Amningskursen imorrn..

Amning

Denna fördjupningskurs i amning är bra för både mamma och barn. Bröstmjölken är full av näringsämnen och amning ger både närhet och trygghet. Syftet med att träffas under graviditeten är att undanröja oro inför amningen och att stärka kvinnan/parets tillit till att kunna amma. Vi vill även ge er kunskap om det nyfödda barnets beteende och behov av närhet och näring.

Amning är det nyblivna föräldrar brukar fråga mest om och första steget till en lyckad amning är att försöka ta reda på så mycket som möjligt redan innan barnet är fött. Hur bildas mjölken, amningsteknik, när vet jag att barnet är nöjd, känslor kring amning är några av de frågor som vi berör på informationsträffen.


Mina fina kommentarer
Postat av: sara

Hallå hallå, hoppas att allt är bra. skrev till dig förut men jag vet inte om du har sett det...har som sagt iaf en liten present som jag skulle vilja lämna över någon dag...


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: