Ams igen..

Måste bara förklara mer. detta med att ams vill att ja ska jobba på nåns jobb är bara praktik. företaget ska inte stå för något utan ams ska betala ut min lön och så. Att jag ska jobba hos nån innebär inte att jag ska få fast anställning där. Det innebär bara att jag ska få erfarenhet. Alltså jobba upp mig. Hon menar på att om jag blir insatt nånstans så har dem ingen press på mig. Jag är inte där för att jobba för dem. Jag jobbar för mig själv för att kunna bli helt 100%

angående att ja ska fråga folk om ja får jobba hos dem. annika å johan sa ja va datanördar. hon mena då inte att ja skulle jobba inom datorer utan mer administativt. att även om han jobbar med datorer så måste dem ha något arkiv eller ekonomiavdelning.. om jag inte hittar nån som ja kan jobba med. eller går ut i affärer och frågar. då kommer dem placera mig nånstans. vart som helst. ja kommer inte ha något att säga till om alls då.

så ja antar att hon från ams tyckte att det va bättre om ja jobba inom samma företag som vänner å familj som har "lätt" att fixa in mej.. Men detta betyder ju inte att JAG vill det? lät bara så desperat från deras sida att jag ska fråga vänner, familj å grannar? Dem borde ju skämmas över sitt egna beteende.

Dessutom att om ja står å väntar på denna competense grejja. så varför får ja inte aktivitetsstöd medans ja väntar då? från dem. det är ju meningen att dem ska ta reda på allt. varför ska ja då bli lidande för att dem har semester?? lr att det är lång kötid? etc..

bara så sjuk hela sitsen. hade som sagt var huvudvärk efteråt å det höll i sig hela kvällen. idag har ja försökt att förtränga att ja va där igår.. har gått ganska så bra måste ja ju säga :P haha..

Mina fina kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja

Så du är typ tvungen att hitta en praktikplats på heltid NU?? Låter knasigt, men...



Tycker du ska kolla med POP ;) Krams

Postat av: Lillemor

Hellue gumman! Skönt att du äntligen blivit av med gipset! Ska bli superskoj att ses nästa helg =) Låter jättejobbigt det där med ams. Hoppas det löser sig snarast! KRam

2010-06-19 @ 23:43:21
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: