Rosenrot..

Fick tips om rosenrot. Ska gå å köpa.. :

Rosenrot gavs till 40 kvinnor med utebliven menstruation (amenorré och oförmåga att bli gravida). Efter 14 dagars intag återfick 25 av de 40 kvinnorna normal menstruation. Efter ytterligare några månaders intag blev 11 av de 40 kvinnorna gravida.

Det finns flera rapporter i litteraturen som visar att intag av Rosenrot bidrar till möjligheten att bli gravid. Några få månaders behandling med Rosenrot har lett till normal graviditet (Eagon P och Herbagram N, 2002).

Studier på djur har visat att Rosenrot har förmåga att öka könshormonernas aktivitet. Hos hondjur ledde intag av Rosenrot till en ökad östrogen aktivitet, också en ökad fertilitet. Hos handjur gav Rosenrot upphov till ökad testosteron-aktivitet med en ökad muskeluppbyggnad (Tomsk State University, 1987).

Läst kommentarer som som

"Här är en tjej som började äta rosenrot då jag inte blev gravid på över 4 år & nu sitter man gravid med tvillingar.. Slumpen eller rosenroten?"

"Har ätit rosenrot i 2 månader från första dagen fram till ägglossning. och i går fick jag ägglossning enligt clerblue e så glad
har inte haft ägglossning på snart ett år."

"Sedan provade jag rosenrot (artic root extra stark) Åt mellan mens och ÄL, det tog sig direkt, första försöker med rosenrot på 8månaders försök att bli gravid :) Så nu är man snart i vecka 8."

"Rosenrot äter du från mensens första dag och när du får ÄL slutar du med dem. Jag köpte Artic root extra starka, tror det var 2000mg rosenrot extrakt i dem. Tog en till frukosten och en till middagen varje dag. Blev gravid på första försöket... Efter 7misslyckade försök att bli gravid"

"Jag åt rosenrot (slutade vid äl) och blev gravid, men det slutade i ma"

Flera beskriver en mycket krafigare ägglossning av rosenrot som även uppmärksammats av deras läkare


Mina fina kommentarer
Postat av: Dorothea - Tvillingmamma & Gravid

Vi har också Milo.

Fast Jesper vill ju som sagt inte ha det, suck! Det är ju bara det och Elvis vi har.. och ja, Elvis i helvete heller!!!!

Såg här om dagen att det (Milo) klättrar mest och håller på och bli det mest populära namnet också.. då blir jag sådär negativ.

Haha.

Jag vill inte ha ett namn som alla har, varför är det så svårt med namn.. Jag blir galen Nina!

HJÄLP!

Postat av: Therese och Henry

Oj! Verkar ju superbra! Har du prövat dom än?

2010-01-30 @ 11:21:18
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Lillen

hellue gumman. hur är det?? Frisk? vad har du haft för dig o helgen? Förresten läste C´s blogg, kommer du ihåg hur mycket hon beklagade sig och tyckte så synd om sig för hon var ju så special så hon inte skulle kunna få ryggmärgs bedövning? Ehh det fick hon ju visst det! Hon beklagade sig och hade det i bloggen. Så sa hon åh det drog ut på tiden i 24 timmar. Och han fick tas med sugklocka. Med rebecca hade jag sugklocka och låg i över 24h så nu tycker jag inte ett dugg synd om henne. Hon har verkligen överdrivit! Trodde ju hon var tvungen att gå igenom det utan bedövning, men icke. Ville bara säga det. haha. Vad ska ni ha för er i veckan? KRamisar

2010-02-07 @ 13:11:38
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: