Skumma människa..

Igår hade ja tvättstugan och ja knata ner efter att ha bokat på internet. Kommer ner å vart förvånad då min granne "surkärringen" står där inne. Man måste nämligen boka och så kommer man in via sin "nyckelbricka".. Kommer in och hon ifrågasätter va ja gör där. Då menar ja inte trevligt. Jag berätta att jag bokat och kom in med min nyckel. Hon säger ja men du kan ju inte komma in på min tvätttid och börja tvätta, det är ju min tid. nästan skrikandes. Sa samma svar tillbaka. Frågade om hon va klar med tvättmaskinerna, för i så fall ville ja gärna börja tvätta. just för att det skulle underlätta då ja kom hem med Theo. då när man kommer hem så kan man ta tvätten på en gång, slippa gå upp en gång innan å så försöka få ner honom igen.

Hon kunde inte släppa att ja kom in på hennes tvättid. hon hade gjort samma sak som hon alltid brukar bla bla bla.. ja sa får ja låna din bricka då. låter så konstigt att vi båda kan komma in. då ja använde hennes bricka så stod det då att hon inte hade några pass bokade. Hon har en speciell dosa som öppnar dörrar, tex tvättstugan och ytterdörren,. för att hon ska föreställa sig vara handikappad? Förlåt men ja vet inte varför hon har en sån.. Dem andra i huset går nämligen med rullator å då förstår ja att det är svårt å ta sig till porten för å slå in koden.. Men hon kan ju det. Iaf, med den här dosan så kan hon tydligen öppna tvättstugan med. Så det va så hon hade kommit in.

Hon sa inte så mkt sen om hur det hade gått till eller någe. Fråga bara igen OM jag kunde få använda tvättmaskinerna då hon ändå va klar. Ja sa ja behöver inte börja torka förrän mitt nästa pass börjar. Hon sa jaa då. för hon va klar. du vet hon hade inte tvättat på så länge, fått avbokat etc etc.. så hon behövde verkligen tvätta. kika va hon tvätta å det va dukar??? ja sa inge såklart. kasta in tvätten och så påpeka hon, jahaaa är det en tjej du ska få. Ja sa jag, jo ja ser det på kläderna. Ja sa jaa jag har fått en massa rosa sa ja. Satte på tvätten och då kommentera hon hur ja tvätta med. MEN ska du inte ha på strykfritt!! OMG.. jo för att kläderna är sååååå skrynkliga. NOT! Det är ju barnkläder. Hon sa, ja då får du stryka allt. Jaaaaaaaaaa svara ja. det blir så bra så.

Nej nu måste ja skynda mig så att ja hinner med bussen sa ja.. Gick ut å ringde johan.

Hon är ju så sajko. Ja menar detta va hon som ringde på då vi renoverade första dan å klaga på att vi rev även fast vi satt upp lappar. Men hon visste ju ingenting för hon hade inte varit ute. vi höll på i fyra timmar EN dag. å hon sa att grannen under satt å grät å hon skrek. Asså jäkla satkärring.

Sen ångra hon väl sig lite antar ja, då hon kommit med chokladkalender till theo, nybakade bullar å russinpaket.. Hon ringde tom på för att säga att om vi behövde åka in till bb så kunde vi bara ringa på henne så kunde hon hjälpa till med Theo. Ja sa ååå va snällt, tack.. stängde dörren å tänkte helvete heller att den kärringen ska ta hand om min son. över min döda kropp.

så kommer man ner till satkärringen som är så otrevlig. johan ba, ja hade sagt att hon skulle gå ut från MIN tvättid. men ja vet att han inte hade gjort det ändå. även om han säger det. Å helt ärligt så orkade ja inte lägga energi på henne. Men ja förstår bara inte varför man måste vara så otrevlig, för hon är verkligen sjukt otrevlig..

Vi har dock "turen" att det flytta in nya grannar bredvid henne med. dem är apsnälla! Å dem åker på hennes skit nu istället. stackars dem.

Mina fina kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

suck

Verkar så skumt att hon är trevligt ibland och så superotrevlig ibland...

Postat av: Helen

Knepig människa det där :/.



Kramar

2011-04-05 @ 08:38:54
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: