Lägenheten...

Har suttit ikväll och googlat och försökt att få fram köket som vi hade tänkt oss. Vi va ju på ikea i sön och något fantastiskt hände. Vi är helt å hållet överens med hur vi vill ha vårat kök. Tom så att Johan la fram idéerna som han hade? WHAT? hah. asså det brukar vara jag som kommer med dem och han håller med eller har nån invändning. Vi brukar inte ha jätte mkt som vi pratar igenom då vi oftast tycker väldigt lika. Men nu va det allt som bara satt som en smäck. Jag såg framför mig att detta kommer bli jobbigt med kök å så. Men nej inte alls.. Har som sagt var försökt att googlat på en bild, men ja det går ju inte så jäkla bra..

Så, det här va väl det som var nämast. ikeas kök som heter abstrakt tror ja. det är vitt och glansigt. till det blir det stålfria "handtag". bänkskivan ska vara svart med rostfri diskho. fläkten där är inte den vi tänk. vi ska ha en häll, men inte bestämt vad för nån än. men det löser sig. kaklet däremot stämmer inte här.. ska leta fram ett som stämmer.

 

svarta kaklet som är vid spisen är väl det vi mer tänkt oss. däremot finns det ju flertalet varianter och vi vet inte hur vi ska ha fogen än. om den ska vara vit lr svart.

 

rent generellt så vet ja ju inte hur vi ska ha köket överhuvudtaget. just för att väggen ska rivas..  vi ska få hjälp av snälla Jonas att försöka rita upp hur vi ska ha det. få plats med så mkt som möjligt men ändå ha en bra form på köket etc. den är ju så skum i ritningen just nu, köket är ju snett. en av anledningarna till att öppna upp för att inte få ett trångt kök.

 

Diskon Johan vill ha (ja gillar den men den är dyr) och fläktkåpan (som ja tror det va)

vi satt igår å kolla priser för färg och allt som ska köpas till. Även golv håller vi på å kikar på.. Vi vill väl ha ett liknande golv som vi har nu. Men däremot mera tåligt. Här där vi bor nu så vart det ju repigt samma dag vi flytta in, om inte innan. Jätte trist. Så vill vi inte ha det! Ute i hallen ska det vara klinkers som vi har nu ute i hallen nu. Är ju toppen då det är blött ute. Den mesta skiten samlas där på ett tåligare golv..

 

Har även hunnit kolla lite fondtapeter. Vill ju ha någe skoj till Theo's rum. Ja jag vill ju hitta till vardagsrummet med, men det va ju inte lika lätt som ja trodde. Nån som har tips på ställen där man kan hitta tapeter?

Jag har ju tänkt ett djurtema kanske. Men jag hittar inga om övertygar mig helt. Denna va väl den som ja gilla bäst och det gillade Theo med och satt å kika intensivt. Men jag gillar ju grönt. Hitta en hysterisk tapet som är grön med vita stjärnor. Och Theo's rum går ju i grönt å svart. porrigt :D men ja Johan va väl inte sådär jätte övertygad *S* Ja älskar ju stjärnor.. Mumsigt! Skulle kunna tänka mig sån på garderob med. Lite piff.

 

Nej nu ska ja sova, kollat val hela kvällen. Men nu ska ja sova som sagt. I morgon har ja en tuff tuff dag framför mig. Tuff tuff tuff. Mkt jobb med skolan som måste hinnas klart. Så svarar ja inte på msn så vet ni varför..


Mina fina kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Så spännande med all planering! Låter som att ni kommer att få ett ursnyggt kök :D



Hoppas det går bra med pluggandet idag!!

Postat av: Therese, Henry & Charlie

Åååh va snyggt det kommer bli!! :) Ett tips bara, vill ni ha underlimmad ho (alltså då det inte blir någon kant mot bänkskivan) så är det lååång leveranstid på dom på IKEA, så beställ sådan redan nu i så fall... Om inte så är det ju "normal" leveranstid :)



Jag köpte tapeter till barnens rum från sandbergs. www.sandbergab.se Finns sååå fina där och Henrys tapet hade jag bestämt sedan länge :) Han har "Kevin" i turkost och Charlie har "Dino" i svart/vitt (fast hade velat ha i turkost där med, men det var för lång leveranstid då och vi var ju tvungna att bli klara innan Charlie föddes...) så det är mitt tips!



Annars är allt bra här! Har slutat uppdatera bloggen bara för jag har verkligen inte tid längre. Så får se hur det blir med den... men vi har ju fejjan med som väl är där vi kan höras! :)



Hur är det med blödningen nu? Hoppas det slutat och inte är något allvarligt... kramar om



Ha det fint vännen!

kram

2010-09-21 @ 00:25:31
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: