Fredagen den 13 augusti 2010.

Ca 18,40 gick jag ut med min hund. Gick längst grusstigen. Det går en häck som delar av den mot vägen som går på andra sidan. Men lite överallt så finns det hål och genvägar man kan ta. I ett av dessa hål möttes hundarna. Jag kom från ena sidan och hon som hade den andra kom från andra. Jag hörde hur den andra hunden började morra och drog snabbt tillbaka min hund ut på grusvägen. Var på den andra hunden kom efter oss då hon som var ute med hunden inte drog tillbaka den.. Hon hade en lång lina och lät alltså hunden springa efter. Direkt attackerade den andra hunden min hund och satte käften i min hunds hals. Den vägrade att släppa taget. Hon som hade hunden drog inte tillbaka hunden än utan stod kanske tre meter ifrån och gjorde ingenting. Hunden hade lös lina. Skrek åt henne att hon skulle försöka ta bort sin hund, men hon gjorde fortfarande ingenting.

Då kom en man och försökte hjälpa mig. Men han lyckades inte heller få bort hunden. Sa åt min hund att lugna ner sig vilket han gjorde. Men då den andra hunden morrade till ännu mer och vad jag uppfattade det som bet ännu hårdare, så försökte min hund ta sig loss genom att försöka vrida huvudet och ge tillbaka – för att komma loss. Hunden fick då ett hack vid nosen men släppte ändå inte. Jag skrek åter igen på tjejen som höll i hunden att få bort hennes hund, men hon stod helt menlös och förstod ingenting vad jag uppfattade det som. Fortfarande stod hon tre meter bort och gjorde ingenting. Sa inget till hunden.

Tillslut kom det en kvinna (Cicci) och hade rätt tag. Fick bort hunden från min hunds hals. Då hade det väl gått 10 minuter. I samma veva så kommer det ner ytterligare en tjej som påstod att det var hennes hund och att min hund attackerat hennes. Hon skrek och skrek. Jag sa ingenting, men dem andra som var på plats försvarade mig och sa att det var hennes hund som hade attackerat min. Var på hon lugnade ner sig. Kvinnan (Cicci) fick ta med sig den andra hunden upp. För att hon kunde hålla i honom.

En man, som jag förstod det var Ciccis man kom fram och satte sig vid mig. Tittade på min hund och kolla om han var ok och fråga hur ja mådde. Jag var knäckt, rädd och arg eftersom denna händelse inte borde ha inträffat alls. Tydligen har även denna hund attackerat någon annans förut – fick ja höra.

Kvinnan (cicci) kom sen ner med en telefon, där hon pratade med den egentliga ägaren till hunden. Jag fick sen prata med honom. Han var lugn och ganska så trevlig tycker jag. Jag förstod inte först att det var ägaren. Förklarade vad som hänt. Han sa att han inte var hemma, men kom väl dit om 30 min – då skulle vi mötas. Han frågade om vi skulle lösa det hela eller gå till polisen. Kvinnan (Cicci) sa då att detta klart skulle polisanmälas, så jag sa att hon tyckte att vi skulle göra det. Var på han bad att få prata med kvinnan (Cicci) igen. Då sa han att han inte ville att detta skulle polisanmälas eller att hunden hans skulle besöka en veterinär. Telefonsamtalet las på abrupt.

Då kom ägarens mamma ut och ville veta vad som hänt. Var på Cicci som stod bredvid mig hjälpte till att förklara. Hon sa att hon inte sett hur händelsen börjat men att hon hört bråket och kommit ut för att sära på hundarna. Kvinnan (cicci) sa att hon inte stod på någons sida utan hon var där för att hjälpa hundarna. Mamman verkade inte vilja lyssna eller förstå vad hon sa då hon var väldigt upprörd hon med. Vi sa åt henne att jag pratat med henne son och att vi bestämt träff. Mamman skrek fortfarande och var upprörd på kvinnan (Cicci) som räddat hela situationen från att bli ännu värre. Men mamman förstod fortfarande inte vad kvinnan (Cicci) sa. Tillslut efter en massa påhopp på kvinnan (Cicci) som hjälpt till så blev kvinnan (Cicci) arg var på hon sa kommentaren, förstår du inte svenska, förstår du inte vad du säger. Då hade kvinnan (Cicci) sagt allt 10 ggr och fått en massa skit för att hon la sig i. Var på mamman då endast hörde ”förstår du inte svenska” och började tjafsa för det. Vi sa då igen att vi bestämt med hennes son, att vi (jag och Cicci) går iväg nu.

Min man kom då precis hem, så vi mötte honom utanför våran port och förklarade vad som hade hänt. Vi fick nr till Cicci, så att vi kunde få tag i henne OM det skulle vara några problem med något eller om vi behövde hjälp med hunden. Vad som helst.

Min man mötte ägaren ca 30 min senare och sa att vi skulle till veterinären och att dem borde åka dit med. Sen skulle vi se efter det vad som hände.

Skador på min hund: Sår i halsen, sökte veterinärvård på kvällen den 13/8-2010


Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: