Lättad....


Hej,

När du gått klart dina 300 dagar så får du en förlängning på 150 dagar per automatik eftersom du ahr barn under 18 år.


mvh

Monica Jönsson, a kassan...




Förstår bara inte varför dem sitter och skickar ut att "Vi har gjort en preliminär prövning och då funnit att du inte uppfyller villkoren för en ny ersättningsperiod". Så skriver jag och frågar hur jag gör en överklagan då jag satt och läste på a kassans sida igår. Stod:



Från och med den 2 juli 2007 påverkas ersättningsperiodens längd av om du har barn under 18 år. Den som får sin 300:e ersättningsdag får 150 ersättningsdagar till om man är förälder till barn under 18 år.
Här nedan framgår de uppgifter vi har registrerade för dig Kassan hämtar uppgiften med automatik elektroniskt direkt från Försäkringskassan.



Där står det sen då att jag har Theo. Så fortfarande, varför skickar dem ut detta papper då? Skapar ännu mera hjärtsnurp än va ja behöver...

Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: