Jag är inte galen!

Usch va ja mådde dåligt imorse då jag var på väg dit. Så jäkla nervös. När jag satt i väntrummet smsa ja johan och sa att ja ville spy. han sa åt mej att det kommer gå så bra. ja sa, säg det till min mage. fick sms: till ninas mage: chill! heh. fick mig på bra humör iaf.

 

Klev in, hon gyntanten var inte den ja brukade ha. hon kom inte tillbaka förrän nästa vecka. men trevlig iaf. ja tror inte hon visste riktigt varför ja va där. för ja drog allt om gravidutredningen och att ja vart gravid å missfallet å skrapningen. så sa ja att ja ville kolla om ja va gravid igen å hennes ögon såg ut som om dem ville ploppa ut. bokstavligen. hon sa men vänta nu.  det är 6 veckor och 3 dar sen skrapningen. du har inte haft nån mens? ja sa exakt. hon sa ja men då tror inte jag att du är gravid surrö. du vet det är en skrapning. det tar ett tag för hormonerna att försvinna.

 

kände hur blodtrycket gick ner som fan å hela min värld ville rasera. hon tog mitt urinprov å gav till sköterskan. å sen fråga hon mig, men du tycker att du känner dig gravid? har du  några symtomer. Ville knappt säga någe då ja kände, men om ja inte är gravid så hittar ja på allt. så det kändes som. så ja sa extra flytningar, trötthet.. sen stod det still..

 

satte mig i gynstolen å så sa hon. sex veckor efter en skrapning. då borde det nog ändå va neg ett test. om du fått positivt. ja sa ja. dag som kväll. spelar ingen roll. la mig ner å hon hann bara köra in grejjen å så säger hon att hon hade fel. hon såg fostterhinnan, själva säcken med vatten i å gulsäcken. du är gravid, du hade rätt. då öppnar sköterskan rummet och säger. det va positivt - starkt! Behöver ja säga att ja slängde händerna för ansiktet och börja tokböla. sen kunde ja inte sluta.  är i vecka 5+5. det innebär att när vi hade sex i stort sett första gången, så vart ja gravid.

 

hon sa ja du har ju inga svårigheter å bli gravid.. ehh?? men vi har ju försökt sen maj 2009.. ja men nu. sannolikheten att du skulle vara gravid är inte så hög. men ni måste ha prickat den första ägglossningen och så small det till på en gång. =) yiiiha! hon fråga om ja ville komma tillbaka för en till koll om två veckor. sa självfallet ja! så ja ska ringa och boka tid på mån - ska kolla upp mitt schema å så.. Men ja nu vet ja iaf.

Jag är inte galen!



Du är i vecka 6.
Du har gått 5 fulla veckor och 5 fulla dagar (v5+5).
Du är i 1:a kalendermånaden.
Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Lör 23 apr 2011
Du har 239 dagar kvar till beräknad förlossning.


Mina fina kommentarer
Postat av: Marie- mamma till Noel & Matheo

yey... åhh va kul... grattis... Theo ska få ett syskon... den här gågen kommer d gå jättebra... =)

Postat av: Therese, Henry & Charlie

Weeeeeeeiiiiii!! Jag lipar!! Grattis!!!!!!

2010-08-27 @ 14:55:32
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Marie- mamma till Noel & Matheo

BTW... vilken skön anledning till att mensen inte kom.. =P

2010-08-27 @ 17:02:10
URL: http://angeleyes81.blogg.se/
Postat av: Martina

GRATTIS gumman vad glad jag blir för din skull:D



har hört att de kan vara mkt lättare att bli gravid efter ett mf...för man ska tydligen vara mer motaglig men vet inte hur mkt de stämmer men tydligen på dig:D



GRATTIS!



kram

2010-08-27 @ 19:19:34
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Mamma till Wille och Calle

Jag hade rätt!!! Som förra gången. Du måste börja tro på mig vännen ;-)

Och jag gissade ju att bf är runt min födelsedag. Rätt där med. Gud vad jar är bra :-)

kramkram

2010-08-27 @ 20:10:39
Postat av: Helen

GRATTIS !!!!!! å vad jag är glad för din skull vännen :O).



Kramar

2010-08-27 @ 20:29:13
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: mamma mindy

God kväll hjärtat...Håller tummarna att det kommer gå bra för er denna gång..Det stämmer att jag har köpt pyjamasarna på h&m i Stockholm...Skoj med fest i morgon..Hoppas att det blir trevliga timmar med vännerna..I morgon vid lunch ska vi till min mans farföräldrar på lunch sen på kvällen ska vi hem till lolo och fira manen sin och ha det mysig med vänner..Sen på söndag är det sista dagen som manen min är hemma sen börjar han jobba igen på måndag..mindre skoj.Ha en skön kväll hjärtat.kram kram

2010-08-27 @ 21:11:14
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Blivande Fru Svensson (7 dagar kvar)

Gud vad glad jag blev nu, kan tänka mig att ni lever i ett lyckorus nu så att det heter duga :)



Kanske vi kan förljas åt snart :)

2010-08-28 @ 10:44:14
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: sara

Men ååååå...vad glad jag blir! =)

2010-08-28 @ 12:28:17
URL: http://missmantyniemi.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tjoooooooooooooooooo!!!!

VÄRSTA BÄSTA NYHETEN!!!



GRATTIS!!!!!



Hundra kramar!!



2010-08-28 @ 14:43:48
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: N I L M A

Åååh, grattis gumman! :D

2010-09-05 @ 17:11:09
URL: http://www.nilma.se
Postat av: Hanna - mamma till ღ Neo ღ

men HALLÅÅÅÅ vad jag ligger efter i läsandet... weeeiiii!! va kul.... GRATTIS gumman!!



massa pussar!

2010-09-09 @ 21:43:42
URL: http://hannaofsweden.se

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: