Bråk på dagis

så idag vart ja ruggigt förbannad då ja kom till theos dagis å det är två av personalen ute och över tjugo ungar.. theo var ute å lekte.. vart förbannad då en unge vart ledsen och jag fick trösta honom. ingen personal där. kom då fram en tjej från personalen och ja fråga om det va bara två pers ute. hon sa ja. ja sa men det är ju över 20 ungar här. igår när ja kom så var hon ute med 15 ungar (ja räknade). då va hon själv.. så sa hon åt mig att prata med min avdelning vilket ja såklart gick å gjorde..

skällde ut dem och sa åt dem att dem kan inte lämna ungarna där ute. asså min son är inte ens två år och har ingen uppsyn där ute. christina sa att hon va på väg ut. ja sa men om ni inte är klara så får dem väl vänta och kan ni inte hantera att dem är ute så får ni väl ha dem inne..

vart helt knäpptyst. dog theos saker å gick..

nu ikväll så hade jag fått ett mail:

Hej Nina!
Tack för att du sa till oss om situationen ute på gården i dag. Vi tycker det är bra och uppskattar det. Vi hade avdelningsmöte i kväll på Lönneberga. Vi tog då upp den här händelsen och situationen när vi går ut på eftermiddagen efter mellanmål.
Vi kommer att ändra på rutinerna och lägga upp det på ett annat sätt vid utgång och påklädning efter mellanmålet.
Mvh Jill / Lönneberga

Förvisso så verkar dem inte fått hela poängen då det även gäller på morgonen med.. och det gäller faktiskt hela dagiset. men är ändå glad att dem faktiskt tog upp det. så någe kanske gick in???

Mina fina kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Skönt att du fick ett svar från dom i alla fall. Hoppas bara att det blir bättre med!

Postat av: Malin [Foto & vardag]

Det där har vi varit med om på vårat dagis med..1 personal ute med 15 ungar = ejok! Jag sa det till rektorn men jag har ingen aning om det tagits upp med personalen eller inte..men det hoppas jag att det gjorde..

2010-09-24 @ 16:34:22
URL: http://www.mandarinklyfta.se

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: