Massa skitsnack.

Gaah idag har min son sovit hela 15 min. å det var runt 17 snåret som först. dvs fullt ös hela dan. man kan ju bli galen för mindre. mannen har iaf varit hemma hela dan så jag fick en lång och skön sovmorgon.. vilket ja behövde. Badly.. sen har dagen gått i slow motion.. väldans segt.. väl bara för att man inte gjort något speciellt. Ja förut att jaga Theo.. Han kom ju på att det går ju super bra å klättra upp på tv bänken. suck!.. Vilka jäkla ideér han har..

För övrigt så har jag haft en dålig vecka rent humörmässigt. Liksom konstant trött, haft huvudvärk i två dar nu, mensen är på ingång dvs pms. Igår satt ja å böla å tröck i mig kladdkaka.. bara för att. Emma skulle ju kommit till oss men då hon vart magsjuk så hade ja då över en hel kladdkaka i kylen.. Men mannen ville ha så jag tog fram den, å då ville han inte ha.. Så jag satt där å käka själv. Till slut fick ja be honom att kasta kakan. För ja hade dragit i mej allt. Verkligen kommit in i en period då jag tröstäter konstant. Jag trycker i mig allt. Vägde mig igår å vågen stod på + två kg. får väl se då mensen är förbi. då brukar ja gå ner igen. men ändå..

Sen har vi svärmor som gör allt för å reta gallfebern på en.. Vart ska ja börja denna gång liksom? Jag skickar dem konstant bilder och små videosnuttar på Theo för att dem ska hänga med i hans utveckling. Bjöd ner dem till sthlm på middag för att dem skulle träffa Theo. Hon svarade med att hon va trött då å då..  att det va så halt på vägarna.. massa ursäkter. ja skiter i om det är befogat. för så här är det varje gång. dem åkte däremot till johans lillebror i uppsala. det funka.. hon tyckte däremot att hon vi skulle komma till dem. det är för halt för henne, men för oss går det bra.. enl henne. så dem kommer iaf inte..  surprise..

nån dag senare så får jag ett paket med kläder från dem. det är från johans lillebror. han som skulle kommit till oss då theo fyllde ett. han kom aldrig. å har sagt flertalet ggr att han ska komma. då skickar han med kläderna med johans mamma som sen skickar dem till oss istället för å komma ner med dem.. då blev ja riktigt förbannad.

så ja maila henne och skrev:
Hej Kerstin.

tack att du skickade tröjorna, dem var super fina. men seriöst? jimmy kan ta sig ner till sthlm själv. likaså ni. just när ja mailar om att nu får ni ses så skickar ni hellre än å komma.

vet du, du är inte den enda som har ont om energi just nu. både ja å johan är väldigt trötta.men problemet ligger i att sätta sig i en bil med theo i flera timmar, det går inte längre. då måste han sova. å han somnar nån gång mellan 13-14.. å sen ska vi då åka upp till er. det funkar inte.

tänker inte krysta er någe mer om att komma. jag orkar inte helt enkelt inte bry mig längre.
NI missar Theos uppväxt och det är jäkligt synd.


Sen lite senare så fick jag ett svar: Kramisar ??? så stod det? man undrar ju om hon menar allvar liksom.. snacka om att inte ta oss på allvar.. det e ju helt otroligt. så nu är det slut daddat för mitt håll. vägrar skicka bilder å så. nu får det va slut med det,. orkar inte med henne..

sen ringde johans pappa två ggr samma dag å fråga hur d va med oss? å igår ringde hans mamma. vad är oddsen att dem plötsligt ska ringa? nej fy fan. ja e så allmänt trött på dem.. å ja tycker synd om johan. men ja vet att han är på min sida.. men just det där att det är ju hans föräldar. å han säger att han är van.. känns ju sådär det med..

ja det va delar av min vecka det.. äntligen helg!!!!

Mina fina kommentarer
Postat av: Helen

Men usch och fy vilken tråkig vecka du haft :( och vilken dålig attityd hans föräldrar har, men som du säger så är det dom som förlorar inte ni även om det känns jobbit ibland :(.



Hoppas att nästa vecka blir bättre än den här :P.



Kramisar

Postat av: Lillemor

Jag är verkligen såå ledsen att jag inte ringde idag. Jag ska ringa imorgon ska du få höra om dagen och varför jag verkligen inte hann med. När jag väl fick en stund över var klockan efter 22,30 och då vågar jag verkligen inte ringa.

Om jag inte ringt innan 15 så får du gärna ringqa mig på mobilen för då har jag glömt bort det. haha mitt minne är katastrof! verkligen katastrof.

Jag hoppas du inte är arg på mig för jag inte hört av mig. Jo jusst det ang mina föräldrar och passa emmie, imorgon på dagen kanske dom ska ta henne några timmar så då får jag se hur det går och efter det får jag se. Vad hade du tänkt då? Ang ditt inlägg: fattar hon inget din svärmor? snacka om denial. Skit i henne her loss! Skicka inte bilder för då behöver hon inte ens anstränga sig.

Stor kram till dig gumman!

2010-03-06 @ 00:28:06
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: emma-mamma till meja

Så helt plötsligt ringer dom utan att vilja något??? Att dom inte bara kan ringa och be om ursäkt, och säga att dom kommer ner på middag nån dag ändå... SUCK



Hoppas ni får en bättre dag idag gumman och att Theo sover som han ska. Kramar

2010-03-06 @ 09:50:33
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: louise

Tråkigt betende från dina svärmor. Konstigt som du säger att de kan åka till brossan men inte ner och träffa sitt barnbarn.

Bra skrivet mail.

Ni ska ta er upp i halkan, med ett litet barn som inte klara av att åka bil så länge men de kan inte ta sig ner. Det är ju mkt lättare för dem.



Ha en bra lördag, sitter och väntar på officianten som förmoligen ska namnge vår lille skrutt i april.



Styrke kramar



Har jobbat med bananer när jag var i Australien och tyvärr är det så att får man banan klistret på tröjan de som sitter i ändarna går det inte bort, förstörde mng tröjor på det viset innan jag visste.

2010-03-06 @ 11:45:00
URL: http://lusses.blogg.se/
Postat av: Hanna

men gud va tröttsamt! orka bry sig om dom när dom håller på så... bollen ligger hos dom nu! du/ni har iaf försökt...



kram kram

2010-03-06 @ 16:20:37
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Annelie

Hej gumman!!

Hehe... Ja, fotöljerna används flitigt kan jag säga!! Hihi.. Och nallen är väldigt poppis oxå!! Man hör ibland hur det pratar där inne i tältet deras!! Sitter de och trycker på nallen!!



Vet inte om jag sa det men tusen tack för områdes förslagen!! Usch, jag får ont i magen när jag tänker på att men inte vet hur allt kommer bli!! Om vi kommer bo kvar eller om vi flyttar...



Tack, det ska vi ha vännen!!

Hoppas ni oxå får en helmysig helg!!



Kramen

2010-03-06 @ 21:20:37
URL: http://lallisbrallis.blogspot.com
Postat av: Martina, hobbyfotograf och mamma

jag känner så väll igen mig i det du skriver gumman, har haft lite av samma problem själv fast med min svärmor:( så tråkigt när dem ska lägga sig i och sen när man säger åt dem då tror dem att allt är helt okej.



Trist de där med rosenroten:S skumt....de kan inte vara så att du kan va gravid ändå?



kram

2010-03-08 @ 16:35:25
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Hej vännen!

Oj, här har det hänt massor ser jag! Har inte hunnit vara inne på länge =( trist men vad göra, är väl kanske bra att vänja sig av vid datorn, om ett tag lär man väl inte få ha den för sig själv längre ändå ;)



Tråkigt med din svärmor, förstår om du inte orkar bry dig längre och det tycker jag inte du ska heller! Det är upp till dom nu... och det har du ju meddelat så hoppas dom skärper sig! men trist att man ska behöva säga till liksom. tycker de borde fatta sånt själva.



Fint du hade shoppat med! =)



Hur går det för er med förskola och så? Såg att du skulle iväg och hade kommenterat på face när jag beklagade mig. har ni också struligt? Här är det så trist för det är så jäkla fullt på alla och den jag helst ville ha finns ingen plats förrän hösten 2011!! Inte klokt... Men vi tog en annan sen, den enda som fanns nu i vår och står kvar i kön till vårt 1a val. suck



Kramar

2010-03-09 @ 16:38:19
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Linda, Tvåbarns Mamma & Blivande Fru

Min mamma är lite som Johans föräldrar fast hon bryr sig inte alls om oss utan bara om hennes nya kille och min minsta lillasyster.



Min sambo ser att jag mår dåligt över detta och visst det gör mig ledsen och besviken men tyvär så är man van...

Dock sårar allting och man låtsas som att man inte bryr sig fast att man gör det.



Hoppas att det löser sig för er till slut.

Kramar

2010-03-16 @ 20:22:38
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: