Plugga..


Inlämningen till fre, flödesschema och mappstruktur. Sen på det ska det bli text med..


Det är väldigt roligt att plugga då man tycker om det man håller på med. Det hjälper ju alltid lite. Men bara för att man tycker det är roligt etc så är det ju inte alltid logiskt. Det kan ja ju inte påstå.

Jag lämnade in min första uppgift och den fick ja 3/3 på. den andra fick ja 3/4 på. Den andra va en hemsida. Man skulle skriva vissa saker för att få upp en bild och en presentation av mig själv. Man skulle koda då och sen länka till en bild som man skulle lägga ihop med kodningen och lägga i en mapp som heter mitt namn och sen på det zippa det. Allt va ju bra.

Så fick jag minus för att ja hade skrivit en html tag som inte skulle vara med. enl uppgiften då tydligen. den ska ju vara med i själva verket för att sida ska fungera. Millan som är huvudläraren säger att vi ska validera varenda uppgift. vallideringen går ut på att man laddar upp sin sida och så kollar valideringen om du har några fel i din kod. Hon sa att dem kollar att det är korrekt i den med varje gång. Så ja skrev en kod som godkändes av vallideringen och som är korrekt kod. Men jag fick ändå fel för det.

Html taggen skulle inte vara med då dem inte begärt det. dvs vallideringen skulle i detta fall vara error med flera fel. det hade varit korrekt? Förlåt men hur är det logiskt? Då ska dem ju inte tjafsa om att vallideringen ska vara så viktig å stryker under det hela tiden. då den ändå skulle vara inkorrekt. Å varför ska vi lära oss fel kodning från början? varför inte då skriva in den där nödvänliga html taggen å så är det korrekt åt alla håll.. ?

Aja uppgiften är iaf godkänd, vilket var det högsta betyg som man kunde få ändå. Men ja hade velat ha den där 4:an. Å ja tycker det fortfarande är så jäkla ologiskt ?


Mina fina kommentarer
Postat av: N I L M A

hehe du kanske borde läsa det programmet jag läser..

Postat av: N I L M A

Sv: Jag pluggar till Interaktions- och kommunikationsdesigner, målet är att bli webbdesigner eller liknande. Mycket systemvetenskap, design och utveckling!



Jajjamen, simmade 1200 m på 55 minuter :D

2010-09-06 @ 20:33:02
URL: http://www.nilma.se

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: