Osäkert.

Så i fre så slog det ju mig att ja kanske borde testa om ja e gravid. va nämligen så att ja fått så mkt mer halsbränna och det va den som fick mig å undra. sen la ja till mensvärken ja hade fått veckan innan, uppblåst mage, mer flytningar, tröttheten som kommit..  så ja tänkte att ja måste ju kolla..

 

resultatet vart ju plus på en gång. vilket ja sa å fan åt. men sen slog det ju mig att det tar ju flera veckor innan hormonerna försvinner.. så ja messa hanna och emma. men ja det är ju inte lätt å veta. speciellt eftersom det står 75 tusen olika varianter på nätet. därför ja frågade er om hur ni haft, upplevt det. försökte ringa vårdguiden men det va över 30 min väntetid dit å så akut kändes d ju inte som att det va.

 

i måndags så gjorde ja det andra testet och det kom på en gång å ja tycker dessutom att testet va starkare.. så då ringde ja vårdguiden och hon sa att normalt sett så brukar det ta 4 veckor. speciellt om man gjort en skrapning. men alla kroppar är ju olika. hon tyckte det verkade som om jag var gravid igen, men hon kunde ju såklart inte lämna några garantier. Hon tyckte att jag skulle leva som om ja va gravid och sen ta det lugnt..

 

hela grejjen med att jag kan vara gravid igen är inte så himlans viktig. detta låter inte som om det är jag som pratar, jag vet. men jag menar mest på att jag vill bara veta utifall något skulle hända igen. så man är medveten om vad som händer. ja gillar inte det här omedvetetandet. tänkte att ja skulle låta det gå denna vecka innan ja ringde gyn å bad dem kolla. kommer ju bli skit besviken om det inte är en bebis i magen. men då vet jag ju iaf. vet inte ens vilken vecka ja skulle vara i då. men kanske iaf 4 eftersom ja fick utslag.

 

Tänkte först inte skriva något om detta här inne, just för att det är såå osäkert. Men ja kände sen att ja behöver skriva av mig, ventilera. Å det är ju just denna blogg till för. Oavsett vad som händer - som ja sa med förra graviditeten.

Nej nu vart ja ännu tröttare, skulle lagt mig för en kvart sen. fryser så förjäkligt så nu måste ja under täcket..


Mina fina kommentarer
Postat av: Helen

Jag tycker nog att det låter som om det finns en liten en där inne igen :D. Håller tummarna för dig.



Kramar

Postat av: Therese, Henry & Charlie

Ooooh!! Håller tummar och tår för att det är en liten en som bosatt sig i magen igen. Men ja, det är ju verkligen inte lätt och veta, om det är så eller hormoner som är kvar. Förstår att du inte vågar hoppas än, det hade inte jag heller gjort. Men jag hoppas åt dig iaf! :)

Puss å Kram

2010-08-25 @ 13:50:42
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Martina

Jag hoppas på de bästa för dig gumman! låter som de skulle kunna vara en liten där inne!



kram

2010-08-25 @ 16:05:38
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Mamma till Wille och Calle

bebis, bebis, bebis, bebis...

2010-08-25 @ 20:35:24
Postat av: Malin [Foto & Vardag]

Oj! Vad roligt i så fall! Jag håller tummarna för er!

2010-08-25 @ 21:36:56
URL: http://www.mandarinklyfta.se

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: