Morr..

Hade ett samtal igår på kvällen som fick mig på så dåligt humör. Riktigt dåligt humör. Ja fräste ordentligt i telefonen dessutom. För nog får väl vara nog liksom. Handlar om svärmor som skulle kommit ner under hela aug men som aldrig dök upp. Man kan liksom aldrig bestämma något med dem, för dem kommer aldrig. Tycker synd om Theo som blir skrämd då dem kommer sen..

Johan är väldans van vid hennes beteende, men innebär det då att man måste acceptera det? Jag tänker inte ha det beteendet runt min son. Jag har sagt till henne, johan har sagt till henne.

Sist hon va här så sa ja till henne att om hon inte kom för Theo så kunde hon skita i att dyka upp. Hon ska alltid göra annat då hon är i sthlm å tar Theo på vägen eller va man ska säga. sånt hatar ja. liksom det är hennes första barnbarn. Man tror ju att dem vill vara engagerade.

Vi har sagt till henne att om ni kommer så säg till långt i förväg eftersom vi inte kan ändra vårat hur som helst. vi har ett liv med. Men ändå lyckas hon inte höra av sig. Visst hon ringde johan och sa att hon kanske skulle komma. men hon sa inte när alls. så jag fick ligga på henne. maila, sms:a. å tillslut ringde hon och sa att hon kom på fredag. Utan att fråga om jag hade några planer.

Frågade vilken tid hon skulle komma och svaren va så luddiga. tillslut så fick ja höra att hon skulle komma kl 12. Men så sa hon, ha inget färdigt då för ja kommer sällan i tid... (jo tack det vet ja). Hon sa att om hon va tvungen å komma prick kl 12 så tänkte hon inte komma. för hon kunde inte ta sån stress. blev ja förbannad. Jag sa att det är väl inte så mkt begärt att fråga då ni kommer med tanke på att jag hade planer. å behövde ja inte ställa in dem så tänkte ja inte göra det heller. ja ställer in dem för att ni ska få träffa theo. trots att ja bett er säga till i tid. ni valde fre när hon kunde valt vilken dag som helst i veckan. enda dan ja va upptagen på. Så om ja måste ställa in för att ni ska komma då ska ja oxå veta tid. det är väl inte hela världen,. hörde henne säga nej lågt. fan nån måtta får det väl vara.

Är så trött på att ta skit å höra skit, så jag är så jäkla stolt över mig själv att jag sa ifrån.

Men om Johan fortfarande är dålig till fre, ja då kommer dem inte.. så ja.. ja vet inte va ja ska säga...

Mina fina kommentarer
Postat av: L

Alltså fy faaan!! Blir så sjukt trött! Att man ska behöva ta sån skit!! Stå på dig! Duktig du är som vågar säga ifrån. Jag måste verkligen också börja med det .UScha.

Tack för alla fina bilder.

Jag har återigen ont i nacken. Vart värre på eftermiddagen.Antagligen för att man burit runt på Emmie hela dagen.

Så jag hoppas det är bättre imorgon.

JAg mailade mary kay tjejen ikväll, så sjukt trött på det. Har såå mycket finnar. Så nu räcker det!!

Bajs skit.

Kramis

Postat av: Helen

BRA att du stog på dig och sa ifrån. Har samma problem jag med min svärmor och vet hur svårt det kan vara att sätta ner foten och markera var gränsen går och när man väl gör det så lyssnar hon ändå inte, så jag säger BRAVO än en gång :D.



Ha en bra dag :).



Kramisar

2009-10-08 @ 13:42:20
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hejja Dej!!!

Ursäkta mej, men sånna människor kan man va utan... Trotts det är ens svärföräldrar!! Har en svärmor som kan va väldigt bestämmande, även när det gäller barnen. Jobbigt...

Men tycker att du gjorde helt rätt som sa ifrån, kanske det gick in att ni/du faktiskt har ett liv vilket innebär att man faktiskt har saker och ting inbokade mellanåt.

Hoppas iaf att det ordnar till sej!!



Ta hand om dej och din lilla familj!!

Kramen

2009-10-08 @ 22:37:22
URL: http://lallisbrallis.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: