AMS

va hos ams idag. vilket jäkla kaos.. kan man bli tröttare lr?

vet inte vart jag ska börja.. för det är så rörigt.

ja kom ju till ams 1 april. skrev in mig. två veckor senare så skulle ja dit igen å skriva handlingsplan. hon vill att ja ska få ett läkarutlåtande.. ja gick till läkarn. fick inget utlåtande. gick en gång till. då fick ja ett. det skickades in till ams. då avskriver ams mig från a kassan. 

tjafsa med ams å läkare å dem skicka mig till varandra. får sen tag i hon på ams igen å hon klickar i en knapp bara å så voila så har ja pengarna tillbaka.. detta va då tre veckor senare. hon säger att hon ska sluta å ja ska få nån annan då.. alltså detta va hon på ams nr 2.

den första skrev in mig, å sen gjorde en plan. sen skicka hon mig till något som kallas klargöra gruppen. det ska i stort sett innebära att dem ska klargöra min arbetsförmåga..  det va då nr 2 kom in.. å hon skulle sen sluta.. så ja fick nr 3..

nr 3 skicka ut i förra veckan att ja fick ett möte idag på ams.. om ja inte kunde komma så hade dem rätten att dra in min a kassa. shyrre.. å där va ja då imorse..

kommer dit å hon börjar prata. det va så mkt info. mkt vet ja redan. men dem har så sjuka regler så det är ju skrämmande.. jag ska iaf söka heltids jobb  ????? vilket ju egentligen inte meningen. men eftersom läkaren skrivit så dåligt läkarutlåtande så kan ja inte söka ett jobb på mindre procent. ja måste i så fall ha sjukskrivning på 50% vilket hon vägrade ge mig. varför vet ja ju faktiskt inte.. hon har inte skrivit att ja inte ska jobba inom livsmedel vilket redan va prat om att ja inte skulle göra. det står inte heller.. ams ville ha mer detaljerat..

ja måste iaf söka 100% jobb. å får ja ett jobb så får ja inte tacka nej till det.. guuud så skoj.. om ja inte klarar av att jobba 100% då? å det va ju inte det som va meningen... fortfarande...

ja ska iaf få komma till någe som heter competense gruppen.. men suck. varför kom ja inte ditt först liksom. blir skickad runt å runt.. man blir ju galen för mindre.. å dem har ju semesterstängt under juli. lucky me! då vi ska ha semester med.. men då kommer ja att få komma dit i aug. å under tiden så måste ja söka jobb.. ??

asså den här nya gruppen är någe på 8-12 veckor som kollar hur min kompetens är. alltså hur ja mår, hur ja kan jobba etc. men det va ju det klargöra gruppen va till för. ja ni hajjar? så då ska ja iaf dit. å då ska dem då avvakta tills ja kommer in där.. å måste söka jobb medans. å det är ju sajko. för dem ska ju kolla min kompetens då? ja hajjar inget..

sen börja hon snacka om praktik. att man kan komma ut på praktik då. å nu börjar det sjuka... asså ok mer sjuka.. :P

hon frågar vilka mina intressen 'är. jag sa, promenera -va ute med hunden, fotografera å photoshop. hon skiter i photoshop å fotografi.. å säger. varför börjar du inte på hunddagis.. ja sa. men bara för att jag gillar min hund så behöver det ju inte betyda att ja gillar alla hundar.. dessutom så är ju allergisk mot vissa hundar.. ???

sen börja hon fråga va min familj jobba med, va mina vänner jobba amed.. ja sa. ja två jobbar på dagis, en pluggar, min man är datanörd som ja kallar det.. å en av mina bästa vänner jobbar med data med.. hon tyckte att ja kunde jobba på annikas jobb lr johans jobb då. ja sa att annika slutar på sitt jobb imorrn å börjar på nytt. hon kan ju inte bara sätta in nån.. nånstans.. bara för att. å johan. ska ja komma in på hans jobb.. gud va ont i magen ja får då.. tvinga mig in.. näe ja tror inte det. mamma jobbar ju på skattemyndigheten. så hon tyckte att ja skullle jobba där då..??? sen börja hon säga att ja skuille fråga johans vänner om jobb hos dem.. ja e ledsen men med vad? ja pratar inte med dem sådär. ja har ingen kontakt. ska johan då be dem om att jag ska jobba där med nått.. asså.. va i helskotta? å SEN så börja hon fråga va mina grannar jobba med? men lägg av! vågade inte nämna att grannen jobba på tv4.. inte fan frågar ja honom om ett jobb.. hur lågt ska ja sänka mej själv. ska ja stå på knä å fråga folk om jobb? lr vadå? kändes bara pinsamt från deras sida..

så ja nu kom ja hem med papper att ja måste söka 100% å ta det jobbet om ja får det. å sen kanske í aug så får ja någe hjälp inom kompetensgruppen.. ja just det. ja får i så fall aktivitetstöd. någe som förut va som en separat betalning. men nu mer så dras det från a kassans dagar! suck!

Mina fina kommentarer
Postat av: Lillemor

Ojoj låter inte bra. vad har hänt??

Postat av: Helen

Jösses vilken röra :(.



Tänker på dig och hoppas att hon kommer få sitt sunda förnuft tillbaka den där amstjejen.



Kramar

2010-06-17 @ 22:02:23
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja

Men dom är ju inte kloka i huvudet????? Varför ska du jobba på Johan lr Annikas jobb...

Gaaaaah!!



Krams

2010-06-18 @ 08:51:56
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Annika

Hahaha, förlåt, men lite kul, ska VI göra AMS jobb och fixa jobb åt dig? Herregud, vad snackar bruden om? Det är ju därför man ska gå via AMS när man har förhinder, för att man inte kan hoppa på jobb via andra. Arbetsgivaren har en tendens att kräva rätt mycket av folk som andra rekommenderar...

Berättade för killarna här och dem bara garvade och fattade inte alls hur dem tänkte där!

Be henne ringa mig, ska jag förklara ett och annat! Jeesus!

2010-06-18 @ 10:04:11

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: