Spenatsoppa!


En dos spenatsoppa är bättre än alla kosttillskott. Massor av järn och annat nyttigt. Dessutom gott och mättande. Det här är ett enkelt och billigt recept som man snabbt snor ihop en vardagskväll. Servera gärna med en skiva mjukt vitt bröd.

 

 

 

Ingredienser (4 portioner)

  • 500 g hackad fryst spenat
  • 1 msk hackad gräslök
  • 1 msk smör
  • 3 msk vetemjöl
  • 8 dl vatten
  • 2 grönsaksbuljongtärningar
  • 1 dl matlagningsgrädde
  • 1 tsk salt
  • 1 krm vitpeppar
  • 1 krm riven muskot
  • 4 ägg
Tillagning
  1. Koka äggen. Skala och skär dem i halvor.
  2. Tina spenaten i lite vatten i en stor kastrull.
  3. Tillsätt smör och hackad gräslök. Pudra på vetemjöl och häll på resten av vattnet.
  4. Smula i buljongtärningarna och låt soppan koka ca 10 minuter under lock.
  5. Rör i grädden i soppan.
  6. Smaka av med salt, peppar och riven muskot.

Mina fina kommentarer
Postat av: Martina

tack för receptet gumman:)



hur är de med dig idag?

kram

Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Hittar ni på nått skoj idag med? Mår du bättre?



När/om du har lust att hjälpa mej med en ny bloggdesign så kan du väl säga till :)



Massa kramar

2010-07-21 @ 11:43:50
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Hellue gums. Skönt att höra att du mår bättre! Skoj med eskilstuna!!! Den här veckan jobbar johan men sen är han ledig 3v igen. den 9 aug börjar skolan igen för min del men det är ju lugnt brukar inte ta så mycket tid det där =D

Vi har planerat grönan endast vuxna på fredag då johans kompis som bor i polen är i sthlm. det ska bli jävligt kul, emmie ska sova hos mormor för första gången så jag är inte hundra på att jag följer med då vi inte vet hur det kommer gå=/

Sen på lördag ska jag nog på bio med rebecca och se nya twilight filmen,vi tänkte gå med annelie och hennes stora son. Sen på semestern har vi inte planerat så mycket då det inte finns så mycket pengar men vad det ser ut som så kanske jag får pengar från csn under semestern det skulle VERKLIGEN behövas. =S Så vi får helt se vad som händer lär definitivt bli en tur till js pärons landställe, det är så skönt där. iallfall när hans föräldrar inte är där. haha.

Sen funderar jag på att överasska johan med en kryssning bara han och jag. festa lite och bara vara själva. får se hur det blir. men säg inget på bloggen=) kramisar

2010-07-21 @ 14:08:13
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: sara

ååå vad gott med soppa, den ska jag prova, kanske redan ikväll...



Ja jag har varit hel dedikerad till datan sedan vi kom hem =) Vill få ordning på alla bilder så fort som möjligt och blogga och greja, har ju inte använt datan på hela veckan, vilket iofs har varit rätt skönt. Har uppdaterat lite om dag 6 nu också =)



Jag hoppas att du mår bättre nu trots allt det jobbiga du har varit med om på senaste, usch, har tänkt på dig massor och jag hoppas som sagt att du återhämtar dig så fort som möjligt, både fysiskt och psykiskt. Stor kram på dig!

2010-07-21 @ 17:47:09
URL: http://missmantyniemi.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: