svaret

Hej Johan!

Tack för ditt mail. Mail är bra, särskilt om du, som du säger, snedtänder,
vilket inte vore trevligt för någon av oss.

Jag kan förstå att ni känner oro och missnöje med rådande situation. Det
är väldigt olyckligt att det blivit denna sjukfrånvarospiral och vi gör
verkligen vad vi kan, efter de förutsättningar vi har, för att ändra på
situationen och få det stabilt och väl fungerande.

Däremot förstår jag inte vad du menar med att jag ljugit dig och din fru i
ansiktet, eller att något skulle "tagits högre upp". Även det du skriver
om att lyfta en hel barngrupp, peta ner några få barn till en helt annan.
Det får du förklara tydligare.

Om det är överflyttning till Villekulla du syftar på så har vi alltid
överflyttning av barn från småbarnsavdelningarna efter sommaren, då fler
barn lämnat storbarnsgruppen för övergång till förskoleklass. I samråd
mellan föräldrar och avdelningspersonal sker sedan en överflyttning och nya
barn kommer på inskolning till småbarnsavdelningarna. Inskolningen
påverkar alla barn och vuxna och det kan kännas mer eller mindre oroligt.

Vad som blivit olyckligt är sjukfrånvaro-spiralen och att det varit många
vikarier om än kända för barnen.

Då jag gjorde ett val att tillträda som förskolechef, arbetar jag inte
längre som pedagog i barngruppen eller personalgruppen och jag kan se att
du tycker att jag har missat att följa upp det vi samtalade om då jag
fortfarande var kvar i personal laget på avdelningen. För mig var det
naturligt att befintlig personal tog vid då jag slutade och fortsatte att
arbeta på trygghet och trivsel för Theo och samtala med er föräldrar. Jag
har inte fått någon indikation på att ni velat ha ett nytt möte, varken
från er eller personalen på avdelningen och antog då att allt var i sin
ordning med kontakten mellan er och befintlig personal.
Ni fick även ett erbjudande om att flytta till Villekulla då det blev en
ledig plats på den avdelningen. Anledningen till det var att ni uttryckte
ett önskemål om att Theo skulle få följa med sina kompisar. Ni valde at
avböja det erbjudandet.

Vad gäller mejlen från andra föräldrar har jag svarat var och en, även ett
gemensamt infomejl till alla föräldrar om den rådande situationen.

Ja, som du skriver så innebär mitt arbete bland annat att se till att det
finns personal som verkar för trygghet för barn och föräldrar.
All personal har regler och rutiner för arbetssätt och förhållningssätt om
detta. Vikarier slussas också direkt in i förskolans rutiner då de följer
ordinarie personals arbete, men är förståeligt om det kan upplevas otryggt,
särskilt vid denna återkommande frånvaro vi är inne i.

Min förhoppning är att läget snart ändras och att vår verksamhet skall
kännas stabilare och fortsätter vara rolig och intressant för glada och
nyfikna barn!

Jag vill också passa på att önska er och Theo lycka till på den nya
förskolan. Theo är en supercharmig kille och ni har en fantastisk son.

Allt gott
Med vänliga hälsningar
Jill Zelezny
Förskolechef











Hon förstod inte alls poängen. Det kan ja ju säga. Och hon tycker det ligger på hennes personal på avdelningen?? Ja hajjar inte det??  Det är ju henne vi haft mötet med.  Å ja vi fick erbjudande att flytta över theo förra månaden. men då hade han ju redan splittrats från sin grupp och det har redan skett en splittring mellan dem. å sen skylla allt på sjukfrånvaron. helt fantastiskt. Jag hoppas iiiinte att hon är där idag då jag ska hämta theo.


Mina fina kommentarer
Postat av: Helen

Nej tycker det där är mest dåliga bortförklaringar på något som hon uppenbart hanterat väldigt dåligt :(.



Kramar


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: