NUPP

det här med nupp prover. har ni gjort det ?  jag sitter å funderar på om jag vill göra det,. i så fall ska ja ringa redan på måndag då provet ska göras i vecka 12. ja vet inte va ja tycker om det provet. ja tycker det är smått läskigt å nästan elakt att ja kollar. men samtidigt vill ja vet oM barnet har det. men då vet ja att frågan kommer om ja vill behålla det då eller inte. å det är ju så hemskt. Men jag vill inte att mitt barn ska växa upp med den sjukdomen,. down's syndrome. det är inte det att ja tycker illa om dem som har det,. men det är ju inte utseendet bara som spelar roll i det hela. det är ju allt. hur barnet kommer att må och hur det kommer att bli behandlat. allt man måste gå igenom för att barnet ska få så hög livkvalité som möjligt. ja säger inte att ja inte skulle göra det för mitt barn. för det skulle ja. men ja vill att mitt barn ska ha en normal uppväxt, må bra, inte ha ont eller fel på hjärtat. inte kämpa igenom livet - mer än va man ändå får göra. ja vet inte om ja är vettig, hemsk eller va ja nu är.

va är er syn på det hela ?
Behöver råd!

btw så gjorde ja inte det med theo. ingen som sa någe om det då lr fråga mig om ja ville ha det..

Mina fina kommentarer
Postat av: Malin

Om jag hade fått frågan om jag ville göra det så hade jag gjort det..men jag kan inte svara på hur jag hade gjort om jag fått reda på att nått av barnen hade downs syndrome..svårt..

Postat av: Helen

Vi funderade oxå fram och tillbaka när vi väntade Tindra, men det som avgjorde att vi inte tog Nupptestet var att då testet bara säger att det finns en viss procentuell RISK för att barnet föds med Down´s syndrom, alltså inget 100% säkert test, och vi visste att även om det skulle visa på en viss risk så skulle vi inte välja att avbryta graviditeten, så skulle det bli en väldigt orolig och jobbig väntan, så därför valde vi bort det testet.



Lycka till med dina/era funderingar :D.



Kramar

2010-07-10 @ 22:10:36
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: N I L M A

Hmm, jag skulle faktiskt kunna göra ett sånt! jag och sambon har diskuterat det lite och det är ju dels för vår skull men mest för barnets skull. Jag tror inte att barnet mår speciellt bra av såna sjukdomar och det kräver väldigt mycket! Ja, jag vet inte riktigt hur jag resonerar egentligen ;P men jag hade kunnat ta ett test och visar det att det är någon sjukdom så kan jag göra abort på grund av det och jag tycker inte alls att det skulle vara elakt eller så :)

2010-07-10 @ 22:35:11
URL: http://www.nilma.se
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Vi gjrorde nupp-test med C. Nu blir alla erbjudna det här, inte bara de över 35 år. Så det var rätt skönt och se den lil* en extra gång med. Men man måste ju vara på den klara med att det KAN bli ett dåligt resultat som min barnmorska sa, det är ju inte BARA ett extra ul som många tror här och de är inte beredda på följderna ifall det visar dåligt, att man kanske måste ta ett väldigt svårt beslut.

Men om man som ni då väljer att göra ett för att se, då vet man ju redan det liksom...

Men i alla fall. Tror inte dina odds är så stora för ett dåligt resultat och visar den något så får man ju göra fostervattenprov och moderkaksprov om man vill för att få ett säkrare svar. Nupp-en är ju mer en fingervisning. Och det är ju inte alls säkert sen att det visar något på FV-prov och MK-prov även att det varit dåligt på Nupp'en. Bara så du vet! :)

Kramar

2010-07-11 @ 11:37:08
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Vi skulle göra det med alvin - dock behålla vad det än visade, men vi ville testa för att veta innan med tanke på hur våran situation såg ut.

Nu fick vi tyvärr ingen tid förens för sent så nu blev det inget..

Jag tycker man får göra som man vill, jag skulle aldrig själv kunna "ta bort" barnet men jag skulle gärna vilja veta och på så vis kunna förbereda mig på ett annat sätt än vad som är möjligt om man får reda på det efter förlossningen.



Ska ni göra nu eller? Kramar

2010-07-11 @ 21:53:35
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: