Får mig..

Ibland blir jag såååå irriterad. Detta är på lite större bloggar. Vägrar svara på kommentarer. Nu har jag helt enkelt bestämt mig för å skita i å kommentera. Är så jäkla trött på dem. Detta är ändå folk som jag pratade med förut? Sitta å ha en monolog med sig själv - ja det kan jag göra då jag tänker högt. Ställde ena tjejen "mot väggen".. Frågade om jag hade gjort något då hon aldrig svarade längre och hon ursäktade sig med att hon hade en del att stå i. Antar att hon prioriterade bloggen å fixa inlägg istället för å svara. Vilket jag kan göra själv - bara för att folk ska kunna läsa etc. Så det är ju lugnt på det sättet. Men sen hittar man ju hennes namn inne på andra bloggar. Så då kände jag mer - men blaj på dig. Och nu är det två bloggerskor som jag pratar om..

vet att dem större som prinsessans dagbok och engla fick man ju aldrig svar på förut. men hur lätt är det å svara på 75 tusen kommentarer. nån gång får man väl dra gränsen..

Men nu pratar vi om de bloggarna som har mellan 0-50 kommentarer typ.. Om ens det.

Evelina och jag började prata redan innan vi gifte oss och hängde ju med ett bra tag med varandra. sen helt tvärt så slutade hon svara. å ja hittar henne inne på andra bloggar med. dvs hon kanske svarar på vissa. men jag är tydligen inte den hon svarar på. jag tycker iaf att man kan vara shysst å svara. dessutom så var hon ju med i tävlingen som jag var med i nyligen om årets mammablogg. därför trodde ja inte att jag skulle vinna. men jag vann för hon skrev tack för att hon vart nominerad men engagerar sig noll för å vinna det - ens nämna det i bloggen. ja vet inte. blir man "så" när man får en större blogg? vet jag ingenting som har en lten blogg? är ja för elak? fördomsfull? ute å cyklar?

den andra som ja frågade var bambi. vi pratade ju en hel del innan sommaren och sen träffades vi på mammablogg galan. hon tog med sig ett linne som jag vann dag två. vi skulle ses men jag mådde dåligt den dagen och sen dess slutade hon höra av sig. fick inte linnet. jag har iof inte frågat efter det eftersom hon inte ens svarar på mina kommentarer. tyckte kanske att man kunde erbjuda sig att skicka det. ja kunde ju stått för frakten.. så skrev ja på nästan varenda kommentar å inte en enda gång så svarade hon. inte en enda. så nu orkar jag inte med henne heller.

har jag ytterst dåligt tålamod? är ja väldigt grinig av mig? ja känner mig faktiskt så. förväntar mig så jäkla mkt. tror det kan vara en brist hos mig. men något kan man väl få tillbaka? jag tror jag förvandlats till en bitter häxa här..

Mina fina kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Ja det är jäkligt märkligt att man slutar svara på kommentarer när man får mycket läsare. Jag kan förstå att man inte kan svara på alla alltid, men dom som kommenterar ofta måste dom ju svara på tycker man...

Postat av: Annelie

Håller fullständigt med dej vännen!! Men tycker själv att det även gäller "små" bloggare!! Vet att jag skrivit inlägg till en del bloggar, och inte ens fått ett litet "hej" tillbaka!! Sånt tycker jag är dåligt!! Man blir så arg och faktiskt lite besviken!! Kanske man har förhoppningar? Ja, jag vet inte... Förhoppningar på vad egentligen... Nåja... Besviken blir man iaf!!



Stor Kram

2010-01-06 @ 23:40:31
URL: http://lallisbrallis.blogspot.com
Postat av: Lillen

Men fy satan hade ingen aning om att hon har ditt linne. Och evelina som ska framstå som så perfekt och gullig. Tror jag kommenterat hos henne någongån utan svar men inte tänkt på det då. Så tråkigt när dom blir "stora" och tror dom är bäst då på något sätt. Seriöst. Blaj på dom. En vacker dag landar dom på kalla jorden igen.

2010-01-06 @ 23:52:57
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Helen

Kan förstå att man inte hinner svara varje dag om man har MÅNGA läsare som kommenterar, men precis som Emma säger så tycker jag att man ska svara och framförallt om det är vänner som man haft innan man blev STOR och som kommenterar ofta, Tycker inte att det är du som har fel utan dom som fått storhetsvansinne och sånt straffar sig alltid i längden :P.



Ha en skön dag :)



Kramis

2010-01-07 @ 08:19:07
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: