Usch (Varning: äckligt)

Ja har ju åkt på nån slags magsjuka iaf. That´s 4 sure. Igår mådde ja illa halva dan - spydde däremot aldrig. Men magen är däremot helt väck. Kunde inte käka någe igår. Fick i mig blåbärssoppa tillslut på kvällen. Men inte smakade det gott iaf. Dan innan på ons så började det hela.. DETTA ÄR ÄCKLIGA DETALJER - SÅ SLUTA LÄS HÄR OM DU INTE VILL VETA MER. Satt i soffan och svarade på blogg kommentarer då det helt plötsligt blev varmt om arslet. Ja fes inte eller någe. Bara poof så hade ja skitigt på mig. Va inte mkt men det va som vatten. Va bara in å tvätta av sig. Byta kläder. Fick gå med theos blöja resten av kvällen å sov med den på natten för ja va livrädd att ja skulle skita på mig igen. Så började illamåendet vid 5 snåret på morgonen, huvudet värkte. Fick feber, vaknade med halsont. Låg i soffan eller sängen hela dan. Mådde peck!

Idag vaknade vi 9,30 å då kände ja men bättre. Inte ok för det gör ja absolut inte. men ja har iaf inte feber.. å illamåendet är borta. Magen är inte lika uppsvälld. Halsen är katastrof än. Å huvudet till å från. Så ja kliver upp, klär på mej. Sen hade theo plockat bort en fälg på hans bil å ville att ja skulle hjälpa honom. Så ja sätter fast den igen å då hugger det till i magen. Riktigt hemskt. Så ja kunde inte stå upp alls. Satte mig ner och det gick iaf över. 2 sek senare så sket ja på mig igen. Mer än sist. å det rann hela vägen till toan. Riktigt vidrigt alltså. Sen satt ja på toa i 20 min.. Tog sen imodium. Nu får det fasen stoppa. Johan sa åt mej att ta en redan igår, men då ja inte hade någe å tömma så trodde ja att d va lugnt. Men ja hade fel. Sitter med en jäkla blöja igen.. Känns ju sådär va. Men ja vill inte chansa. Magen har bubblat å haft skumma ljud för sig. Lite värk här å där å kan inte käka. Försöker dricka iaf för ja känner mej helt snurrig å törstig hela tiden. Så ja hoppas det ger med sig nu..
Orka ha det såhär..

Mina fina kommentarer
Postat av: Lillen

nej inte skoj, fy vad hemskt. Glad att jag slapp jusst det där. Måste vara nåt riktigt jävligt du åkt på. Krya på dig. Massa kramar på avstånd!

Postat av: Annelie

Vännen!! Din stackare!! Lider verkligen med dej!! Fy va olustigt!! Hua!! Jobbigt när man varken kan äta eller dricka heller...

Krya nu på dej i massor!! Tänker på dej!!



Stora KryaPåDejKramar

2010-02-05 @ 23:18:25
URL: http://lallisbrallis.blogspot.com
Postat av: Therese och Henry

Fyyy så trist! =( Magsjuka är fan inget vidare. Hoppas du blir bättre nu i helgen, skickar många kryapådigkramar från småland!!

2010-02-06 @ 12:58:36
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Helen

Har inte varit in på den här sidan på några dagar, därav det sena "stackars dig och krya på dig <3", såg i ett senare inlägg att du mår bättre nu, och det är jätteskönt att läsa :D



Ang bloggandet, så är det själv klart att det ska vara roligt att blogga och inte kännas som ett tvång, men jag förstår känslan för den har jag med vissa dagar, och det är nog därför som jag är lite dålig på att uppdatera den varje dag nu. Tänkte precis som du , att en paus gör nog att det blir roligt igen och därför skriver jag bara när jag vill och inte varje dag längre :O).



Hoppas ni får en fin dag du och Theo.



Massa kramar

2010-02-09 @ 09:46:37
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: