a kassa dagar..

så det va en kille som ringde idag. från fk. jätte trevlig verkligen. men dem har ju varit trevlig från aktivitetsstödet, men dem har bara gjort fel å säger olika hela tiden..

han förklara iaf att det går å ta tillbaka sen ja varit sjuk. Men då måste ja ringa hon på ams å be henne ändra det. så ska hon i sin tur kontakta fk om det. å hon lär ju bråka om det då hon gjort det med allt. å bara behöva prata med henne får mig att få ont i magen..

iaf på det så kommer då fk göra ett återkrav på pengarna som ja fått utbetalat. ska då betala det. sen måste ja ansöka om på nytt om sjukersättning som arbetslös och hoppas på att dem inte jävlas med mig å att dem sen betalar ut pengarna.. hur lång tid det kan ta då. är ju samma summa pengar, men iom att det är olika grejjer, aktivitetsstöd å sjuk så kan dem inte prata med varandra och ordna det på ett enkelt sätt. nope dem måste ta den låååånga jobbiga vägen..

så då är det ju frågan. är det värt att "bråka" om 30 dagar på a kassan då ja kommer att få förlängt den ändå på 150 dagar. det är ju 30 dagar ändå. men ja som sagt var tanken av att prata med hon på ams gör så att ja vill spy å ja stressar upp mig. sån procedur.. orkar ja lägga energi på detta? så sjukt jobbigt å komplicerat allt ska va..

Mina fina kommentarer
Postat av: Lillemor

jisses jag blir totalt förvirrad av att ens försöka förstå. Jag är grymt impad av dina kunskaper av FK och allt det andra. Förstå dom som inte hänger med i allt det där och går miste om massa pengar! Sjukt att man själv ska vara den som kan mer än den som betalar ut pengarna. Försöka stressa av lite nu. det är ju inte så lång tid kvar! Kramar


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: