Så det känns jätte bra att vi fick den kyrkan.

först så pratade vi om att vi ville ha samma kyrka som vi gifte oss i. men eftersom det ligger i heby så kändes det så jäkla långt. vi drog ju dit allihopa. men nu är det "bara" ett dop. så det blir bara fika efteråt. så då kändes det som om vi skulle ha kvar allt i sthlm eftersom de flesta är här.

Vi har tom bestämt präst. Å det va en präst som går tillbaka en bit bak i tiden inom johans familj. hon begravde tex johans mormors mamma å de har haft en bra kontakt med henne (hans mormor). så de blev jätte glada att vi fick henne. att vi valde henne och att hon kunde just det datumet. roligt. Känns lite mer speciellt då..

dopklänningen får vi låna av kyrkan om vi ville det. vi får se hur vi gör. har ingen större lust att betala en jäkla massa pengar för någe han ska ha på sej i vadå 30 min. men samtidigt så vill ja köpa en och starta någe som kan följa med i flera generationer sedan. det skulle vara så mysigt!

nu  är det jakten på lokal som fungerar. den jag hade tänkt mig här på samma gata som vi bor den såg så liten ut. men de brukar ha flertal i området här. så vi får se om vi kan hitta nån. eller om ja kan hitta nån... =)

Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: