Ringde..

image7
Jag har tänkt på en sak ett tag nu. Men jag har inte orkat.. Jag visste inte om jag skulle bryta ihop eller inte!.. När mormor dog så lämnade hon sånt stort hål efter sig. Det handlar inte bara om mig utan även andra människor. Hon var så snäll å försökte hjälpa till alla så gott hon kunde. Min mormors väninna är väldigt gammal hon med. hon kan knappt ta sig ut. så mormor följde alltid med henne då hon skulle upp till läkarn eller vad som helst.. Hon lagade mat åt henne å höll henne sällskap..

Har tänkt att ja skulle ringa henne å kolla hur det var. Men det är så jäkla jobbigt att prata med henne. Hon sörjer ju mormor lika mkt som jag gör och hon pratar om henne i telefon. Men idag lät det mest som hon va arg på mormor, att hon gick bort så snabbt, att hon inte fick dö före henne. Usch näe kan knappt skriva om det..
Jag är iaf glad att jag äntligen ringde och hon blev jätte glad då ja hörde av mig. Kände att ja ville komma hem till henne och hjälpa henne, men ja tror inte att ja kan sätta min fot inne på den där gården än på ett tag.. bara ja åker mot huddinge hållet så mår ja dåligt..

Men nu har ja iaf ringt å det är jag riktigt nöjd med.. Å jag är glad att ja kunde göra henne glad.. Vet att mormor hade varit stolt över mig. Å jag är glad att jag ärvt så mkt positiva egenskaper från henne.. Dock det här med leder å halsen kunde hon ju ha låtit bli ;) Ska till graven på söndag. Just nu känns det bara jobbigt, men det ska bli skönt att sätta nya fina blommor på hennes grav. Kanske tom tända ett ljus..

Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: