Blir nog huddinge ändå..

Har pratat med Lotta nu.. Ja det var ett tag sen, men jag prata iaf med henne. Hon hade pratat med sin syrra om förlossningen på sös och Carro var minst sagt inte nöjd. Asså nöjd kan jag inte heller skriva. Hon hade haft en hemsk jävla förlossning. En barnmorska som stressat skiten ur henne. Så nu var hon hemma och var nere just pga den där händelsen. Hon åkte tom hem från sjukhuset dagen efter pga det. Jag tycker det är så jäkla fittigt av de barnmorskor som jobbar att behandla människor på det där sättet. Ja menar man sätter ju sitt liv och bebisens liv i deras händer.

Det började med att jag läste
Bambis blogg om hennes bemötande på sös. Började fråga runt människor som fött vad de tyckte om deras bemötande där. Verkade mest till och från. Alltså att alla tyckte olika. Tänkte byta till huddinge redan då, men efter att ha frågat bambi om vad hon tyckte om huddinge så ändrade jag mig. Inte för att de var otrevliga eller för att de inte skötte sitt jobb - för det hade de verkligen gjort. Utan för att pappan inte kunde sova över pga platsbrist (de byggde om). Det var enda anledningen till att jag ändrade mig. Jag klarar inte av sjukhus och vill inte ligga där själv. speciellt inte huddinge..

Men nu så fick jag den där infon av Lotta och jag kände att jag klarar inte av att ha en barnmorska som ska stressa mig igenom hela skiten. ja menar ja är ett kontrollfreak som behöver veta vad som händer och ja behöver framför allt känna att jag är trygg i att överlåta någon annan att ta kontrollen. Nu behöver ja ju inte få just den barnmorskan, men samtidigt så vill jag inte chansa.

Så idag, nyss så ringde jag huddinge och prata med dem. Sån trevlig barnmorska. Hon svara på mina frågor etc. Så jag kommer säga till johan att dit kör vi Nääääär det händer någe.. Hon förklara hur det var med rummen etc och att det faktiskt nu finns möjligheter till övernattning etc. De försöker att se till att vi får som vi vill ha det. Kändes jätte bra. Så imorgon ska ja upp tidigt och ringa specialmödravården där för en överburenkontroll tillhörandes huddinge. Se om jag kan få en tid till dem tidigare.. Jag hoppas på det. Oavsett så kommer jag nog att gå till dem. Ska ringa och avboka på sös.

så nu har ja fått skrivit av mej lite ang det oxå...

Mina fina kommentarer
Postat av: Nicole Snitchy.blogg.se

Ja jag rekommenderar inte Sös. Syrran rekommendera Danderyds privata som heter BB Stockholm.Men där kostar det 500kr per dygn med parkering och mat dock för pappan att stanna över en natt.Men där har en kompis fött och e jättefint o bra.

Jag ska inte till sös igen har jag också bestämt mig.

Tänk på VARt du skriver om illamående mm.:D

Jag mår ännu mer illa nu.Idag höll jag verkligen på att spy på väg från vårdcentralen.Har inte chips har missat att köpa hem det.Skumt nog.

Aja kommer definitivt köpa det imorgon.

Lycka till med samtalet imorgon.

Postat av: Nicole Snitchy.blogg.se

Förresten syrran e hemma från sjukhuset jusst nu.

Hon har gjort två undersökningar idag.På tisdag ska hon göra en ögon undersökning.Sen vet hon inte om hon ska dit imorgon eller i helgen igen.

Än så länge fortfarande inget svar på vad det är.

Hon e helt slut stackaren.Skulle sova när jag prata med henne vid 17.Läs hennes blogg där står lite mer om undersökningarna.länk finns på min blogg.

kramis

2008-11-20 @ 18:12:42
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Nicole Snitchy.blogg.se

Åhh så gott med lussebullar! I helgen måste jag baka bullar, tänkt på det några veckor nu men varit för trött.Jag vill ha både lussebullar och vaniljb.

Mums! Tycker köpta lussebullar e så torra.

Nej bak i helgen. Så ska vi shoppa jul grejjer också=) Imorgon kommer soffa mm. :D wiiee. HA en bra kväll,

KrAM

2008-11-20 @ 20:07:13
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: