Hela storyn

igår va vi i furuvik. va ju så skoj. hade sån jäkla bra dag. sen 30 min innan vi skulle åka hem så började magen att göra ont..  så att ja inte kunde stå upp rakt. det höll på i över en halvtimme. vi åkte därifrån och stanna vid willys. Johan sprang in å köpte alvedon. Då va det någe som sa popp i magen på mig å värken släppte. Nästan som om ja va gasig i magen å så hoppa tarmen. lite så det kändes. så ja trodde det va tarmen det va fel på. fem min senare så fick ja ju reda på att det inte va det. kände att det började rinna.  å rinna å rinna å rinna. Ja sa till johan nu rinner det som bara den. kolla mellan benen och hela bikiniunderdelen va blodig.

vi stanna vid nån camping. gick på toa. bara rann ner för benen. satte mig ner å så va det något som sköts ut mellan benen. som en cocosboll av levrat blod. otrevligt å ja fick lite smått panik faktiskt. efter ett tag så slutade blödningarna så jag bytte trosor och binda och satte mig i bilen igen. Johan höll om mig hårt innan ja gick in bredvid Theo. Theo va super ledsen och han förstod väl att det va någe som va fel eftersom han grät från då ja gick in på toa tills ja satt å trösta honom. Pga honom så stängde ja av vilket på sitt egna lilla vis va skönt..

vi fortsatte åka å theo somna. så gick det 20 min å så kom det värk igen. å fem min senare så började blödningar som på beställning. låg som en hinna av blod över mina trosor. riktigt vidrigt faktiskt. å ja som tål blod så bra. inte. johan leta upp första bästa avfart för att ja skulle kunna få gå på toa igen. en OK mack blev det. klänningen va helt nedblodad. Det va blod i bilen å över allt annat. Gick på toa och då vart det ännu vidrigare. Kände hur det öppnades mellan benen och ut sköts det ännu mera klumpar. Riktigt stora klumpar. kände mej illamående. fick skura toaletten då det va blod överallt, gick liksom inte att spola bort det. Tre spolningar och skurning runt om å på golv så va väl läget under kontroll. köpte nån nattbinda å gick in å bytte en gång till å det öste ur igen..

åkte vidare hemåt. å så efetr 20 min så va det dax igen. men johan öka takten och så va vi hemma. rann ner för benen. kom klumpar å massa blod. duschade av mig. klockan va väl 21.30 lite drygt då.. Nån gång där satte ja igång datorn och då va Hanna online. Så ja prata med henne. Men mitt i alltet så kände ja hur det börja rinna igen så ja droppa hela vägen in på toa å det låg levrat blod där på vägen med.. hela toan fylldes igen så då bestämde ja mig för att ringa vårdguiden..

hon sa att om ja blöder mer än en binda på en timme så blöder ja för mkt. ja sa men ja blöder en binda på en kvart. hon tyckte ändå ja kunde avvakta till midnatt. Om det inte slutat blöda då så skulle ja åka in. Eftersom ja just va i vecka 11 så är det ju en hel del saker som ska ut. Så då kan man ju räkna med mer blod. La på. Johan kom hem. Han krama mig och sa att allt kommer att ordna sig. att han inte tänker ge upp, vi kommer att få ett syskon etc. älskar den mannen!

skulle fixa soppa till mig själv men kände att ja behövde gå på toa.. klockan va väl runt 23.. så ja ställer mej upp å är på väg mot toa å d rinner å rinner. å det bara snurrar till i skallen. johan sa åt mej att gå in på toa men ja sa att ja kände mej yr. så han hjälpte mig in.. tjoff sa det så flög det ur ännu mer.. sen började ja svettas något brutalt. kallsvettas..

helt plötsligt så började det svarta för ögonen på mej. andningen blev skit jobbig å ja kände nästan av panik. svårt å andas. mina händer domna av.. ja det är väl det ja minns. jo att johan sa åt mej å andas lugnt å då ja gjorde det så tyckte ja att det vart bättre. drack vatten å ja började komma tillbaka.

nånstans där mitt i alltet hade ja sagt, det känns som om ja ska svimma. en sek senare så hade ja gjort det. sen svimma ja igen igen igen.. något ja inte minns för ja trodde bara att ja va nära att svimma, men johan berätta sen på sös att ja svimma flertalet ggr,han fråga om ja mindes att han ringde ambulansen. svaret är nej. minns inte att ja sa at ja skulle svimma, minns inte att ja bad om vatten.. ja minns inte mkt..

ja vet att johan däremot bad mig prata med honom hela tiden. fråga va vi gjorde på furuvik å så.. att ja skulle berätta om dagen. å ja kunde inte säga va vi gjorde. för ja mindes inte så mkt.. försökte verkligen tänka men ja va så trög.

ambulansen kom. dem stack mig några ggr. min kropp ville nämligen inte ge någe blod.. mitt övertryck låg på 100.. mitt järnvärde låg på 87. ja va tokblek.. kom in i hissen å kläckte kommentaren. å ja som tyckte att ja hade fått färg i ansiktet idag.. tjejerna små skratta. mina läppar va vita.. snurrig så innåt norden. kunde inte gå själv. så dem hjälpte mig från toan till båren.. fick dropp. å åka ambulans för första gången. jätte snälla..

inne på sjukhuset så va den super snälla. dem tog hur mkt prover som helst. ja slutade blöda ett tag där.. johan kom in vid 2 å kolla hur det va med mig. då kunde ja iaf sitta upp. sen åkte han å ja försökte sova.. vakna av att ja låg i en pöl av blod igen. så ja fick hjälp in på toa. å så bytte hon i sängen.

4,30 så fick ja träffa läkarn.  det va ju mindra trevligt. hon försökte torka lite rent från blod för å se men det kom bara mer å mer. hon sa på en gång att ja måste skrapas. dem bände mej helt öppen mellan benen å så gick hon in med en tång å tog bort klumpar som satt på livmodersetappen.. va inte skönt. å ont fick ja med..

fick sen voltaren, alvedon å tabletter som skulle skjuta ut allt skit. sen blev ja överförd till en annan avdelning. skönare säng. herregud vilken skillnad. dem va sååå trevliga. jätte snälla å ja kände mig lugn. gick 10 min å så ringde ja på dem. för ja fick nämligen inte gå på toa själv. så då kom dem å samtidigt så började ja frysa.. väl på toa så vart det ännu värre. så ja skaka så ja kunde inte gå nästan. dem la på täcken på mig med det sluta inte. trodde ja skulle hacka sönder tänderna lr någe. tillslut fick ja en lugnande tablett och sen fick ja även morfin för att kroppen skulle lugna sig. dem sa att det va nån slags reaktion på hela kvällen och även dem där tre tabletterna.

lyckades sen sova nån timme. men ja vakna hela tiden, men sammanlagt blev det nog en timme. törstig som fanken va ja. fick ju inte dricka då ja fasta. inget kom ut då ja va på toa å så. sen va det provtagningar på provtagningar. tror dem stack mej 4-5 ggr i fingret, två gånger i armen, å sen stick som inte ville föra med sig blod.. å så urinprov och blodtryck å så hb..

sen kom sjuksystern. iväg fort som fanken. in på operationsbordet. svara på frågor ja redan svarat på å skrivit ner. å sen spruta dem in någe i armen å så skulle ja andas i mask. han sa. känner du någe? ja sa nej. sen några sek senare så kände ja i ansiktet. så ja sa. nu känner ja i ansiktet. japps det är det sista ja minns... sen hörde ja. Nina.. ska du vakna. vakna å tänkte. vart faaan e ja?

kom till rummet igen å ja fick dåsa lite till å sen fick ja frukost. så gott. men bäst va ju vattnet. hinka. sen när ja piggna till så ville ja hem. så strax innan 12 så fick ja gå därifrån. dem va väl inte jätte glada över att mitt blodvärde fortfarande var alldeless för lågt. dem sa åt mej att käka två niferex per dag i minst två månader..

väl hemma har ja kallsvettats. ja har vilat, försökt att äta å dricka. men nu på kvällen började ja må sämre igen. svimfärdig så ja vart ledsen. trodde ja skulle kräkas ett tag med. har legat å vilat å ligger än i soffan.. så skönt å slippa röra på sig.. men ja måste nog va hemma några dar till tror ja.. ja vill inte riskera att ja kan tuppa igen. fick dessutom frossa nu på kvällen. om det blir värre så får ja väl åka in igen. men ja orkar inte en till kväll/natt på akuten..

tror ja kom ihåg allt nu..

Tack snälla ni för alla värmande kommentarer och sms! Stor kram!

Mina fina kommentarer
Postat av: Linda, Tvåbarnsmamma och Blivande Fru

Åhh Vännen, jag sitter här med tårarna i ögonen och vill bara krama om dig. Låt din Johan ta hand om dig, vila upp dig rejällt men framför allt så va rädd om dig.

Tänker på er.

Styrkekramar i massor

Postat av: Willes mamma

Vilken story. Ta det lugnt nu vännen och låt Johan ta hand om dig. Theo bidrar väl till också på sitt sätt för att du mår lite bättre! kramkram

2010-07-13 @ 22:05:59
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

men hjärtat, inte visste jag att det var så illa..

fina du, tänker på er.

hoppas du kommer må bättre snart! stor kram

2010-07-13 @ 22:55:44
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans
Postat av: Jennie

Fina Nina! Kära vän! Jag blir alldeles gråtig och jag som inte gråter!

Vilket helvete du gått igenom :(

Hoppas verkligen du mår bättre snart i kroppen iaf så får knoppen ta den tid den behöver.



Säg till om det finns något jag kan göra för dig!

Ps! Det är tur att du har dina fina killar!

Kramar

2010-07-13 @ 23:33:06
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja

Hoppas du mår bättre idag gumman. Vila massor och kramas mycket!



Kramkramkramkramkramkram

2010-07-14 @ 08:41:44
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Helen

Oj oj oj, vilket elände :(. Hoppas du mår lite bättre idag. Låt Johan ta hand om dig nu och vila mycket.



Tänker på dig och skickar en massa kramar.

2010-07-14 @ 09:12:15
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Fy vilken pärs! Hemskt läskigt att störtblöda sådär med... Tänker på dig och hoppas både du & kroppen återhämtar dig bra. Låt Johan skämma bort dig nu och pussa lite extra på Theo så du känner dig lite gladare. Missfall är verkligen sorgligt, inget man önskar att någon får uppleva.



Tänker på dig! Kramar

2010-07-14 @ 09:15:29
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Martina

lider med dig gumman. du får ta och vila upp dig. de är sorgligt det som hänt:( blir så ledsen för eran skull.



ta hand om varandra.

stor kram

2010-07-14 @ 17:37:46
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Fy usch blä. Låter helt hemskt. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det var och är för dig. Vila vila och vila säger jag bara. Stor kram till dig.

2010-07-14 @ 20:36:12
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: N I L M A

Nämen vännnen! Jag är så oerhört ledsen för din skull och det låter verkligen hemskt :/ Stackare!



Dock försöker jag vara lite positiv och håller med mannen din, Theo kommer att få ett syskon så småningom men ta det nu lugnt och vila lite!

2010-07-14 @ 21:30:50
URL: http://www.nilma.se
Postat av: Malin

Men fy då! Beklagar verkligen och vad hemskt din story var! Skickar några värmande kramar!

2010-07-14 @ 22:38:08
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: Hanna

fy fan... världen är bra orättvis! =(



massa kramr!

2010-07-14 @ 22:55:51
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: mamma mindy

Gumman jag beklagar så himla mycket..Det är bara att höra av dig om du vill prata,,jag ställer så gärna upp :) Krya på dig.kram krma

2010-07-15 @ 07:27:38
URL: http://blondis81.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: