Fortsättning..

Ja då var det en fortsättning då. Denna tand som jag har ont i.. började med att jag hade ett hål, hon säger tandläkarn att det är ett stort hål å att hon behöver lägga ett provisorium på lagningen. för å se hur tanden kommer att reagera. Det är förövrigt hennes svar på allt känns det som.. Då någon dag senare så försvann fyllningen, så jag kom tillbaka. då visade det sig att tanden spruckigt, halva tanden. så den försvann. ja har alltså en halv tand nu.. jag tyckte då generellt att det var hennes fel.. uppenbarligen så har hon inte lagt provisoriet ok,. ja menar halva tanden gick ju av?

fick ett till provisorium som ja skulle ha,. gått med det x antal månader. för en mån sen så skulle ja tillbaka men ja vart förkyld å fick inte tid förrän idag då.  provisoriet lossna men har inte haft några problem förrän i fre då..

kommer till tandläkarn å hon frågar mig hur vi ska göra. så gör hon alltid, men ja e ok med det. för ja vill inte att hon ska göra någe som ja inte vill..  men i telefonen sa hon att hon skulle lägga ett nytt provisorium vilket ja lacka på då hon skulle se till å laga skiten en gång för alltid.. men efter att ha tänkt efter så kändes d ändå ok med det. så när ja kom dit så säger ja. men vi kör på provisorium. å hon säger.. ja tror den måste rotfyllas? va fan kom det ifrån?

hon sa att eftersom det gjort så ont så låter det så. ja sa men ja har ju tappar provisoriet - då skulle alltså pulpan vara ganska så synlig. hon säger att mitt provisorium ligger kvar.. men ja vet ju att ja tappat en del av det.. så hon snackar rotfyllning och hon säger att ja har så mkt skydd så det ska inte orsaka att ja får ont annars. måste vara roten. att den där fyllningen som rasa inte spela nån roll,. men då sa ja. men hur kommer det sig då att det börjar reagera på kallt å varmt då den försvann? då måste den ju haft nån betydelse? fick tillbaka.. ja det va en bra fråga.. hon hade liksom inge svar på att ja faktiskt hade en stor jäkla poäng! hon tog bilder å konstatera att min rot va faktiskt helt ok..  daaaaaa...

så säger hon, men Nina kan du inte vara resonlig och ta ett provisorie nu? ja kan inte snacka. helt bedövad, slemslangen i munnen etc. å känner bara. men va fan va d ja sa just? det är ju hon som snackat om rotfyllning. suck.. fick iaf det. å när bedövningen släppte värkte det ju som fan. men å andra sidan är det ju inte konstigt. om man är på pulpan å trixar så varför skulle det inte göra ont.. nej suck. ska ringa mamma ikvällhade ja tänkt å snacka lite skit. vi har nämligen samma tandläkare - privat. hon är jätte trevlig å perfekt för mig som har tandläkarskräck. men nu tycker ja bara hon är virrig å skum.. ja hajjar inte va hon håller på med. ja har aldrig i hela mitt liv haft så många provisorium. i vanliga fall så lagar dem ju tanden å så är det bra..

fler som har skumma tandläkare? eller är det bara ja som tycker att hon är skum? gnäller ja bara för mkt nu eller? as usual...

Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: