Läkarbesöket...

Jag har ju helt glömt bort att berätta om läkarbesöket. Gick ju inge vidare kan man väl säga. Läkarn va toppen trevlig. Så jag skrev att jag ville ha henne som läkare - efter besöket. Hon var förstående och verkade vettig. Hon kunde inte skriva ett läkarutlåtande till ams. Det förstod ja ju nästan. Hade ju inte träffat henne tidigare. Hur ska hon veta allt om mig? Hur ska hon veta hur mkt jag kan jobba, vad jag inte ska jobba med etc.. När inte ens jag vet exakt hur jag känner.

Är ju ett känsligt ämne att prata om hur jag mår. Mest för att jag tycker att det är jobbigt. Några av mina vänner vet på ett ungefär vad som hänt med mig. Jag har haft några panikattacker. Den senaste var i förra veckan. Jag hade en mardröm och vaknade upp gråtandes. Hade verkligen panik och jag kunde inte lugna ner mig. Jag var helt vaken och jag visste att det va en mardröm, men det hjälpte inte. Väckte Johan som fick försöka att lugna ner mig. När det inte funka så fick jag vanka fram å tillbaka i lägenheten en stund. Sen gick det över så pass mkt så att jag iaf kunde somna om.

Jag känner att jag inte kan ha nån normal konversation. Detta gäller om allt å med alla. Men speciellt då det är allvarliga saker. Som hos ams, första mötet så bröt ja ihop. Av en bagatell egentligen. Ja hade satt att jag sökte jobb i sthlm.. å hon ändra då till att ja söker jobb i hela landet. då a kassan krävde det. ja sa men ja har ju en familj här i sthlm å min son har precis börjat på dagis. Ja men du måste stå i hela landet. Å då fick ja smått panik och började gråta. Så hon ändrade tillbaka till sthlm. Egentligen, varför har den en flik där man kan kryssa i att ja söker arbete i sthlm om man ändå måste fylla i hela landet ?

Eftersom jag tidigare fått diagnosen utbränd/depression så började vi prata om detta hos läkarn. Att jag i samband med min graviditet började att må bättre. då jag sen slutade amma så har det kommit tillbaka mer å mer. Hon pratade då om att jag skulle kanske prova på depressionstabletter. Ja sa bara jahaa.. Ja sa, men dem är väl beroendeframkallande. Hon sa nej,. Hon sa att det är som ett hormon som finns i hjärnan som ja har lågt av. Så man tillför en tablett om dan å se om det ökar. Hormonet. Det är en testperiod på 6 månader.

Hon drog då upp att man inte bör bli gravid under tiden som man tar dessa tabletter. Jag sa aldrig att vi försökt ett tag redan. Vill liksom inte ha i mitt läkarutlåtande att jag försöker att bli gravid. det har ju inte ams någe med å göra. Va skönt oxå att det va hon som sa ang graviditet. så ja lät inte ens frågande.. :P

Men sen när ja kom ut så började som vanligt det ställas 100 frågor i skallen. Om det är så jäkla naturligt så varför kan man inte bli gravid då? Fick ju dessutom ett papper som ja ska fylla i. frågor med skala från 1-6. men frågorna är så skumma. känns inte alls som om dem passar in på mej. en fråga är om hur min livslust är. om ja inte vill dö lr om ja vill det ? eh... frågar om hur ja äter. om ja äter normalt lr inget alls. inte som ja gör. ja käkar om ja e nedstämd lr nått. om sömnen. om ja sover ok lr inte alls. samma sak där. ja skulle kunna sova bort några dagar.

så ja måste sätta mig ner å skriva ett brev om hur mitt liv ser ut idag. för att hon ska se hur det är..

jag tänker dessutom inte käka några tabletter. ja vägrar. ja vill bli gravid å ja tycker inte att ja passar in på depprimerad. ja känner av stress. Jag pratade tom med min mamma som ja visste hade tagit tabletter en gång i tiden.. å hon tyckte inte att ja skulle ta det. hon blev beroende.. å mådde dessutom inte bra av dem. så hell no hell no. ja kommer att säga det.  hitta dessutom en sida, den e ju bara skrämmande:
http://www.netdoktor.se/depression/?_PageId=876

Så nu ska ja tillbaka på tors.. Så ligger det till nu iaf. Får väl se då vad som händer.. Varför ska allt vara så krångligt?

Mina fina kommentarer
Postat av: Annelie

Älskade vän!! Jag som öst mina såkallade bekymmer över dej!! Är ju ingenting i jämförelse mot hur du har det!! Stumpan!! Hoppas verkligen att allt ordnar sej för dej, vilket jag vet att det kommer göra, och jag tänker verkligen på dej och önskar dej det bästa! Önskar det vore nått jag kunde göra för dej!!

Ta nu hand om dej ordentligt!!



Styrkekramar i massor

Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Fina du!

Jag finns här när som om du behöver prata - är så dumt att vi bor så långt ifrån varandra.

Jobbigt att du mår som du mår, jag hoppas att det kanske bara är för mycket just nu .. kanske är det hela den där gravid-saken som gör att du inte mår bra, jag håller iaf tummarna att plusset kikar fram när som. Det vet du.

Massa massa kramar

2010-04-29 @ 12:41:36
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans
Postat av: Malin-mamma till sam

Skickar styrkekramar!!! Kram

2010-05-04 @ 21:51:29
URL: http://malinsmix.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: