Att förlåta..

Kärlek handlar om att ständigt förlåta - och bli förlåten.

Tycker det är mkt som handlar om det. Att kunna förlåta. Att sätta känslorna åt sidan bara för en stund. Att se om det finns något under ytan. Men just  i det här fallet är det svårt. Jag har såå svårt att se under alltihopa. Dels för att jag är jäkligt ledsen på den personen och dessutom besviken. Ilskan jag hade en gång för länge sen den har ju lagt sig. Om jag tar bort det sista som hände mellan oss så hade vi ju en vänskap. Något som byggde på att vi har känt varandra väldigt länge. Men det blev bara för mkt det sista. Jag kan inte se det postiva. Två personer som känner varandra, som delar samma vardag. Något som kunde ha varit kul är inte det. Jag tycker fortfarande det hela är så jävla sjukt. Så sjukt att jag får ont i magen. Det är svårt att finna ord, finna just en känsla. För dem är så många. Har ju blivit kontaktad, men jag kan inte svara. Jag vet inte vad jag skulle säga. Skulle bara bli pannkaka. Jag kan inte förlåta.

Mina fina kommentarer
Postat av: Therese och Henry

Älska, Glömma och Förlåta heter det ju, och det ligger mycket i det. När du har glömt, då kan du förlåta, men först då går det. Hade jag varit du hade jag sagt att jag behöver mer tid, för att kunna förlåta.



Kramis

Postat av: Annika

Gumman, du ska inte tvinga fram nåt från dig själv. Kan du inte svara, är det inte det du ska göra. Ta din tid, det är allt du kan göra. Du ska inte göra något för någon annans skulle som känns fel! Vad du än väljer finns dina vänner här för dig, det vet du.



Kramar

2009-04-16 @ 15:49:46

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: