Irritation nr 2..

För några veckor sen så var vi hos en tjej som representerade Mary Kay. Hon raggade upp mig på mammablogg galan kan man väl säga. Jag och tre tjejer till åkte och mötte henne. Va ju trevligt å så. Jag köpte inget då ja inte hade så mkt pengar, men hade tänkt å köpa på mig lite från hennes webshop.

Man fick skriva upp om man ville ha ett likadant möte hemma hos sig själv med nya vänner. Vilket jag skrev upp mig på. Va några ja tänkte på. Tyckte det lät skoj. Allt va ju bra tills en vecka senare. Då började hon ringa. Å ringa, å ringa å ringa. Hon ringer hela tiden. Jag kunde inte ta hennes samtal då ja inte va hemma eller hade fullt upp med Theo.

Men nu tillslut, efter nästan två månader av ringning så orkade jag inte mer. Jag mailade henne och frågade vad det var som va så viktigt att hon va tvungen å prata med mig, jaga mig. Blir ju så stressad.

får tillbaka:
Hej Nina
Vad bra att du hörde av dig. Jag förstår att du har det tufft just nu.
Det jag vill är att berätta lite mer om Mary Kay för dig eftersom jag lovade att ringa dig och göra det. Det kan absolut vänta tills vi ses så att du kan ta det lungt nu när du behöver det.
Du förstår att jag har bilvit lite förtjust i dig och då kan jag bli lite ivrig att få berätta om det som inneburit så mycket positivt för mig eftersom jag önskar detsamma för dig.( Missförtstå mig inte nu för jag har ju både man och barn så det är inte på det sättet=);)
Du är alltid varmt välkommen att ringa mig.
Vi hörs av om tag för att kolla din gästlista och kanske se om vi kan få tid för att prata lite när jag kommer upp. Jag ska ju bo i Årsta så det ska vi klara av att få ihop.
Bästa hälsningar och Kram
Ulrika

Idag svarade jag på mailet som kom den 23 sept. Med att jag har noll lust och ork just nu att hålla i ett möte. Prata om mary kay och sminka sig. Då det är som det är just nu. Tycker helgen har varit jobbig å theo's kinkighet å att han somnar sent räcker.. Så jag sa att jag vill inte ha det. Jag har noll ork. räcker med att försöka sysselsätta theo om dagarna. min prio ligger ju på honom. Ja skrev shysst å hoppades att hon inte blev besviken..

får tillbaka:
Hej Nina
Vad tråkigt att du har det så tjorvigt. Jag blir så ledsen för din skull.Förstår verkligen vad du går igenom och minns verkligen hur det kan vara.....
Det låter som du skulle behöva komma ifrån en stund. Skulle vi kunna ses över en kopp fika? Du och jag, helt förutsättningslöst. Jag bjuder så klart;). Kanske jag kan ge dig lite positiv energi? Och så får du veta lite mer om Mary Kay. Jag är ju ändå i Årsta så vi kan säkert hitta en tid under helgen som funkar för dig.
Stror kram o förhoppningar om att du snart har det bättre...
Ulrika

Hon är ju inte otrevlig på någe sätt. men just hur hon skriver???? Å det låter som om du behöver komma bort. vi kan väl fika i helgen? så jävla fult. Bara för å ordna en träff. Jag är inte otrevlig på en gång. Även om ja kan bli irriterad, men jag vet inte hur jag ska få henne att förstå utan att vara otrevlig, då jag skrev att jag inte ville. Tycker att man bara borde förstå det då.

Hon fick hennes jobb att verka så bra. Man kunde ju jobba som henne om man ville. Men jag skulle aldrig orka med att jaga personer som hon gör. Är ju som en försäljare på telefonen. Skulle inte orka. För det känns som om man trakasserar människor.

Va ska man skriva för att hon ska förstå...???

Mina fina kommentarer
Postat av: Annelie

Oh my god så f...ing irriterande!!! Förstår du blir galen... Fattar människan INGENTING?? Förstår hon inte svenska??? Hur har hon mage att skriva att du skulle behöva komma bort en stund!! Tror hon då på fullaste allvar att du skulle gå och fika med henne då... Jiiisess säger jag bara... Som att jag skulle skriva detsamma till dej... Vi känner ju knappt varandra... Men att sen fortsätta och älta att du kan få höra lite mer om Mary Kay... Du har ju sagt KLART och TYDLIGT hur du vill ha det... Åhh va irriterande!!



Ja, du måste ursäkta mej... Men sånna människor som hon går mej på neverna även om det inte är mej det drabbar just då...

Hoppas det löser sej och att hon förstår vad du menar med det du skriver. Men risken finns väl att "sånna" människor inte ger sej förrän de får en dit de vill komma... Men stå på dej!!!



Kramen


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: