fajten fortsätter..

japps den är igång nu igen. ja mot johans mamma å nu lillebror. helt otroligt. Vart så jäkla ledsen å arg idag. Nu är det lugnt å ja har slutat skaka. Men förut..

det som utlöste detta denna gång var att kerstin - johans mamma sa att hon skulle komma hit i veckan. så ja tänkte ja men då mailar ja henne å frågar va hon vill hitta på. tyckte det va ganska så shysst. å då ska ni veta att det tog i. för inte fan vill ja ha henne här.. trevlig ja e.. men nej ja orkar inte mer!

får då till svar att hon inte kommer. men surprise. seriöst. å så visar det sig att anledningen till att hon skulle komma var för att hon skulle skjutsa en vän till arlanda. men nu skulle hon ta tåget. så då kunde hon ju inte ta sig till sthlm. men sen skulle hon jobba idag å imorrn. så då kunde hon inte. plus att hon skulle hämta johans mormor med. asså ta oss på vägen.. åter igen som vanligt..

inte visste ja att en vecka bestod av måndag, tisdag å onsdag? va hände sen. tog dagarna slut lr? men iaf. det är bara så typiskt henne. å hon hade inte ens sagt vilken dag hon skulle komma heller innan.. tycker ändå att nu har vi semester å vi måste ju aktivera theo varje dag iaf. kan inte bara sitta inne. men då ska vi sitta å vänta på henne i veckan å sen dyker hon inte upp? så om ja inte hade mailat hade vi fått reda på det då ?

så ja maila igen:
Tänk att jag hade på känn att du inte skulle komma.
Dessutom är det ju helt otroligt att du måste ha något annat att göra i sthlm
för att du ska komma och hälsa på. Har sagt förut att om du inte kommer för
vår skull och vår skull endast så kan du lika gärna skita it. Vill inte att Theo
ska vara nån andra hands besök konstant. Tycker inte han är värd det.

Han utvecklas en massa och är en helt otrolig person med en härlig personlighet,
Ni missar så mkt för varje dag som går. Han lär inte känna sina farföräldrar
överhuvudtaget, Han vet inte vilka ni är ens. Det är tråkigt.

senare under dagen så hade johans lillebror sms:At johan. å där står det :

Vet du om hur Nina pratar med våran mor?? jag struntar i om hon 'är otrevlig mot mig för jag skiter i det, men mamma blir ju ledsen varenda gång! Hon kunde inte ens prata om det när jag träffade henne idag för hon blev så upprörd! Tycker du det är okej? det gör inte jag!

andra meddelandet:

jag vet hur jag pratar med Nina och hon är lika otrevlig mot mig. Tycker du mamma är eller någonsin varit otrevlig mot nån i hela världen?? hon är ju så översnäll så det skadar henne själv!!

mitt svar mot allt:

jag känner inte alls att jag varit otrevlig mot kerstin. jag är rak och säger endast fakta. ska ja gulla å säga att hon är en usel farmor som aldrig träffar sin son lr sonson?  nej då säger ja det rakt å så elak va ja inte. hon träffar ju inte sin son alls. han vet inte vem hon är å vem farmor är. han kan inte ens uttala farmor medans mormor säger han 100 ggr på dagen å vill ringa henne?

angående jimmy så va ja otrevlig mot honom en gång å det va nyligen. han tänkte ju nämligen inte dyka upp då johan fyllde år. han svara inte då tiden va ute som man skulle svara på,. å sen när ja skrev honom så skulle han kolla upp det. han svara inte på några dar så då skrev ja att då kommer du inte då? för ja måste fixa med mat å så. då skrev han att han tyckte att ja borde fira det med honom själv. att det blev roliga då? då vart jag sne. ja menar först å främst så fyller han den 27e å festen är den 31a. så vi firar ju honom den 27 å så överraskar vi honom den 31. har inte snubben koll då hans brorsa fyller år. skrev att ja tröttna på honom. han undra varför.. å ja sa att (å detta är samma som kerstin) att han säger att han kommer in till sthlm  frågar om vi är hemma om han kan komma förbi. han ska ringa å han ringer aldrig? om å om igen. sist han va här det va för ett år sen. han dök inte ens upp då theo fyllde ett. å nu kan han inte ens dyka upp då hans bror fyller 30? helt otroligt.. konstigt att ja sa att det va ynkligt att han inte kunde ta sig tid för sin egna brorsa..  då hörde ja ändå av mig 1½ månad innan själva överraskningen om inte innan dess..

ja vet inte va johan sagt till sin bror. men ja maila honom va ja skrev till kerstin.. ja tycker inte det är så hemskt så att man blir så upprörd att man inte kan prata OM det inte stämmer såklart. annars så skulle ja ringt å frågat va håller du på med. va skriver du för någe etc. men inget. hon har inte ens ringt johan. vilket johan menar på att kerstin vet redan va han har å säga om saken. hon vet att ja har rätt.

å johan står på min sida. å ja hoppas hoppas hoppas att johan faktiskt pratar med dem å säger som det är. att ja har rätt å att han tycker som mig. för just nu är det jag som är syndabocken (as usual) då johan hållit käft hela tiden. han orkar inte bry sig, "han är van" som han så fint säger.. men JAG är inte van. jag orkar inte mer nu. detta är droppen. dessutom - oavsett vem det är så säger ja va ja tycker. ja vet hur det är å bunkra skit inom sig å inget gott kommer ur det. ja kan släppa vissa saker. men det får ju räcka nu med hans familj...

Mina fina kommentarer
Postat av: Helen

Jösses vilken soppa du hamnat i :S, men jag tycker du gör rätt i som står på dig och bra att Johan ställer upp på dig :D.



Kramar

Postat av: Annika

Shit gumman, vad jag har missat! Herregud vilket kaos! Förstår inte ens att dem fokuserar på dig, när det är Theos bästa du försöker värna? Nä usch gumman. Jag tycker du gör rätt i att stå på dig!

2010-07-07 @ 12:12:47
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

åh vilket kaos.. läste däruppe också, allvarligt hur orkar du?! skit it.

gah!

2010-07-08 @ 21:55:34
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: