Läkarbesök 2

Idag var det dags igen för läkarbesök nr 2. Återbesök. Inte visste jag att dem tagit bort "återbesökspriset". Förut va det ju halva summan av 150 - men tydligen inte nu längre..

Jag fick ju en massa frågor som ja skulle svara på. Men ja tyckte dem inte alls passa in på mej. Fanns liksom inte ett enda svarsalternativ som va rätt. Så jag satte mig ner här igår och skrev ett eget formulär. Är samma frågor, men så har jag skrivit ett testsvar.

Ämnen:
  • Sinnesstämning
  • Oroskänslor
  • Sömn
  • Matlust
  • Koncentrationsförmåga
  • Initiativförmåga
  • Känslomässigt engagemang
  • Pessimism
  • Livslust.
Kan kanske lägga upp det jag skrev sen. Men det är ju ganska så känsligt för mig. Och jag vill inte att någon ska ta illa vid sig. Angående det jag skriver alltså..

Kom till läkarn i morse, kände mig smått oroad. Vill liksom inte käka tabletter. Mest det jag hakade upp mig på. Men när jag kom in så visade jag då vad jag hade gjort istället. Kände mig som en duktig elev då hon berömde mig en massa för att jag skrivit så tydligt och bra hur jag mådde och kände. Blev nästan stolt? ehh.. haha..

Vi gick igenom allt som jag hade skrivit och så sa hon att jag inte är deprimerad. Men det kunde ja ju redan svarat på i förra veckan. Och hon sa att det bästa vore om vi började utan tabletter! THANK YOU. Ja sa bra, för ja hade vägrat. Men hon drog upp tabletterna igen och pratade igenom mer tydligt att det finns en massa massa tabletter å välja bland. Jag pratade om viktökning och känslomässigt avtrubbad, men ja tyckte att hon hade ok svar. Inte bra. Men ok. Dock inte om vikten. Hon sa att om man går runt å småäter, tröstäter så går man ju upp för det. medans tabletten kan göra så att man inte tröstäter utan äter normalt. så kan man gå ner av det, men då gå upp av tabletterna. .vilket ja kan köpa. Men jag vet hur min kropp reagerar på hormoner. Å det är inte bra.

Ska dit efter att jag hämtat upp Theo. Alltså ska till läkarn igen och hämta läkarutlåtandet. Får se sen vad hon har att säga. Måte ju sen skicka in skiten till ams. Trevligt hur mkt man får pröjsa egentligen för allt.

Tack för alla peppande kommentarer jag fått, Uppskattar dem massor ♥

Mina fina kommentarer
Postat av: Martina, hobbyfotograf, mamma & Gravid

va skönt att hon va förstående för dig:)

nä dem kan ju inte tvinga dig till något du inte vill!



sv: på valborg ska jag coh sambon åka in till stockholm bo på hotell över helgen ska bli skönt så får se vad vi hittar på:)



själv?

kram

Postat av: Lillemor

Usch hoppas din tandvärk gått över! Inte skoj! Gick det bra med läkarutlåtandet? Kramis

2010-04-29 @ 20:50:47
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Helen

Skönt att läkaren är bra och förstående :D. Lycka till med ams.



Kramar

2010-04-29 @ 20:53:56
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Halloj!

Oj, på denna bloggen har det hänt massor! Tittar inte in på denna lika ofta nu när du uppdaterar den andra mer =) Trist med alla jäkla läkarbesök och ams, hoppas det löser sig åt det bästa så småningom. Det är jobbigt med all press man har på sig från ams, måste vara jobbigt med att inte veta hur det kommer bli, ovisshet är bland det värsta! Håller såklart tummarna med för att det snart blir ett plus på stickan, det kommer när man minst anar det och blir ju aldrig som man tänkt sig, den saken är ju säker iaf...



Ha ha, nej jag vet. Skulle ju väntat till jag slutat amma och börjat med VV då. men ja, amningen är det inte mycket med längre nu ändå (fast tydligen ska herbalife gå att äta när man ammar med, för det räknas som mat) Ska bli spännande och se hur jag klarar av det dock, och om det hjälper något. Är så less på att nu, hatar verkligen min mage som hänger som en tom påse! =(

Förstår verkligen att du inte orkar tänka på sådant nu, du har ju nog med annat att ta hand om, och man måste må bra på insidan för att kunna ta tag i det yttre, men ta det lugnt, du är ju jättefin ändå!!



Hmm, dina dopbakelser måste jag kolla in igen, var så längesen jag såg dem nu så har glömt dem =(

Grillningen gick bra, så jäkla gott ju! =) Vi åt karrékotlett och sen potatis, morötter vi gjort i ugnen, till det beasås. Mmm, gott gott!! Grillningen är nog banne mig det bästa med sommaren, haha. Tur jag fortfarande får äta middag när jag äter herbalife =)



Imorgon ska vi grilla (igen, haha) med några ur föräldragruppen och sen gå bort och titta på elden och fyrverkerierna. Det är inte långt från där vi bor som det är, smidigt med gångavstånd!



Ska ni åka på det där du hade lagt upp här på bloggen?? Verkar ju skitmysigt =) Ponnyridning och korvgrillning... det gillar ju barn iaf! Hoppas ni får det riktigt mysigt!!



Kramar

2010-04-29 @ 21:00:03
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hej!!

Hoppas det gick bra för dej hos läkaren idag, att du blev nöjd med alla svar, och att ni kommer på en lösning på det hela!!

Tänker på dej massor!!



Sv: Tack, just nu mår jag bara bra!! Gick ju på min EGEN magkänsla denna gång, och jag är verkligen stolt över mej själv!! Hatar när folk ska bestämma över huvet på mej hur JAG ska göra!! Men som jag sa till de vederbörande oxå, att skulle det vara så, att M får fast jobb hos Nobina, då ser ju situationen HELT annorlunda ut!! Men det har vi ju inte sett än, och det kan ju verkligen dröja!!

Så just nu mår jag väldigt bra!!

Hur mår du själv?



StyrkeKramar i Massor

2010-04-29 @ 21:01:32
URL: http://lallisbrallis.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: