Drömmen om ett hus..

Innan vi flyttade hit så var ju drömmen att vi kunde bo i ett hus här i närheten. Dvs köpa ett. Nu har ju inte vår ekonomi varit jätte dålig, men eftersom jag står som arbetslös är det ju svårt för oss att få lån. just bostadslån. men drömmen vore ju att ha ett hus med en tomt. Gud så trevligt det skulle vara. Johan skulle bli så glad med. Är han som varit på mig om det. Jag säger inte nej till det. Men man måste ju vara lite realistisk.

Men nu när det är snart dax för unge nr två så vill vi ju iaf ha större. När vi flyttade hit så ville vi genast ha större. Vi ville ha ett datarum. för nu är ju Theo´s rum datarum. Än så länge har ja ju inte kunnat fixa här. Just för det. Men vi har ingenstans att ställa det. Så jag vet inte vad vi ska göra. Hade vi haft en fyra, så hade ju inte det varit någe problem.

Vi ska väl iaf börja kolla lite smått efter något. Sen får vi väl se hur det blir. Vill hålla mig till söder om stan. Johan har alltid velat bo norrut där han bott tidigare. Men nej! ja vill inte! Här på denna sida finns alla  vänner och familj. Plus att det är nära till allt. Så här vill ja bo! Gärna årsta med.. gillar det här, som bara den! sååå fint!

Drömkåkar!

Stureby och Årsta

Mina fina kommentarer
Postat av: Annika

Gumman, jag förstår verkligen. Jag har ju också vuxit upp i hus, och det är liksom drömmen efter det.



Men om tre veckor så kommer vi börja arbeta mer seriöst på trappan. Men ni är ALLTID välkomna hem till oss om ni känner för att sola, ligga i gräs, grilla, gå på promenad vid vattnet eller vadsomhelst! Eller bara låta teddan få dra i lite kattpäls. hahahaha



Remember that! :)

2009-06-08 @ 15:16:22

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: