issues

Förra lördagen på mammas fest så drog min bror upp pappa. Pappa är, ja vet inte va ja ska säga, konstig. Han behöver en ursäkt för å höra av sig. Däremot om man själv tex mailar så ringer han direkt. Känns lite som om han ringer å ber om hjälp, lr ber en göra någe, just för att han ska få en anledning till å ses. Han vet inte hur han ska bete sig verkar det som..

några dagar efter festen så skrev min bror mig på kvällen å fråga om d va ok för mig om han sa upp all kontakt med pappa. jag vart lite paff å kände samtidigt obehag. Ja menar egentligen, vilken skillnad skulle det göra? Vi pratar ju knappt med pappa ändå? varför bara inte låta d vara då. å om han vill att putte ska göra någe så säg nej etc..

Det hela bottnar i att jag och min bror fick 10 000 kr var. det va då ja fyllde 30 å brorsan fick det i förskott. Putte vill ta körkort, så han fick det i förväg.. Pappa ringde å fråga om brorsan kunde komma över å hämta pengar som farmor skulle få (pappa kan lätt lämna det till henne själv, men väljer att ringa putte). Pappa frågar putte om hur det går med körtkortet, var på putte svarar att han funderar på att ta en sån där vecka.. va d nu heter. intensivkörning. så att man får körkortet på en vecka.. kostar 13000, så putte skulle spara så att han kunde ta den..

pappa säger direkt att han ju gett honom 10 000 redan. Putte sa ja vet, men det kostar att ansöka om tillstånd för körkortet plus att han köpt en bil som han kunde övningsköra i. Pappa svara, men ja har inte råd å ge dit 13000 till. Jag kan låna dig dem, men du får dem inte. Putte hajja ingenting. Pappa fråga ju hur det gick med körkortet och han svara. Han bad inte pappa om pengar, alls. Vilken putte sa. Detta är väl det som får putte att bli galen. för allt handlar om pengar för pappa.

putte har iaf inte ringt å sagt upp kontakten. han har bara låtit det vara,..

ja maila pappa i förra veckan å fråga om han va ledig i sommar. om han skulle komma hit å leka med theo. var på han ringde samma dag - men vi va inte hemma då, så vi missa det ju.. men han maila sen dan efter att han inte visste när han hade semester, så han skulle återkomma..

igår ringde han.. prata med johan först och sen med mig. han hade semester i två veckor. å ja sa vi kan väl åka å bada vid trekanten. kanon där. å så gav ja honom en anledning till å inte dra upp pengar. men ja hojta till för snabbt..

pappas flickvän hade fått en ny dator å behövde hjälp med den. ja sa men ja kan ju inte datorer. men det lät som om hans tjej behövde hjälp med cv inte med datorer. suck. kände inte alls för det egentligen å kunde väl säga nej. men om ja tar reda på allt om cv innan, så går det ju snabbt.. hoppas ja. så ja hade redan svarat ja iaf. å han sa. ja men du kan väl få 5 (tänker jahopp nu ska han ge mig 500 för å hjälpa oxå. suck) tusen för å hjälpa till.. ja sa nej pappa ja behöver inte dina pengar, ja kan hjälpa till ändå, det är lugnt. men han lyssna inte på va ja sa utan fortsatte.

ja säger inte att vi inte behöver pengarna, för det behöver vi - trevligt tillskott för semestern. men seriöst. det är som om han behöver köpa tjänster av oss å det är så jäkla tråkigt. kände mig faktiskt ledsen. johan sa men varför sa du nej. å jaa det undrar väl ja med. men han vet/hajjar poängen. men ibland är 5000 en jäkla räddning, som det skulle va nu. men det känns inte bra i magen bara.. tycker det är så trist.

Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: