Lugna ner mig..

Försöker lugna ner mig här. Stressade upp mig så jäkla mkt så förvärkarna börja igen. Onda. Försöker slappna av och tänka ut en lösning på en och samma gång. Ringde min barnmorska då hon ja ringde idag inte ringde upp. Så ja ringde min iaf som kommer in imorrn. Förhoppningsvis så ringer hon upp mig i morgon.

Ja har mailat fram och tillbaka med hon på ams. Hon är så jävla dum i huvudet. seriöst. När jag fick bytt till henne så ville ja byta handläggare. Hon sa att det inte var möjligt etc.

Idag då ja kom upp till ams med den här felaktiga informationen som hon gav mig, så skulle ja tydligen ha lyssnat på den andra handläggaren. Men ja gjorde inte det eftersom ja tror ju att min handläggare ger mig rätt information samt att det är ju endast hon som har tillgång till mina uppgifter. Men nu ska ja helt plötsligt lyssna på nån annan å göra som andra handläggare säger. Med hennes ord:

Vår motatgning är tillför att de flesta ärende ska skötas där. Ingen sökande
ska behöva ha bara direkt kontakt med EN handläggare för sitt ärende. Våra
noteringar i datasystemet gör att alla kan läsa och hantera alla sökandes
ärende. Du fick mindre bra information av mig (pga omständigheterna) men
kompletterande information fick du av mina kollegor.


Jävligt komiskt med tanke på att jag inte kunde byta handläggare då ja ville???

Hon sa iaf att hon skulle skicka papprena till jonas å ja tänkte jaaha. då får ja informera honom om det. mailar honom å så får ja sen ett till mail om att hon sen ska skicka hem pappret till mig direkt. ??? men varför. dem har ju redan min underskrift? å då ja bad om det i förra veckan så kunde hon ju inte det??

Jag skrev att ja iaf va sjukskriven månaden ut. å kommer troligen inte då att träffa honom. var på att hon svara:

Om du är sjukskriven månaden ut (from idag) kommer jag att avbryta beslutet för praktiken from idag.


??????????????? Va är det för fel på henne. Nu är ja ju sjukskriven till ungen kommer. Men det har ju inte hon med å göra. Men om hon rent teoretiskt va sjuk i två veckor, bli hon av med jobbet då? det är ju inte heller så att detta kommer som en nyhet för henne. Jag skrev att jag var sjukskriven nu pga foglossning å att ja skulle till läkaren på mån (idag) se va han säger. Och om det var möjligt för mig å jobba så skulle ja vilja göra det. Så hon förlängde perioden till april. Utan någe snack. Sa till johan, det där gick ju lite väl enkelt. Å jaa ja hade ju rätt med.. Dessutom egentligen så vad är hon ute efter? ja tror bara sabba, för om ja bara va sjuk i två veckor så kan ju ja jobba sen. asså ja ni vet "kan".. så då tar hon bort hela min praktikplats för pga det. låter ju skumt. Hon har liksom varit emot mig sen första stund. otrevlig å hemsk. bara hemsk.

första gången ja ens fick kontakt med henne så skulle hon avskriva mig från ams. då ja ringde upp å va arg för att dem sabbat för mig åter igen så la hon på i mitt öra för att ja va arg? va fan tror hon? det är ju mina pengar. å hon sa "under bordet" att ja ljög om att ha skickat in papprena. hon la på. ja ringde upp,.. fick en tid å vart tvingad å komma in med theo som va sjuk. när ja väl är där inne så finns ingen information alls lagrad i deras dator om mig?? inkl att dem fått in sjukutlåtande. å hon säger att dem har haft problem med sin post. vet inte om dem fått in mina papper som ja skicka tillslut lr någe. men dååå anklaga hon mig inte för att ljuga. ja fick inte den hjälp som ja skulle å hon tyckte att ja skulle ha en praktik. men att ja skulle fixa den själv. så då fråga ja jonas iom att han ändå jobba med oss i lägenheten.. snäll som jonas va så gick han med på detta. å så nu kommer det här. asså hon har inte varit trevlig en enda gång - jo i förra veckan.. men det tog hon ju tillbaka idag..

så nu står det ju "fel" i min sjukskrivning igen då hon drog tillbaka praktikplatsen just. så ja vet inte om den gäller för mig nu ändå. så ja måste ju höra det med min bm. å berätta allt för henne. att ja stressar upp mig så att ja får förvärkar/sammandragningar pga henne.

skulle vilja anmäla henne med. men ja vet fasen inte va ja ska göra/hur ja ska göra det. Å om dem ens kommer att bry sig.. Nej nu ska ja krama Theo här och hoppas på att allt ska lugna ner sig...

Mina fina kommentarer
Postat av: Helen

Men fy vilken hemsk människa. Såg i nästa inlägg att du ska försöka få tag i hennes chef och jag hoppas verkligen att du får det och att "chefen" säger åt henne på skarpen för så där får dom bara inte bete sig mot folk :/.



Massa styrkekramar till dig


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: