bojkotta namn

Namnfrågan har ju inte varit nån direkt ämne att prata om här hemma. vi har helt enkelt inte haft tid. tjejnamn är så jäkla svårt enl mig med. vet att då vi vänta theo så va det ett jäkla tjafs från mannens sida att det inte skulle rimma etc.. vart galen..  nu är det samma sak. å det hjälpte ju inte att vi va på en fest i lör då det fanns en tjej med samma åsikt som maken min. gah! vi har ett namn. inte bestämt alls. ett namn utav flera kan vi säga. jag har inte tagit bort det från listan iaf. å ja gillar det namnet å mannen gillar det namnet. men efter i lör så vill han inte ha det namnet för att det går å rimma på. då vill han slänga tillbaka NOvalie som  han inte ville ha alls bara för att det inte är så lätt å rimma på.. asså ja blir fan galen,,

hur kan man ta bort ett namn som man gillar bara för att det går å rimma på. ja sa vi döpte ju ändå theo till theo? theo deo.. även om det va tänkt theodor innan. men det har inte med saken å göra. tuva snuva??? hallå.. asså ja va så frustrerad i lör. å jag är som ja är. ja kan ju inte sluta älta skiten heller. helvete heller att snubben ska ta bort det namnet..  försöka med novalie liksom. å det va ju bara för att hon på festen sa det namnet. att hon försökt å rimma på det under ett år. johan sa ju blankt nej till det då ja ville ha det. men baaaaaaaaaara för det så ville han ta bort det namnet vi pratat om å lägga dit novalie istället. morr. å då sa hon det till mig med senare. så ja visste ju även anledningen till att han tog upp det namnet igen.. ja tycker om novalie det gör ja verkligen,. annars hade ja inte föreslagit det. men ja gillar korta namn. ja säger inte att det inte kan bli novalie. ja menar bara att man kan inte ta bort namn bara för att det går å rimma på.. så jävla löjöigt.


å ja vet att det grundar mkt i att johan blev kallad johan toan lr någe så då han va mindre. men ja sa till johan. vill en unge jävlas så hittar dem ett annat sätt OM inte ens namn går å rimma på. ja vart ju mobbad då ja va mindre för bullen. å då va ja inte råtjock. vet flera som vart mobbade för ingen anledning alls. hittar dem nån dem vill jävlas med så gör dem det. johan menar att han vill inte ge dem en öppning till mobbning om man inte behöver.. ja visst. men långsökt å sitta å kolla om namnet går å rimma på lr inte. gud va irriterande. detta går mig på nerverna.

nej om ja ska gå in å prata med johan om detta igen :P måste bara få honom å säga att han ger upp. sen e ja nöjd :P   (ja vet envis som en åsna e ja).........

Mina fina kommentarer
Postat av: ★☆♥MARIE & NOEL&MATHEO♥☆★

fast d går ju att rimma på novalie oxå... men d e väl oki att d rimmar på namn så länge d inte e fult? Eller? Typ som Britta... Där får du ju en ful könsrimning... men Novalie-arg som ett bi...e väl inte en ful rimning... eller



min mamma va likadan.. Marie och Jonas... hon sa samma sak... d skulle inte vara lätt att rimma på...

D e väl värre om man döper ett barn till Heman eller Metallica eller liknande... tycker ja.. =)

Postat av: sara

Jag har aldrig ens tänkt på att kolla namn ifall de rimmar eller inte, om det inte är uppenbart som med vissa namn som Britta och Ulla...där det rimmar väldigt fult. Men alla namn går väl att rimma på om man ger sig på det, och det fina namnet du skrev till mig och det som det rimmar på tycker jag inte alls ska stå i vägen när just namnet är så fint. Och som du säger så hittar ungar alltid ett eller annat sätt om mobbas och retas på om det ska vara på det viset, tråkigt att behöva ha den inställningen när man ska välja ett namn till sitt barn. Då är det värre med människor som döper sina ungar till helt urflippade namn. Novalie har jag förresten aldrig hört förut och det är ju jättevackert!



Övertala Johan smidigt,med kvinnlig list går det säkert bra, haha =)

2011-01-11 @ 13:39:30
URL: http://missmantyniemi.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Ja fan du har helt rätt. Först tyckte jag johan hade rätt men man kan fan inte gå hur långt som helst. då kommer ni aldrig hitta ett namn. och ja om barn vill mobbas hittar dom ett sätt att göra det på! Nu ska jag dra till gymmet. ciao min vän!

2011-01-11 @ 14:03:26
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: