Packar

Johan är ute på vift med bilen. Njae han ska på besiktning. Så då passar ja på att köra hus i helvete här hemma. Theo sover ju med :P Jag har packat ner snören, tejp och sprit - hah. Just nu skriver ja en inköpslista till ikväll. Annika kommer å hämtar mig för att åka å handla, alias kyrkogården *S*

Innan dess så ska vi försöka komma iväg till kista. Vi skulle ju egentligen ha gjort det imorse, men någon, läs jag, var så trött! Sååå trött. det är efterslängen av citodonerna. Igår runt 17 snåret så flimrade det ju i mina ögon. Va som om du kollat i en lampa för länge å så när du tar bort det så har du som fläckar på ögonen.. Va så. Ja hajja inte va det va. Vart ju oroad såklart. Man vet ju inte om det är blodtryck eller järnvärde eller något sånt. Hinka i mig vatten. Sen ner i tvätten då det la av fem min senare..

Men sen kanske 30 min senare så kom migränen. Visste inte om ja skulle spy lr hoppa från balkongen. Va väldigt länge sen ja hade sån här migrän. Förut innan Theo kom så hade ja ju det vid mens, sen hade ja det en gång under graviditeten med Theo. Just sån där jävlig. Men nu undrar ja inte om det va ovädret eller något. Ja satt där å kämpa i mig maten. Ja va ju hungrig, men för varje tugga så ville ja kräkas ännu mera. Helt plötsligt så kunde ja inte flytta på huvudet, inte se ok. Ja allt på en gång. Så då fick ja tillslut bli besegrad och la mig inne i sovrummet med en varm vetekudde på huvudet. Plus 2 citodon.

Johan stackarn kom och kolla till mig stup i kvarten. Ja sa till honom att det va migrän, men det kom ju så snabbt så han vart väl nojjig att det va någe annat. Mitt i tvättstugan med. Så 45 min senare så va ja tvungen å gå upp för att johan skulle hämta tvätten. la mig i soffan med puffen. Theo bredvid mig och så lyfte han på min vetekudde för å kolla om ja va där och så pussa han på mig hela tiden. Gosen. Mitt mammahjärta smälter varje gång han är sådär mysig. Spelar ingen roll hur många ggr det händer, man blir ju ändå lika glad.

runt 20 sen på kvällen så bara pooof så började värken att lätta. Kände mig nästan avslappnad då det försvann. Sen hade ja väl huvudvärk resten av kvällen, men inte alls så farligt. vid 21 kände ja mig helt ok ändå. Sån jäkla tur man kan ha att det försvann så fort ändå. Annars då ja har migrän så brukar ja ha det i 1-3 dagar.. Va så länge sen sist, så då reagerar man inte ens på förvarningarna.. Nu efteråt så va ju allt logiskt..

Prata med johan att ja vart lite smått rädd från början då ja själv inte hajja va det va. Om det va järnvärdet eller blodtrycket. Då sa han själv att jag vart jätte rädd han med. Just att han gick ner i tvättstugan och skulle lämna mig själv. Han sa tänk om det hade hänt något medans ja va där. Ja försökte skynda mig verkligen då ja va där nere. Målade upp alla möliga skräckförslag. Tror att det inte bara är jag som är "drabbad" av den där efterslängen från sös för två veckor sen. Även om han var rädd och så då och har mått illa över situationen så har han ju annars sagt att han är ok. Jag själv får ju flashbacks å sånt och kan få ångest till å från. Bli ledsen tex i förra veckan då inskrivningen skulle varit. Något han blev med. Men just den där rädslan av att inte kunna kontrollera något. Att man inte vet riktigt vad som händer. Och att det igår vart så mkt starkare just för att ja svimma å mådde så dåligt som ja gjorde för två veckor sen..

Jag tar förövrigt järntabletterna varje dag. Jag äter ok och så. Så järnvärdet borde ha gått upp lite mera nu. Är fortfarande skakig till å från och kan känna av yrsel nån enstaka dag. Men jag mår mkt mkt bätte. Jag ska inte alls klaga. Nu får ja ju dessutom börja ha sex igen och börja bada. Känns skönt då man inte måste gå å tänka på sånt med.

Snyggaste bilden på mig som är tagen dagen efter skrapningen. jag ser väl inte direkt jätte hot ut. Men asså om jag själv tycker att ja ser förjäklig ut här så skulle ni ha sett hur jag såg ut den dagen ja åkte in den till sös. Det va ju iaf 2 dar senare.

Värsta är väl att kroppen inte reagera. Jag tror att johan skulle kunna ha sagt, nu lämnar ja dig och ja skulle inte fälla en enda droppe. Inte göra nån som helst reaktion. För det va som om man va slut på känslor, man var slut på orken. Läskig känsla. Inget som ja reflekterade på då, men nu efteråt så har ja ju tänkt på det..

Nej nu kom ja ju av mig helt å hållet, surprise! Måste fixa det sista innan maken kommer hem.......


OBS!!!!

Från och med måndagen den 2 aug så kommer lösenordet här inne att ändras. Detta beror på att jag känner att jag behöver ha denna blogga lite mer privat för min egen del. Mina närmsta vänner kommer ju självfallet ha mitt lösenord. Så är det ju. Sen får jag se lite hur jag känner med allt, vilka som kommer att få lösen och inte. Det är inte personligt alls. Utan mer hur jag mår och känner. ♥

Mina fina kommentarer
Postat av: Blivande Fru Svensson (36 dagar kvar)

Hoppas att ni har det riktigt underbart imorgon.

Postat av: Anonym

Detdär påminner om min migrän, man får som att man är bländad och att fokusera på något, kan man glömma, sen säger det pang och man är rådäckad... sen släpper det och bara huvudvärken är kvar...

Ifall man tar huvudvärkstablett direkt vid första tecknen, så kan man korta ner attacken.

Kallas migrän med aura... :)

Förstår att ni är skakis... detdär var skitläskigt!

2010-07-31 @ 17:46:58
Postat av: annika

Heh var ju ja som skrev nyss... :)

2010-07-31 @ 17:47:58

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: