Nu får det fan va nog (långt inlägg)

Så jävla trött på skiten nu. Nu får det fan va bra. Johan har varit sur i två dar nu. Varför vet ja inte. Men det är ju iaf jag som åker på fräsningarna och hunden. Theo är han normal mot.. Han säger bara att han är sur, men inte varför. Att han inte har nån anledning. Nej men måste ja hamna i kläm då??? Lovar att han går som om han väger 200 kg mer och det dunkar i skåp, väggar etc.. Bara så jäkla trött på hans humör. Han borde stå på en boxningskudde å slå i några timmar. Så kanske han blir normal igen ??????? Däremot så va han ok nu då han kom hem sist, inte sur lr någe. så man kan ju hoppas att det bara va nån trötthets svacka som igår kväll..

Men det är väl inte det ja är trött på.. det är johans familj. Idag åker johan och hämtar hans morbror va nu han bor för att han ska slippa åka komunalt då han inte hade bilen.. Och tydligen på vägen dit så börja dem prata och kom in på att jag hatar hans morbror????????????????????????????????????????????????????? Jag stod här och undra om det va ett skämt? Nej du ska ha sagt det på hans bröllop? Asså ett jag har aldrig hatat hans morbror? nr två, inte fan skulle ja säga det på hans bröllop?

Från början vart ja så ledsen och är ledsen än och har suttit och gråtit här i över en timme. Johans morbror hade släppt det men hans fru hakar upp sig på det. Sen blir jag arg på samma gång. Deras bröllop var för tre år sen.. om ja inte minns helt fel. kanske tom fyra. ja det kanske det är? så dem har trott att ja hatat honom i fyra år??? du vet förut vart vi bjuda tex att åka och segla med det. det slutade ju sen.. å nu förstår ja ju varför? men det är så jävla sjukt. å hur falsk tror dem att ja är som åker dit om ja hatar honom så mkt att ja måste säga det på hans bröllop?  å så känner jag hur falsk ÄR inte hon då om hon stör sig så jäkla mkt på mig?

Nej det d va var att jag har kämpat som fan för att känna mig välkommen i deras familj. Just johans mamma kämpa ju för att jag inte skulle trivas. hon nervärderade mig för allt. var jag stolt för att ja kom in på en kurs då hon hacka på mig för att ja va arbetslös. å då svara hon med. va ska du ha den kursen till? hon drog upp johans ex vid matbordet.. asså verkligen så mkt skit..

men på bröllopet där hade ja väldigt skoj med johans morbror och pappa. och sa då att (jag hade ju druckigt några glas) att JAG inte känt mig välkommen i deras familj och att jag känt mig hatat.. DVS JAG JAG JAG JAG JAG JAG JAG JAG JAG JAG JAG.... Johans pappa satt då och sa men vi tycker om dig Nina.. du är inte hatad etc.. Och då har johans morbror. .som va stupfull trott att jag sagt att jag hatar honom? helt seriöst. då blir ja förbannad på det med. kanske inte borde dricka så mkt då om man missuppfattar en sån mening så jävla hårt?  å nu fyra år senare så kommer det upp till ytan. fan helt otroligt..

Sen skicka ja ju ut inbjudningar via post. I år så orkar jag inte ha ett stort kalas. vi blir ändå dem närmsta. men jag orkar inte det egentligen. men för theos skull. fira honom och att han ska få ha ett skoj kalas så valde jag att ha ett. det innebär att det är väldigt många som ja inte bjudit. dvs johans morbror pga då man bjuder dem så kommer det 7 pers till.. eva å håkan. dem är fyra. å hasse å ulla. gunilla som va med å förlöste theo å hennes man stig etc. alla dem jag brukar bjuda har ja inte bjudit. å det handlar inte om att jag inte vill. det handlar om att jag inte orkar.. är det så svårt å förstå??? nej då ska man bli ifrågasatt varför folk inte är bjudna?

asså om jag går på ett kalas och om olle inte är bjuden inte fan ställer jag värden mot väggen då å ifrågasätter varför? gör man så? eh vi renoverar vår lägenhet, vi flyttar på lör och kalas på sön och sen är ja gravid.. det räckte inte eller? å för att späda ut det så är lokalen inte så stor som är i vårt hus. å ja tänker inte hyra en annan lokal för att ha kalaset heller så att alla kommer..

nu är det även JAG som står och fixar allt. dvs skriver upp vad som ska köpas. lagar maten/bakar etc.. å nu har Hanna varit så snäll så hon gör cocosbollar åt mig och mamma gör cheesecake.. ska beställa en tårta och sen ska ja väl baka det sista.. Men det är fortfarande JAG som fixar det mesta.. men det är lugnt, det ska ja orkar?

På det så har vi ju johans mamma. men idag fick johan nog med det här med janne och sa att nu är det slut med det här. ska prata med min mamma ordentligt. men du får kanske räkna med att du måste prata med henne ansikte mot ansikte..  ja sa att ja inte tänker ha det snacket på sön. det kan han glömma. ska vara en bra dag theos födelsedag.. helst hade ja ju inte bjudit henne! igår va ja så förbannad på just den här ifrågasättningen varför ena efter den andra inte va bjuuden så ja kände att nej nu drar ja fan in hela deras inbjudan så kan dem skita å komma med..

å så johans bror med hot om att om inte du säger att nina är gravid så säger ja.. asså va håller dem på med? ett meddelande per dag i två månaders tid. vem gör så?

jag är så trött på dem nu så jag vill spy..

Mina fina kommentarer
Postat av: Rockkärringen

Vet du va vännen?? Det är dom som har feta problem inte du. Jag hoppas att Johan tar tag i detta innan de knäcker dig..

Jag hejjar på dig!!!

Postat av: Amanda

Usch, det låter onekligen lika komplicerat som du ju alla redan vet att min relation med svärisarna är. Om folk bara kunde säga rakt ut (och till personen det berör) vad dom tycker och tänker. Så mycket enklare allting blir om man bara pratar med en gång. Om det går så här lång tid växer ju allting till jättestort när det kanske egentligen var ett sketet missförstånd från början.



Hoppas ni kan reda ut det iaf och Johan måste ju backa upp dig i detta.

¨Många Kramar till dig!

2010-11-20 @ 17:23:58
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!! Vet inte vad jag ska säga gumman, dom är idioter. Självklart ska den diskussionen INTE tas på söndag när Theo har kalas. Det få rju Johan göra klart för dom innan. Kan hon inte respektera det så bör dom inte komma. Gaah!



Kramkramkram

2010-11-20 @ 18:48:51
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Helen

Ojojoj vad jobbigt det där låter, men jag håller med ovanstående talare att det är DOM som har problem!!!!! Men det gör ju inte situationen någe mindre jobbig :(, har inget vettigt att komma med men tänker på dig :/.



Många kramar

2010-11-22 @ 09:36:58
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Herrejesus vad glad jag är att största problemet jag har med mina inlaws är att dom bor för långt bort för att vi ska orka åka och äta där varje helg!=)

Så jävla synd att det ska vara så mycket strul med dom! Fan att johan inte ber dom dra åt helvete! Iallafall tillfälligt så dom lär sig en läxa. Hoppas det löser sig! Stor kram till dig

2010-11-22 @ 19:47:34
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Fasen så drygt. Trist för Johan med som hamnar emellan :( Hoppas det rer sig! kramar

2010-11-23 @ 13:51:21
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: