Paj (känslig, läs ej)

usch min mage är paj. å med paj menar ja paj. paj paj paj paj =(

satt här vid datorn och fick sån kramp i magen, som om tarmarna bara vred sig. så ja flög upp ur stolen för ja kunde inte sitta still. försökte hitta nån slags bra position så att det inte värkte så dant. Usch. Plågeri å sitta på toa är det med. Jag är så sjukt hård i magen och jag har provat en hel del för att få igång den. Inget händer. Väl laxeringsmedel nästa.. Går flera dar innan ja ens går på toa. Vilket inte ens är normalt för min del. Jag tänkte att det berodde på att ja drack för lite vatten - ja öka det. Jag tänkte att det berodde på för lite fibrer - öka det. Jag har käkat plommon. Käkat någe tillskott från apoteket som ska sätta igång magen ordentligt. Händer inge. Får väl börja käka nån slags olja lr någe. smörja in tarmarna.

På detta börja ja käka järntabletter. Å det sjuka är att under graviditeten så kunde ja knappt äta det då den pajja magen.. ja vart dålig i magen. nu är ja helt tvärtom. så det har ju inte underlättat.

Känns som om jag börjar gå sönder bit för bit. å ja booooooooooorde väl egentligen ta mig till läkarn å bra häva ut allt på bordet. men det känns så enormt tradigt å d känns inte som någe ja har lust att prata med VC om. dem är ju så jävulskt oseriösa. orkar liksom inte lägga energi på dem då ja knappt har energi alls..

nej nu ska ja väl ta å väcka freja. för hon vill inte vakna här. ja väntar å väntar. måste få ta mig ut en stund nu å få lite frisk luft. hon somna 1 timme tidigare än vanligt. så ja vart lite förvånad å alla planer sabbades. aja. Nu får hon va vaken på promenaden istället. Skadar ju inte om hon får i sig en nypa frisk luft heller..



Mina fina kommentarer
Postat av: Helen

Å fy stackars dig :(, vet hur ont det gör när man får sånt där tarmknip, jag får det när jag äter för mycket mjöl :S. Hoppas du mår bättre nu och att du fått gå på toa.



Kramar i massor

Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

JA du inte bara borde gå till läkaren, du MÅSTE vännen <3



Tack för idag!

2011-10-14 @ 20:55:44
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: