trotsig unge..

Jag vet inte vad det är med Theo just nu, men inget funkar. Det kan ja ju säga. Han är rent av sagt överjävlig. Om jag tyckte att han hade kommit in i en trots i somras, ja då är det inget jämfört med nu. Man kan inte prata med honom, han vill inte lyssna. om man ska gå nånstans och han inte vill. då slänger han sig på marken.. han gör sig så tung som möjligt. försöker man lyfta honom så drar han upp armarna, så att man får så lite grepp som möjligt. Om man får upp klumpen så sparkas han så mkt han bara kan. Man får hålla honom på ett speciellt sätt för att inte åka på en spark. Även slåss gör han riktigt bra.

Idag hämta jag honom från dagis å han va kanon glad och sa heeej mamma. å så satte jag på honom skorna.. å han klev ut.. å då hitta han ju såklart en lastbil. så han lekte med den och jag hämta vagnen etc. Jag tänkte att vi skulle gå å mata ankorna idag, vilket han tycker är så roligt.  fick blankt nej. sa till honom att kom nu går vi. men han vägra. så va dörren till dagis öppen så ja gick ut å sa kom nu.. då kom nån annan mamma så ja flytta på mig och hon stängde ju dörren. så theo vart ledsen. ja öppna den igen och sa jag är här.. kom så går vi å matar ankor. han lämnade lastbilen och gick tre steg. sen satte han sig på marken å tokskrek. sen la han sig ner.. så han va dösnygg.. gick fram till honom å prata med honom å det går inte å prata. han bara gallskriker. ligger å sparkar å rullar i skiten. tog sen upp honom för å försöka lugna honom.. funkar inte. han fortsätter å skrika och ska ta sig loss. släpper man ner honom, ja då kör han samma race igen..

tillslut fick jag nog och satte honom i vagnen. måste låsa fast honom för annars så hoppar han ur vagnen.. kryper ut.. så han gallskriker hela vägen. tillslut tar han sig loss.. även om ja spänner åt. så då fick ja ta upp honom å sätta mig på en bänk å prata med honom. som tur var så kom det en snubbe med en lövblås. så det fick upp hans intresse å lyckades lugna ner honom.. så kunde han gå å hålla mig i handen på väg ner mot centrum. han har varit super duktig på det. å försår att det är bilar etc där, så man måste hålla i handen då. men idag så skulle han inte hålla sen helt plötsligt. som tur var så lyckades ja ju kunna prata med honom å han höll mig i handen igen..

jag är bara så jäkla trött på hans humör. vid maten så skulle han inte sitta på sin plats. han skulle inte käka. han gnäller gnäller gnäller. får han inte som han vill så slåss han eller kastar saker å ting. slänger sig på golvet etc. helt ärligt så vet ja inte vad ja ska göra längre..

idag va droppen då ja grät på vägen hem från dagis.. ja vet att ja är trött å jäkligt känslig. ja känner det. men man ska inte behöva ha det sådär. det värsta är ju att han är så stark. så jag kan ju inte handskas med honom i alla situationer.. han vill inte byta blöja nu heller. om det är kiss försöker ja byta stående. men om han bajsat så funkar det inte. han blir hysterisk. på dagis är det som om han är hur snäll som helst bla bla bla ? va fan är han inte det hemma då? ja förtår att han är trygg å så i hemmet. å kollar väl sina gränser. men hur mkt får man ta å när ska han börja lyssna? ???? ?

Mina fina kommentarer
Postat av: Malin [Foto & vardag]

Usch vad jobbigt för dig :( Hoppas att det går över snart!



Och jag hade gärna kommit på inredningspartaj om jag inte bott så långt bort hehe :)

Postat av: ★☆♥MARIE & NOEL&MATHEO♥☆★

Vet inte om d hjälper, men vi har typ likadant, finns inte så himla mycket att göra mer än ignorera helt när dom börjar hålla på så, då märker dom att man inte bryr sig... vare sig d e på dagis ,hemma eller i affären... Noel e typ likadan, men han har märkt att vi inte bryr oss så mycket när han gör så... =)



2-årstrotsen e tyvärr såhär! Som sagt, vet inte om d hjälper, men han e inte den enda! =)

2010-09-21 @ 08:18:45
URL: http://angeleyes81.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Vet precis hur du känner :( Theo är ju dessutom mycket starkare än Meja. Man får gråta när det känns för jobbigt vännen



kramar om

2010-09-21 @ 08:29:35
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Helen

Förstår att det är jobbigt, Tindra har oxå börjat lite smått nu och kan inte påstå att jag ser fram mot det som kommer :(, men det är en övergående fas, känns dock inte som någon tröst att höra eller hur? :P.



Hoppas ni får en bättre dag idag :D. Hur mår du i övrigt då?

Kramar

2010-09-21 @ 09:11:26
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är nog en fas som dom alla går igenom. Ludwig är likadan. Ingenting vill han och allting ska vi bråka om. Han slänger sig också på golvet/marken och slår även huvudet i golvet. Självskadebeteende ska man ju alltid ignorera så brukar dom sluta men det kan man ju bara göra till en viss gräns. Kan ju inte gärna stå och se på medan han bankar huvudet i gatan så det till slut sitter en sten i pannan och blodet rinner.

Om det hade funnits en föräldramanual skulle jag vilja ha den. NU!



Hoppas ni får en bättre dag idag, både du och Theo!

Kramar

2010-09-21 @ 12:07:56
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Låter jätte jobbigt men kommer du ihåg att jag berättade att 2åringar är hemska? Det stämmer! Dom testar alla gränser som finns och lyssnar inte alls. Finns säkert någon 2åring som inte är så men jag har inte mött någon. Jag ser inte fram emot emmies 2års fas. Det enda råd jag kan ge är ANDAS...andas. Det går över men det kan tyvärr ta ett tag. Stor styrke kram!

2010-09-21 @ 13:49:33
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Annika

Det kommer gå över gumman! Stå på dig, håll lugnet! Visa för honom att du bestämmer!

2010-09-22 @ 08:32:38
Postat av: ★☆♥MARIE & NOEL&MATHEO♥☆★

Ett annat tips som ja fick oxå, som ja kan tycka funkar är att låta honom tro att han har ett val, att d e han som väljer... t.ex. "vill du gå eller sitta i vagnen" i vilket fall som helst så kommer ni framåt, men han får välja tror han, fast d går åt d hållet du vill... eller "vill du ha den här eller den här tröjan?" Bara små exempel, men d har fungerat lite grann här hemma, i alla fall för stunden och d e väl lite d man vill åt! =)



Kram

2010-09-22 @ 09:19:02
URL: http://angeleyes81.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: