Kan inte släppa..

Jag har ju issues med att släppa taget om saker å ting. Jag kan verkligen vara irriterad för några saker väldigt länge. Men då är det oftast ordentliga saker. Det jag tänker på nu är maten på vårt bröllop. Sitter ju och håller på med albumet. Nu är de flesta bilderna inne. Jag vägrar lägga in en bild på vår mat. För den var värre än värst. Hmm ska leta upp en bild så att ni kan få se..

Va nämligen såhär att vi hade funderat ut mat. Vi skulle vara 12 pers på bröllopet. Litet å mysigt. Men sen så blev det hur mkt folk som helst. 50-60 pers. Så johans mamma hyr in en kock åt oss. Jag minns då hon ringde å sa det till mig. Var ute i skogen och gick med hunden. Vet exakt vart jag va med. (det minns ja? ). Börja ju böla - såklart. För att jag var så glad. Vi hade fått en kock.

Några dagar senare så pratade jag med honom och va ju super glad. Han va kanon trevlig och pratade om att vi skulle ha en buffé. barbeque, somrigt.. Jag tror jag tom har ett inlägg om det..
HÄR. Han prata om fläskkarré med potatissallad, sen kommer det att finnas sallad med tomat, fetaost, lök etc. å sen en annan tallrik med ostfyllda paprikor etc.. TREVLIGT!

Sen började då helvetet. Dagen innan bröllopet då ringer johans mamma och är "upprörd" över att jag tänkte använda dem tallrikarna som fanns i lokalen. Va skulle ja få 60 nya ifrån hade hon tänkt ? Å dem matchade ju inte alls med mina dukar som ja hade köpt och servetter. Så det gick ju inte alls. Bråka med mig om det alltså. En timme innan min tjejmiddag och dagen före mitt bröllop. Så kommer kocken till telefonen och säger samma sak. att han minsann höll med. Dem skulle försöka lösa det, men hittade dem ingen lösning - ja då fick ja inte ha mina dukar. Jäkla skämt..

BRÖLLOPSDAGEN: Kommer dit och är på jäkligt bra humör. Jag ska ju gifta mig! Kommer upp och kocken är ju inte alls ständigt klädd och ser ut som nån som ska ut å fiska. lortarkläder å fiskhatt, hemskt hår å skägg.. Han har redan ordnat med alla bord - inte som ja ville ha det. Så ja tänkte ändra, men det fick ja ju inte för det skulle ju bli en begravningsdukning ?????????????  Gick iaf inte att köra åt det hållet?  Han envisades med att hela tiden "ja måste prata med dig". verkligen hela tiden. som tur va så hade ja vänner med mig som hjälpte mej som fan.. Han fick mig på så dåligt humör..

Han sabba för mej hur mkt som helst bland annat med å säga att vi skulle hämtas upp efter kyrkan i en bil. vilket ja inte visste om.. tack för den.. även att det inte gick för sig att det blev en buffé.. utan han va tvungen att ha servetriser som vi helt plötsligt hade där? något som johans föräldrar då fick stå för.. helt sjukt.. asså vi hade ett mysigt lantbröllop å han trodde han va viktipetter å fisförnäm. hata!

Efter bröllopet å vi hade åkt bilen å så. kommer vi dit å inget är igång. vi står där ett bra jäkla tag å han har inte satt igång med maten ens.. så vi fick ta in folk  å börja öppna presenter istället. alla undra sen vem lodarn va. å vi sa. nej men det är ju kocken.. suck.. johans mamma sa att han skulle ha fixat tll sig.. vart då ?

så kommer maten in då tillslut. alla håller på å dö.. ja fick en seg jäkla köttbit med potatissallad å burkmat???? va fan är det här? va är det han lovade mig? inget fanns ju där. pinsamt för oss! ja skämdes så över maten. å ja fick inte ens i mig den - trots att ja va hungrig. flera trodde sen att dem inte fick någe mer mat. men några hade ju frågat. då kom dem ut med mer..

han skulle ha 20 kg fläskkarre och 5 kg sidfläsk.. å när bröllopet va över så va d 15 kg karré kvar å 5 kg fläsk. han hade lämnat köket som ett bombnedslag.  å så alla tomma burkar (mat).. ja va så arg. å johans mamma tyckte att vi skulle tacka kocken.. asså fy fan. så då skulle precis några vänner gå så ja sa hej då till dem. å då blev johans mamma sur å fräste åt mej å tyckte att ja skulle va tyst för å tacka kocken. ja gjorde då tvärtom. för han förtjänade inte applåder. pinsamt! jävla kock. det visade ju sig sen att johans mamma köpt potatissalladen, så han marinerade bara köttet och grillade det?????? va betala dem för det. nej ja hade gjort det så jäkla mkt bättre själv..

dessutom så fick sara in kött (som är veg). jag hade sagt till honom i förväg om det. å ändå klantade han det. så dem kom ut med kött. hon sa att hon veg å fick en tallrik med grönsaker. pinsamt! då hade ja köpt filé åt henne, som ja sa till kocken. jäkla miffo. han gjorde inte ett skit rätt.. å han hatar ja än idag och blir förbannat upprörd då ja pratar om honom.. det är någe ja aldrig kommer att glömma eller förlåta..

nu ska ja leta upp den där jäkla bilden som gör mej så upprörd. den pinsamma middagen:

Va fan är det här ? Är det inte komiskt av att alla 1400 bildera ja har, så är jag den enda som tagit kort på maten? Å ja gjorde det endast i syfte för å visa hur hemsk den va..

Mina fina kommentarer
Postat av: Lillemor

Men fy, fan vad trist! Hur jävla enkelt att grilla god mat jue! Så simpelt och ändå lyckas han strula till det så. Seriöst. Åh vad arg jag skulle vara på Js föräldrar. Förstår att du inte riktigt kan släppa det. Maten på bröllop är ju sånt man ser fram emot och minns. Tråkigt för er. Kram

Postat av: Linda, Stolt Mamma till två Busfrön

Åhh vad förbannad jag hade varit..

Jag hoppas att Johan sa till sin mamma, det va ju ert bröllop och inte hennes.

Sen så hade jag svartlistat den så kallade kocken.



Usch jag förstår att du inte kan släppa det, de hade jag inte heller kunnat...

Kram

2010-02-09 @ 22:08:17
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jäklar vilken galning!

Bruden ska ju inte behöva tänka på mat på sin bröllopsdag, det ska liksom bara funka om man dessutom hyrt personal!



Nej fy vad vedervärdigt med fel folk på fel plats, du får försöka skratta åt det istället. Ni fick ju ett vackert bröllop och ert lyckligt äktenskap iaf!



Pok

2010-02-09 @ 22:08:34
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: Annelie

Åhh, jag blir så irriterad på folk som ska bestämma över huvudet på en!! Speciellt i ett sånt här sammanhang!! HERREGUD!! Förstår du var/är upprörd över det, och är än idag!! HOPPAS verkligen att han blev arbetslös efter detta!! Inte värd annat!!

Sen att ha mage till att säga ni ska TACKA kockfan (ursäkta) oxå!! För VADÅ?? Att han förstörde er bröllopsmiddag??

Nej, jag förstår absolut din frustration över detta!! Absolut!!



Hoppas vi hörs snart igen!!

Stor Kram

2010-02-09 @ 23:46:10
URL: http://lallisbrallis.blogspot.com
Postat av: Annika

Du gjorde fan helt rätt i att dissa honom. Jag minns hur jävla otrevlig han var! Man visste ju inte hur man skulle reagera??? Tyckte så jävla synd om dig, ville bara ta bort snubben så du kunde få njuta av din bröllopsdag! Nä, spelar ingen roll vad Johans mamma säger, du gjorde helt rätt som sa ifrån! Kram!

2010-02-10 @ 08:53:39
Postat av: sara

Ja gud jag, jag minns maten...det var så roligt när en servetris kom fram till mig och frågade om jag ville ha en till majskolv när hon såg att det började blir tomt på min tallrik, oh my...

Men jag hade ingen aning om att det var så illa som du skriver, fasiken vad sur jag skulle bli, förstår att du har svårt att släppa det. På sin bröllopsdag vill man ju inte sitta och oroa sig för maten, vilken jäkla clown asså...

2010-02-10 @ 10:43:30
URL: http://missmantyniemi.blogg.se/
Postat av: Helen

Men stackars dig som fick lov att gräla med kocken och J´s mamma på självaste bröllopsdagen, förstår att du inte kan släppa det, hade inte kunnat göra det själv heller. Och så dåligt av honom att inte ens klara av att grilla kare som är så enkelt och GOTT om det blir rätt gjort. Hoppas att resten av dagen var så där underbar som du förtjänar :O).

Kramis

2010-02-10 @ 12:55:05
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

Fy vilket kaos jag hade blivit galen!!!

2010-02-10 @ 19:32:23
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Therese och Henry

Oj, här har jag missat lite ser jag!



fy fasen vilken dålig kock, och vilken svärmor... att bråka om skitsaker och sen ha mage att servera sådan mat! Nej, det är ju typiskt att om något ska bli rätt så ska man göra det själv... Sånt ska man inte behöva va med om på sin bröllopsdag!! =(

kramar

2010-02-12 @ 09:00:42
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: martina

Vilken dålig kock gud va tråkigt förstår verkligen att du vart både ledsen coh besviken.



Varför skulle hans mamma lägga sig i så dant:S?? de var väll ändå erat bröllop och inte hennes.



kram gumman

2010-02-12 @ 11:38:40
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: