Bebis 2

Så många runt omkring oss som är gravida igen. Helt sjukt. Bara ploppar överallt. Folk som föder eller ska föda snart. Eller är gravida. eller försöker - Shit. Just nu väntar jag på Lillemor =) Hennes bebis är snart här. Såååå skoj! Känns inte som om det va länge sen hon sa att hon va gravid, men det tar ju ett jäkla tag innan bebisen är här..

Jag och mannen ska ju försöka igen i sommar. Ska ju bli så spännande. Sen är det ju frågan om det går eller ej. Men det löser sig. Helst skulle vi vilja att bebisen kom i maj/juni nån gång.. Men vi har redan börjat. Gjorde gravtest för nån dag sen och det var negativt. Ja trodde inte att jag var gravid, men jag känner mig så konstig i kroppen. Kan ju vara alla andra hormonförändringar. Varit trött, gått på toa oftare, halsbränna, yrsel, hungrigare etc etc. Kände att nu måste ja fan kolla..

Samma dag som jag hade gjort gravtesten så gjorde en annan vän test oxå. Å hennes va positivt. Va så roligt bara. För hon å ja har alltid tajmat saker å ting tillsammans sen vi började pratas vid. å att hon gjorde test samma dag som mig va bara roligt. tänk om ja hade visat positivt med. hahha. ja hade dött. =) alltså vi visste inte om att vi båda gjorde ett test.

Iaf, tillbaka till bebis. Vi vill ju inte att bebisarna ska ha så stort mellanrum, i ålder. Är ju tre år mellan brorsan å mig å det är gränsfall för min del. Vi har ju bra kontakt å så. Men om ja jämför med niklas å johan som skiljer ett år i mellan dem. då är de tajta som satan. Vill oxå ha det med mina barn. Att dem har kontakt å så. Johan känner likadant, han nästan mer än mig. Skiljer ju några år mellan hans syskon å honom. Så dem har inte alls samma kontakt.

Jag och Hanna gick här på baksidan för några månader sen och pratade om just detta. Tror faktiskt att hon är den enda personen jag berättade för att vi skulle försöka igen i sommar.. Det är ju inte så att vi pratar om det varje dag. Så vi gick där bak å fnissa om det. hah. Sen pratade jag med Jonas igår då han ringde. Han fråga om det. Så det börjar kännas lite mer verkligt nu. Så mysigt att ha en bebis till! Längtar tills dem kan leka tillsammans.

Älskar Theo mer än allt, å att få en till bebis man känner likadant för känns bara helt otroligt skojjigt!

Mina fina kommentarer
Postat av: Therese och Henry

När jag läste överskriften trodde jag att du redan var gravid!! =) Men så himla skoj att ni ska börja försöka igen, och lite komiskt med, jag och maken bestämde förra veckan att vi ska börja försöka igen! =) Skojs! Ser fram emot det massor, men vågar inte tro att det kommer gå lika fort som förra gången. Missade nog min ÄL denna månaden med en dag förra veckan för hade nog det dagen innan vi kom fram till att vi skulle börja försöka igen, så typiskt ju, väntan är värst...



Lycka till med verkstaden! =)

kramis

Postat av: Lillemor

Åhh så mysigt =) Vill också ha en till sen som är tätt. Dom kommer ha så mycket utbyte medvarandra. =) Hus är ju verkligen drömmen här med.. Men johan vill inte alls. Han vill ha bra internet och klarar inte av att laga saker och ting så han tror det är typ helvetet på jorden ungefär. men han ändrar sig nog när han har massa barn som springer omkring runt hans fötter :-D Lycka till med socker slutet. Det är ju så jobbigt. Jag ska också sluta snarast när bebis tittat ut. JAg vill hinna börja gå ner innan sommaren e slut för då är det lättare att fortsätta sen mot höst kanten.

kramisar

2009-06-07 @ 22:34:42
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag håller helt med att det ska vara nära mellan barnen så att det blir bättre kontakt. Ja o Andy har ju jättelångt mellan varandra, och det har inte varit kul alls! Hoppas ni får till det med bebbe snart, så får ni komma ut till oss med barnen så får dem springa av sig lite... :)

2009-06-08 @ 15:14:25
Postat av: Therese och Henry

Ja, jag har också några kilon kvar jag borde gå ner, men samtidigt kände jag att va sjutton, först gå ner dom sen bli tjock med en gång... känns onödigt, ha ha. Plus att man kan ju skylla på degmagen som är kvar ifall att någon undrar om man är gravid innan man vill berätta, ha ha. =)

Tror inte du kommer gå upp lika mycket nästa grav, har ju till och med hört om de som går ner! Har du tur så får du det så! Själv ska jag vara lite duktigare med maten nästa gång och inte äta allt som jag gjorde med H, man tänkte ju att " jag ska ju ändå bli tjock" liksom...



Tror jag ska ha min mens idag, men inget på G än, fast jag är inte helt hundra då mensen inte varit regelbunden sen den kom tillbaka. Har den inte kommit på lördag ska jag köpa ett test! Har känt molvärk till och från i en vecka och varit sååå trött med ju, kan ju ha med en liten bebis att göra, men vågar inte hoppas... Känner inget öm i brösten som jag gjorde förra gången med en gång så vet inte, kanske inte är något ändå.. suck



Men vill du inte ha i april så sätt igång med en gång!! =) då föds den i mars om du blir gravid nu, och i juli så kommer den i april...



Ja, det känns kul att ha någon att prata med detta om, det är skönt också. Vill inte prata med för många om det jag känner för då blir det mycket större press om många vet känns det som, så kommer inte skriva om det på bloggen förrän jag vet och har varit gravid ett tag.

Det är nog mitt mf jag fick innan H som spökar. då berättade vi med en gång för familjen som berättade vidare och det var såå jobbigt sen när många pratade om det och vi var tvungna att säga till alla att det inte blev någon bebis ändå... =(

2009-06-11 @ 10:57:55
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: