På britsen...

Ja men då är ja här i samma gamla säng. Känner mej nästan som hemma - skämt åtsido..  När ja kom in i måndags så låg ju mitt blodvärde på 87, då ja åkte hem låg det på 85. Idag då ja kom in så låg det på 67. Mitt normala är på 130. Så direkt då ja varit hos sköterskan och tagit prover så kom hon å hämta mig. Just för att det va så lågt. Blev lite provtagningar i armväcket. Däremot så kom det ju knappt någe blod.

Räknades väl som akut då ja fick gå före ena tjejen i kön. In till läkarn som direkt kommentera min underbara färg i ansiktet. Låg nånstans mellan vit och gul ??????? aja.. Känns inge skoj å bli kommenterad på det hela tiden. Ja vet att ja inte har nån färg. Ja vet att ja mår dåligt. Dem behöver inte säga så. Känner mej så känslig.

gjorde gyn undersökning och det såg jätte bra ut. så det gjorde mig ju såklart glad. men läkarn sa att mitt blodvärde va så himlans lågt, låg på 67. så ja va tvungen å få blod. Om ja acceptera det? Men om ja måste så måste ja väl? Inte så mkt å göra någe åt det. Aldrig fått blod förut. Låter läskigt. Men det är ju för att ja ska må bättre.. Så jag ska få två liter. Väntar på det än..

Hon sa att om ja va ute på stan och skulle börja blöda, så är risken väldigt stor att ja inte skulle klara det. Vilket skrämde upp mig en del och ville få mig att nästan kaskadspy och gråta. Hon sa att det va tur och mkt bra att ja åkt in. Jag berättade ju det för johan sen som sen blev skit ledsen. Såg tårarna i ögonen på honom. Sa att allt kommer att bli bra. Ja ska ju få blod nu, så det kommer att bli bra. Jag åkte ju in och så nu e ja här..

Blodet kom precis. ska få två liter. Skulle ta mellan 2-3 timmar. ser ju så äckligt ut. Nu ska ja bara få tiden att gå, sen kommer Johan och hämtar mig. Tror jag sa ta en liten tupplur med. är så trött känner ja..



15,00:
Va skönt med en sovstund. Vaknade upp mkt piggare. så kommer nästa sköterska å droppar kommentaren. det ser ut som om du fått lite mer färg nu. ja sa jo i ansiktet har ja absolut fått det. jo för ja vet då ja gick förbi här så tänkte ja OJ va hon är blek.. jaaa där satt den tänkte ja- en till. Men nu är ja klar, så nu ska ja palla mig härifrån innan nån annan säger någe.. :P men ja tycker ja ser bättre ut i ansiktet nu även om läpparna fortfarande är blå vita..

Mina fina kommentarer
Postat av: Linda, Tvåbarnsmamma och Blivande Fru

Hur kan man så kallat skämta med dig i det tillfället ens, blir så arg.. Respektlöst...



Hoppas att du mår bättre efter det att du fått allt blod du behöver.

Håller tummarna för dig.

Kramar

Postat av: Linda, Tvåbarnsmamma och Blivande Fru

Be inte om ursäkt det va jag som skrev fel, kommenterade din hudfärg skulle det vara... Det är ju inget man vill höra när man mår så dåligt.

Kram

2010-07-15 @ 14:39:17
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Tur du åkte in!

kramar

2010-07-15 @ 15:16:59
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Malin

Verkligen tur att du åkte in! Fy vad läskigt! Du är stark du!

2010-07-15 @ 19:01:20
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: annika

Usch! Min favvonina! Fan va hemskt om det hade hänt nåt! Så himla glad att ni åkte in! Du har verkligen sån koll på hur din kropp känns. Hade det vart typ jag hade jag inte tänkt så alls! Nu vilar du och fortsätt vara sköterskan I huset! Massa kram!

2010-07-15 @ 23:19:57
Postat av: N I L M A

Irriterande att de ska kläcka såna kommentarer hela tiden :/ Aja, bra att det går åt rätt håll!

2010-07-15 @ 23:21:23
URL: http://www.nilma.se

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: